2022-06-16, 09:54
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
FYI
Jag vill ha så mycket rimliga regleringar som det bara går kring krypto. Hade hoppats att dessa kommit för länge sedan, men det tar sin lilla tid.
Är det konstig tanke menar du?
Tills regleringarna finns köper jag inte BTC. Hur tänker du själv?
2022-06-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Dollarn kommer tryckas tills värdet försvinner totalt, backat av luft. Bitcoin kommer färre och färre. Enkel matematik.

Jag undrar hur mycket monopolpengar som är instoppade i bitcoin och hur mycket som måste frigöras på grund av räntehöjningar och inflation.
2022-06-16, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Tvärtom försöker jag lära dig att se historik, och att det troligen ger en bättre bild av verkligheten än dina drömmar. “Those that fail to learn from history are doomed to repeat it.” Winston Churchill.

Då borde du veta att varenda valuta har kraschat eller bytts ut när den förlorat allt sitt värde.
2022-06-16, 09:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det finns Lehmann 2008 i USA
Då ligger problemet i denna diskussion i att du är opåläst.

Massor av folk har förlorat pengar på att bankerna inte låtit dem komma åt sina pengar när dom velat.

Grekiska staten tog alla pengar över ett visst värde på allas konton i samband med deras kris.
More than 4.1 million taxpayers, equivalent to two-thirds of people with taxable income in Greece, are currently in arrears. And some 1.15 million have been subjected to asset seizures, mostly money docked directly from their bank accounts.
https://financialpost.com/pmn/business-pmn/greece-is-recovering-but-its-taxpayers-face-years-of-pain
2022-06-16, 10:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tills regleringarna finns köper jag inte BTC. Hur tänker du själv?
Hade du sagt "tills regleringarna finns har jag inte mina Bitcoin hos en custodial" så hade jag köpt det.

Den dag rimliga regleringar är på plats så kommer priset per Bitcoin har pressats långt förbi $500k. Det är fine att köpa då också om man vill vara på säkra sidan. Vill man däremot vara med på resan dit så är det i dippar man skall köpa.
2022-06-16, 10:02
Avslutad
Citat:
Tvärtom försöker jag lära dig att se historik, och att det troligen ger en bättre bild av verkligheten än dina drömmar. “Those that fail to learn from history are doomed to repeat it.” Winston Churchill.

"So, hyperinflation and currency collapses are not exceptionally rare events. In fact, the average lifespan of a fiat currency is only about 35 years, which means these events happen much more frequently than many people realize."
2022-06-16, 10:04
Avslutad
Citat:
Det finns inte massor med exempel. Det finns Lehmann 2008 i USA och där skyddades alla insättningar av staten. Terra bara försvann poff. Celsius bara försvann poff. Att du inte ser skillnaden tyder på stark hjärntvätt.

Jag känner mig 1000 gånger säkrare för framtiden med min avanza-depå än jag skulle gjort med BTC.

Hur säker är din avanza-depå under en hyperinflation?
2022-06-16, 10:06
Medlem
Citat:
Hade du sagt "tills regleringarna finns har jag inte mina Bitcoin hos en custodial" så hade jag köpt det.

Den dag rimliga regleringar är på plats så kommer priset per Bitcoin har pressats långt förbi $500k. Det är fine att köpa då också om man vill vara på säkra sidan. Vill man däremot vara med på resan dit så är det i dippar man skall köpa.

Vilken avkastning räknar du med på 5 år från dagens bitcoin?
2022-06-16, 10:08
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Hur säker är din avanza-depå under en hyperinflation?
Låt oss vänta tills vi kommer dit. Under 1970-talet, när jag var liten, så hade USA och Sverige hög inflation och dålig utveckling på börserna. Under de senaste 14 åren så har börsen haft sin längsta och största uppgång någonsin, och räntorna har varit nära noll. Om vi nu får bestående inflation kring 10% så är en rimlig gissning att detta är negativt för företagens vinster och då kommer börsen att gå ner.

Men jag väntar på en ännu större dipp på börsen, så kan jag gå in, då har jag fått aktierna så billigt att jag kan ha dem i 5 år utan utveckling, om inflationen består.

Även bostäder gick ner i pris under inflationsåren så gissningsvis går bostäder också ner och man kan inte köp fastigheter. Guldpriset stod i princip stilla 1985-2000 så man kan inte heller köpa guld. Kanske dags att inrikta sig på att vinst-dagarna är över, ett tag. BTC hade ju varit underbart om det vore ett komplement som gick tvärt emot guld fastigheter aktier. Men ingenting tyder på det.
2022-06-16, 10:11
Medlem
Barentss avatar
Citat:
"So, hyperinflation and currency collapses are not exceptionally rare events. In fact, the average lifespan of a fiat currency is only about 35 years, which means these events happen much more frequently than many people realize."
Du skrev inte vem som yttrade detta nonsens. SEK och USA och de flesta av världens valutor utom de som försvann vid Eurons införande har 100 år på nacken.
2022-06-16, 10:13
Medlem
Barentss avatar
Citat:

Ditt tänk är helt obegripligt. Om du verkligen trodde att BTC gick mot ens $100k så skulle du sälja hus och hem och direkt köpa BTC. Men du vet att det är ponzi och du försöker bara lura in andra genom att utlova vinster. Precis som andra har lurat dig.
2022-06-16, 10:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Vilken avkastning räknar du med på 5 år från dagens bitcoin?
Kul fråga.

Säger jag ett exakt pris, så kommer jag bli hängd av div troll om den inte träffar på dollarn. Så svaret får bli att jag satsar på att den följer denna utveckling:
https://www.blockchaincenter.net/en/bitcoin-rainbow-chart/

Tvingar du mig att välja så säger jag över närmare $1M hellre än närmare $500k.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in