Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Jag skulle nog äga att Ivan Timofeev, en av Rysslands ledande utrikespolitiska experter, kommer närmre sanningen i sin analys, publicerad i dagens RT.
https://www.rt.com/russia/557231-ivan-timofeev-its-about-more/
Intressant analys, första delen kan jag hålla med om mycket. Väldigt kritiskt av honom att skriva att Ryssland bara är rebeller utan att erbjuda ett alternativt system. Till skillnad från Kina som har det. Sedan på slutet blir det lite svårt att förstå vad Ryssland skulle vinna på att segra i Ukraina. Det är lite diffust, kanske han inte ens själv vet det?
Sedan vill jag framhäva mig själv lite. För en tid sedan svarade jag på putinisterna som under den tiden talade mycket om Putins "fyrdimensionella schack" (Jag kan inte leta rätt på det, jag har skrivit
alldeles för många inlägg i denna tråd). Mitt svar var att istället för schack så var det mer som att Putin spelade poker och rev sönder alla spelkort samt sedan välte hela spelbordet (Eller något liknande). Skribenten här kommer med samma slutsats, citat:
"Moscow not only slammed the table with its fist and brushed the pieces off the board, it also decided, figuratively speaking, to hit its opponents hard on the head with this board."