2022-06-15, 22:34
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Har de här människorna på riktigt hjärnskador? Snälla, säg inte att sånt här går på bästa sändningstid och att ryssarna tror på detta utan säg att det är något liknande "nattsudd" eller nåt annat som går mitt i natten som någon knappt tittar på.

Här sitter människor och diskutera hur Ryssland ska ta över Europa och ingen höjer ögonbrynen? Helt jävla verklighetsfrånvänt.

https://twitter.com/visegrad24/status/1535803994831994880
Jag har lagt av att titta på det skitet för det är bara psyksjuka jävlar på mongoliska kanaler. Det finns inget innanför deras pannben. Alla hatar väst men har fått sina egendomar frysta i hela Europa...
Citera
2022-06-15, 22:37
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag är dock nöjd om man gör processen kort med dessa kringresande mördare. Det är ett av vår tids gissel dessa psykopater som åker runt till världens konflikthärdar och tror att de ostraffat ska få uppleva kicken av att döda en annan människa.

Ryssland har klart och tydligt sagt vad som gäller från början och utländska medborgare kommer att betraktas som de kriminella de är.

Så nej, jag har absolut inget till övers för dessa kräk och debattera inte ens med mig om detta. Jag kommer bara att bli otrevlig till slut.

Vår tids gissel? Det är ju ett yrke som funnits sedan urminnes tider, säkerligen nästan lika gammalt som prostitution.
Citera
2022-06-15, 22:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om en soldat krigar för sitt land och är avlönad, om tjänsten är inom det landets försvarsmakt, så är, givetsvis hen skyddad av Genèvekonventionen.

Tro du att Ryssland har något frikort att begå krigsbrott bara för att man inte, formellt, förklarat krig, eller ens kallar det krig?

Slava Ukraini!

Gäller inte krigslagar så gäller dom civila lagarna. Generellt är inte dom mer "förlåtande".
Citera
2022-06-15, 22:39
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Har de här människorna på riktigt hjärnskador? Snälla, säg inte att sånt här går på bästa sändningstid och att ryssarna tror på detta utan säg att det är något liknande "nattsudd" eller nåt annat som går mitt i natten som någon knappt tittar på.

Här sitter människor och diskutera hur Ryssland ska ta över Europa och ingen höjer ögonbrynen? Helt jävla verklighetsfrånvänt.

https://twitter.com/visegrad24/status/1535803994831994880

Tvärtom. De har koll på läget. Det här kriget blev strået som bröt kamelens rygg för västvärlden. Storhetstiden är förbi. Kvar är dekadent kvinnomakt och HBTQ. Nu sitter väst med en inflation som närmar sig 10 % och ständigt ökar, delvis på grund av detta av väst framprovocerade krig.
Citera
2022-06-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det är ju fullständigt uppenbart att USA/NATO vill göra allt de kan för att förlänga det här proxykriget, med ukrainska liv som insats. Tanken att det skulle försvaga Ryssland är ju bara löjlig. Landet är ju självförsörjande på i stort sett allt. Resten kan de få från Kina och Indien i utbyte mot råvaror. Ryssland sitter alltså på en tredjedel av jordens naturtillgångar. Nåväl Donbass är väl på väg att falla nu, och Ukraina förlorar 1000 man per dygn. Dags att förhandla fram ett fredsavtal eller?

Menar du att ryssland sitter på en tredjedel av samtliga jordens naturtillgångar? Platinum? Bly? Järn? Gummi? Kaffe? Choklad? Ull? Hur räknar du?
Citera
2022-06-15, 22:42
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Menar du att ryssland sitter på en tredjedel av samtliga jordens naturtillgångar? Platinum? Bly? Järn? Gummi? Kaffe? Choklad? Ull? Hur räknar du?

Det är ett faktum. I synnerhet avseende energi, metaller och spannmål. Det vill säga att de klarar sanktionerna hur bra som helst.
Citera
2022-06-15, 22:44
Medlem
Citat:
Det är ett faktum. I synnerhet avseende energi, metaller och spannmål. Det vill säga att de klarar sanktionerna hur bra som helst.

Så du menar en tredjedel av dom råvarorna, inte samtliga?
Citera
2022-06-15, 22:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Så du menar en tredjedel av dom råvarorna, inte samtliga?

Du läser bibeln som fan själv. Av de naturtillgångar som är nödvändiga för en civilisations överlevnad och fortbestånd. Dessutom har kriget drivit upp priset på dessa tillgångar så att Ryssland kan sälja dem till betydligt högre priser till de 87 % av världens befolkning som inte utgör väst och som inte hatar ryssar.
Citera
2022-06-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Det är inte en enkel grej att åka till Ryssland eller Luhansk och arrestera folk. Ryssland kan lägga in sitt veto igen.

Redan nu har ryska soldater åtalats, erkänt och dömts av domstol i Ukraina. Krigsbrotten dokumenteras noggrant av erkända organisationer under krigets gång.

Ryssland har begått en mångfald av krigsbrott, ja alla (o)tänkbara. Många civila krigsoffer.
Citera
2022-06-15, 22:49
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Jo, det har man sett de senaste 50 åren. De klarar inte ens av att hålla sig stabila. Pinsamt med tanke på alla resurser de har. Berg och dalbaneland utan motstycke. Det är fan synd om de normala ryssar som kämpar för att bygga upp något. Motvind vart 8 år i snitt. Vem fan vill leva där och utveckla och utvecklas?
Senast redigerad av CanisMinor 2022-06-15 kl. 22:52.
Citera
2022-06-15, 22:51
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Låt mig gissa, du vet inte vad energi är va?
Bryter ni energi i gruvorna i Gulag?

Energi är framförallt olja och gas givetvis, Det är ju egentligen detta som det här kriget handlar om till 80 %. Från USA:s sida. Givetvis är det en geopolitisk fördel för imperialisterna att sälja flytande gas och skifferolja till stackars knäböjande EU-länder. Till tredubbla priset.
Citera
2022-06-15, 22:52
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Jo, det har man sett de senaste 50 åren. De klarar inte ens av att hålla sig stabila. Pinsamt med tanke på alla resurser de har. Berg och dalbana land utan motstycke. Det är fan synd om de normala ryssar som kämpar för att bygga upp något. Motvind vart 8 år.

Kan du vara lite mer specifik min herre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in