2022-06-16, 04:34
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Givetvis så visar en propagandadriven regim bara vad den vill visa. Falsarierna från UA har varit mångfaldiga.
Eller så är det dåligt att ge ryssjävulskapen gratis eldledning.
Citera
2022-06-16, 05:09
Medlem
Citat:
Önskedrömmar och vanföreställningar! Odessa finns nog inte på kartan för ryssarna. Inte heller att skära av UA från svarta havet helt och hållet. Ryssland kommer att ha nått alla sina mål i östra UA inom 3-4 veckor. Vill inte UA förhandla då så ger sig ryssen kanske på Kiev ändå trots allt. Låt oss hoppas att vi slipper se detta. Det blir inte vackert, och UA kan förlora hela sitt territorium med fruktansvärda förluster som följd. Väst och UA har INGET försvar mot Rysslands hypersoniska missiler, med lång räckvidd, glöm inte det....
Glöm inte att USA är det enda land som använt kärnvapen i krig.
Det vet lille Putin också, därför räds han USA.
Vem vet vad USA kan hitta på igen.
Citera
2022-06-16, 05:12
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Glöm inte att USA är det enda land som använt kärnvapen i krig.
Det vet lille Putin också, därför räds han USA.
Vem vet vad USA kan hitta på igen.

Läs ännu en gång:

Citat:
Väst och UA har INGET försvar mot Rysslands hypersoniska missiler, med lång räckvidd, glöm inte det....

Dessa kan även bestyckas med kärnvapenstridsspetsar. Ryssland KAN med andra ord vinna ett kärnvapenkrig mot NATO. Terrorbalansen har tippat över till rysk fördel.
Citera
2022-06-16, 05:20
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
De objektiva fakta som finns är att de inte kommer att behandlas som POW:s

Förmodligen inte. Ryssarna har inget imponerande track record när det gäller sådant.

Alldeles oavsett vilket så är det i strid med konventionerna.
Citera
2022-06-16, 05:30
Avslutad
Citat:
Läs ännu en gång:

Dessa kan även bestyckas med kärnvapenstridsspetsar. Ryssland KAN med andra ord vinna ett kärnvapenkrig mot NATO. Terrorbalansen har tippat över till rysk fördel.

Tyvärr. Allt av raketer och kärnvapen utvecklades av tyskar åt både USA och Ryssland.

USA har sedan lyckats lära sig teknologin själva, medan Ryssland pga en svag industri aldrig lyckats förstå sig på hur vapnen fungerar.

Det är troligt att 7 av 10 ryska kärnvapen aldrig skulle detonera. 2 av 10 skulle detonera på rysk mark. Enligt experter som sett på detta.

Ett genomgående problem för Putin är att han hållt försvaret svagt, eftersom han som paranoid diktator är rädda för en statskupp. Då får vi denna effekt med kärnvapen som inte fungerar
Citera
2022-06-16, 05:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Tyvärr. Allt av raketer och kärnvapen utvecklades av tyskar åt både USA och Ryssland.

USA har sedan lyckats lära sig teknologin själva, medan Ryssland pga en svag industri aldrig lyckats förstå sig på hur vapnen fungerar.

Det är troligt att 7 av 10 ryska kärnvapen aldrig skulle detonera. 2 av 10 skulle detonera på rysk mark. Enligt experter som sett på detta.

Ett genomgående problem för Putin är att han hållt försvaret svagt, eftersom han som paranoid diktator är rädda för en statskupp. Då får vi denna effekt med kärnvapen som inte fungerar

Nu ljuger du, eller visar bristande bildning. USA/NATO har INGET försvar mot ryska hypersoniska missiler. Företrädare för USA har själva medgivit detta.

