2022-06-16, 11:19
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Lögn. Grekland har inte gått i konkurs. Grekland har däremot konfiskerat alla sina medborgares tillgångar över ett visst värde.

Lögn. Jag diskuterar tillgångar (inte isolerat kontanter). Kontanter, aktier, Bitcoin är tillgångar.

Igen. BTC på egen plånbok med egna nycklar är det enda som är säkert från statlig konfiskering
Grekland har gått i konkurs 5 gånger i modern tid enligt min förra länk. Du vet ingenting om Grekland så det är rätt kul att du uttalar dig om det. Präglar alla dina inlägg.

Som sagt, mina aktier på min avanza-depå är säkra och kan inte försvinna, som krypto verkar göra dagligen numera. 15 inlägg från IQ Nötter kan raderas ovan.
2022-06-16, 11:20
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Precis som den som köpte dollar för 100 år sen.
Lite skillnad på tidsperspektivet 100 år och 1 dag, vad säger du.
2022-06-16, 11:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Men är du dum? Ungefär som att säga att ingen äter pizza för det är en på bordet som ingen ätit ÄN. Du har helt tappat det.
Den korrekta liknelsen med dina BTC-inlägg är "Ikväll får vi äta pizza för troligen kommer det en flygande genom fönstret".
2022-06-16, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
BTC har förlorat 70% av sitt värde sista halvåret?

Bitcoin har gått upp i värde sista 10 åren. Dollarn har gått ned i i värde och tryckts upp i katastrofala mängder.
2022-06-16, 11:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Att block rewarden halveras?
Att energiförbrukningen går upp när priset ökar!
2022-06-16, 11:24
Avslutad
Citat:
Lite skillnad på tidsperspektivet 100 år och 1 dag, vad säger du.

Jag bryr mig inte om Luna eller annat trams. Du förespråkar att dollarn inte har kraschat när den förlorat nästan hela sin köpkraft. Lycka till orkar inte disskutera mer med dig
2022-06-16, 11:24
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Bitcoin har gått upp i värde sista 10 åren. Dollarn har gått ned i i värde och tryckts upp i katastrofala mängder.
Jag trodde du struntade i historiska data?

USD har sitt högsta världen i historien mot andra valutor.
2022-06-16, 11:25
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om Luna eller annat trams. Du förespråkar att dollarn inte har kraschat när den förlorat nästan hela sin köpkraft. Lycka till orkar inte disskutera mer med dig
Annat trams = BTC.

Köpkraften i USA och Sverige har växt mer än någonsin det 14 sista åren.
2022-06-16, 11:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Att energiförbrukningen går upp när priset ökar!
Ja, men vart vill du komma med det?

Moores law, som du viftade bort, dikterar ju att beräkningskraften blir effektivare för varje år. Med det inte sagt att det blir ett 0 summespel, men återigen vart vill du komma?
2022-06-16, 11:26
Avslutad
Citat:
Jag trodde du struntade i historiska data?

USD har sitt högsta världen i historien mot andra valutor.

Ja och det betyder bara att andra valutor är ännu sämre.
2022-06-16, 11:26
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ja och det betyder bara att andra valutor är ännu sämre.
Sämst de sista 2 åren är BTC?
2022-06-16, 11:28
Avslutad
Citat:
Grekland har gått i konkurs 5 gånger i modern tid enligt min förra länk. Du vet ingenting om Grekland så det är rätt kul att du uttalar dig om det. Präglar alla dina inlägg.

Som sagt, mina aktier på min avanza-depå är säkra och kan inte försvinna, som krypto verkar göra dagligen numera. 15 inlägg från IQ Nötter kan raderas ovan.

Konkurs innebär att ägarna måste lämna över konkursboet eventuella tillgångar till fordringsägare och att landet upphör att existera, liksom ett företag. Grekland upphörde inte att existera och löste den ekonomiska krisen genom att konfiskera sina medborgares privata tillgångar.

Dina tillgångar på Avanza är säkra tills de inte är säkra längre. Staten kan således konfiskera dem precis när de vill. BTC i egen plånbok med egna nycklar kommer staten däremot inte åt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in