Citat:
A near-unstoppable weapon has entered the war in Ukraine, and the U.S. has no way to match it-yet

With a reported range of more than 1,200 miles and a claimed top speed of Mach 10, the Kinzhal is an air-launched weapon based on Russia’s 9K720 Iskander short-range ballistic missile. Like all ballistic missiles, the Kinzhal achieves hypersonic velocities using a rocket engine and an arcing ballistic flight path. But Russia claims the Kinzhal can perform evasive maneuvers at every leg of its journey. It’s a weapon described by President Joe Biden as “almost impossible to stop.”

https://en.protothema.gr/how-russia-beat-america-to-the-hypersonic-missile/
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-06-16 kl. 05:37.
Citera
2022-06-16, 05:38
Medlem
Jirens avatar
Det är riktigt pinsamt att Nato och hela västvärlden är på väg att förlora mot den efterblivna ryssen och deras skrotarmé, trots miljarder dollar i vapenstöd, stirdsledning / intel från Pentagon m.m. Här snackar vi skämskudde på allvar!

Å andra sidan hatar jag våra ledare i väst lika mycket som den ryska motparten, så jag känner mig ärligt talat kluven.. Det blir både vinst och förlust, antar jag.

De enda som har mina sympatier är ukrainska folket.
Senast redigerad av Jiren 2022-06-16 kl. 06:00.
Citera
2022-06-16, 05:43
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det är riktigt hur Nato och hela västvärlden är på väg att förlora mot den efterblivna ryssen och deras skrotarmé Här snackar vi skämskudde på allvar.

Å andra sidan hatar jag våra ledare i väst lika mycket som den ryska motparten, så jag känner mig ärligt talat kluven.. Det blir både vinst och förlust, antar jag.

Med den vansinnespolitik som bedrivits i väst de senaste två decennierna... hur kan du vara förvånad över att USA/NATO/väst håller på att förvandlas till andra eller tredje rangens makt både militärt och ekonomiskt? Ska kvinnor och bögar bygga våra länder?

Detta krig ställer saken på sin spets. När det kommer till kritan så är västmedia och västpolitiker lika falska och lögnaktiga som stalinister.
Citera
2022-06-16, 05:44
Avslutad
Citat:
Nu ljuger du, eller visar bristande bildning. USA/NATO har INGET försvar mot ryska hypersoniska missiler. Företrädare för USA har själva medgivit detta.

Dessa hypersoniska missiler är en fantasiprodukt. Jag har för mig att de använde någon i början av kriget men det har ju inte haft någon betydelse. Rent trams.
Citera
2022-06-16, 05:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Dessa hypersoniska missiler är en fantasiprodukt. Jag har för mig att de använde någon i början av kriget men det har ju inte haft någon betydelse. Rent trams.

Du tramsar. Väst och Biden har som jag visade i föregående inlägg erkänt detta faktum.
Citera
2022-06-16, 06:05
Bannlyst
Citat:

Satan-2 är ostoppbar och kan bära uppemot 15 kärnstridsspettsar, en Satan-2 förgör ett land i frankrikes storlek. Ryssland/kina har ett stort tekniskt övertag gentemot Nato i dags dato, det kan vara därför Nato inte vågar hjälpa ukraina annat än med vapen.
Citera
2022-06-16, 06:15
Bannlyst
Upp till 500 ukrainska soldater dör varje dag enl. officiella ukrainska siffror:

Ukraine suffering up to 1,000 casualties per day in Donbas, official says
Up to 1,000 Ukrainian soldiers are being killed or wounded each day in the Donbas region of eastern Ukraine, with 200 to 500 killed on average and many more wounded, a top Ukrainian official said on Wednesday.

The big picture: President Volodymyr Zelensky said on June 1 that 60 to 100 Ukrainian troops were being killed daily as Russia stepped up its Donbas offensive. Over the past two weeks that number has climbed significantly according to David Arakhamia, who leads Ukraine's negotiations with Russia and is one of Zelensky's closest advisers.
https://www.axios.com/2022/06/15/ukraine-1000-casualties-day-donbas-arakhamia

Till den siste ukrainaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in