2022-06-15, 19:49
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag är dock nöjd om man gör processen kort med dessa kringresande mördare. Det är ett av vår tids gissel dessa psykopater som åker runt till världens konflikthärdar och tror att de ostraffat ska få uppleva kicken av att döda en annan människa.

Ryssland har klart och tydligt sagt vad som gäller från början och utländska medborgare kommer att betraktas som de kriminella de är.

Så nej, jag har absolut inget till övers för dessa kräk och debattera inte ens med mig om detta. Jag kommer bara att bli otrevlig till slut.

Du, och för den delen Solglasögat, får gärna tycka precis vad ni vill. Förväxla dock inte era av känslor underbyggda åsikter med objektiv fakta, då blir det fel.
Citera
2022-06-15, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Finns det någon sida, twitterbot eller liknande som håller koll på Putin? Senast bekräftade uppträdande?
Läser rykten om att han skulle vara i koma men det är väl önsketänkande.

Ja detta om koma hörs från fler och fler håll.

Han ska visst uppträda på fredag. Det tvivlar jag på att vi får se om han ligger i koma idag
Citera
2022-06-15, 19:52
Medlem
Citat:
Jag är dock nöjd om man gör processen kort med dessa kringresande mördare. Det är ett av vår tids gissel dessa psykopater som åker runt till världens konflikthärdar och tror att de ostraffat ska få uppleva kicken av att döda en annan människa.

Ryssland har klart och tydligt sagt vad som gäller från början och utländska medborgare kommer att betraktas som de kriminella de är.

Så nej, jag har absolut inget till övers för dessa kräk och debattera inte ens med mig om detta. Jag kommer bara att bli otrevlig till slut.
Menar du att det även gäller Wagnergruppens härjningar i Afrika?
Citera
2022-06-15, 19:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror dom inte bryr sig om internationella domstolar.

Vad de bryr sig om spelar inte så stor roll i sammanhanget om inte Ryssland vinner kriget eftersom det är en hyfsat enkel grej för FN att åka och arrestera dem annars.
Citera
2022-06-15, 19:55
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeebroi
Den officiella siffran från Ukraina är 600. (Jag kan inte länka på mobilen men om du är osäker får du googla själv) Lavrov uttala sig om att Ryssland har 6500 POWs men det är Lavrov så det stämmer självklart inte. En mer logisk siffra skulle vara runt 3000-3500 med tanke på azovstal + marinsoldaterna som gav upp innan azovstal. Hur man än vrider och vänder på all propaganda som existerar så innehar Ryssland mer POWs än vad Ukraina har. Vad tror du kommer hända med dessa?

Oj det var en generös siffra 🤭
Står att läsa på ryska militärsidor att det finns över 10,000 i förvar och då den här negern som de fick med i lasset.
Vilket väckte stor förundran att hitta en en ukrainsk neger mitt i natten.

Enbart på järnverket Azov tog de 2300 levande Nazister.
Senast redigerad av dack 2022-06-15 kl. 19:59.
Citera
2022-06-15, 19:56
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeebroi
Den officiella siffran från Ukraina är 600. (Jag kan inte länka på mobilen men om du är osäker får du googla själv) Lavrov uttala sig om att Ryssland har 6500 POWs men det är Lavrov så det stämmer självklart inte. En mer logisk siffra skulle vara runt 3000-3500 med tanke på azovstal + marinsoldaterna som gav upp innan azovstal. Hur man än vrider och vänder på all propaganda som existerar så innehar Ryssland mer POWs än vad Ukraina har. Vad tror du kommer hända med dessa?

Oj det var en generös siffra 🤭
Ohh vad tråkigt att du inte kan länka via mobilen. Vem kunde ana det....

Jag vill ha en länk på Lavrövs påstående om jag nu kan få något sådant. Vad som kommer hända dem? I värsta fall blir de avrättade av er mongoler. Jag har sett ett par bilder där din äckliga ras har dödat ukrainska krigsfångar. Jag har sagt detta tidigare och säger det igen, TA INGA URALNEGRER SOM FÅNGAR! Skjut dem jävlarna på plats eftersom ni inte följer internationella regelverk om hantering av krigsfångar....

Sedan ljuger dack om antalet ukrainska fångar, det är säkert 26000...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vilket nonsens. Du har inga argument att backa upp din hypotes om att USA skulle upphöra med vapenleveranser, så då tar du en random snubbe som tycker soppan är dyr. Hög nivå.
Om detta ens materialiseras så tror jag 1/3 blir bortsprängt av ryssarna, 1/3 kommer på avvägar och dyker upp så småningom på Darknet. Resten om det når fronten kommer att gå till spillo p.g.a. att ukrainska soldater inte begriper sig på de nya vapnen.

Utifrån vad vi har sett hittills.

Detta krig är förlorat för Ukrainas del. Varför ska det vara så svårt att ta in det? Jag blir beskylld för att vara rysstroll fast jag har postat länkar i snart två veckor till västmaterial där analysen är glasklar.

Du kan väl inte påstå att CFR är i Putins ledband?:

Russia's War in Ukraine: How Does it End?

https://www.cfr.org/event/russias-war-ukraine-how-does-it-end
Citera
Medlem
stoltenberg sa idag att han tillsammans med EU ska skicka långdistansrobottar, artilleri med tyngre grejer aå vi får la vad som händer… allt vad som krävs för att ukraina ska segra sa han.. han verkar ha bestämt sig att ryssland inte ska segra.iaf måste man säga. så det blir nog så då om NATO eller USA säger så.
Citera
2022-06-15, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Du, och för den delen Solglasögat, får gärna tycka precis vad ni vill. Förväxla dock inte era av känslor underbyggda åsikter med objektiv fakta, då blir det fel.
De objektiva fakta som finns är att de inte kommer att behandlas som POW:s

Blanda inte in känslor i det.
Citera
2022-06-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
stoltenberg sa idag att han tillsammans med EU ska skicka långdistansrobottar, artilleri med tyngre grejer aå vi får la vad som händer… allt vad som krävs för att ukraina ska segra sa han.. han verkar ha bestämt sig att ryssland inte ska segra.iaf måste man säga. så det blir nog så då om NATO eller USA säger så.

Ja mycket bra. NATO har bestämt sig.
Citera
2022-06-15, 20:00
Medlem
Citat:
Jag tror att BehindRayban utförligt har redovisat i tråden vad som måste uppfyllas för att man ska räknas som POW just i denna specifika situation.

Alltså ska dom räknas som reguljära POW enligt geneve konventionen

1. Is specially recruited locally or abroad in order to fight in an armed conflict
Om dom är frivilliga har dom ju inte blivit rekryterade, kan man argumentera.

2. Does, in fact, take a direct part in hostilities;
Det har dom.

3. Is motivated to take part in the hostilities essentially by the desire for private gain and, in fact, is promised, by or on behalf of a Party to the conflict, material compensation substantially in excess of that promised or paid to combatants of similar ranks and functions in the armed forces of that Party;

Upp till Ryssarna att bevisa att dom fått betydligt mer betalt än de andra soldaterna i den reguljära armen. Tror vi dom fått det? Har dom ens fått betalt?

4. Is neither a national of a Party to the conflict nor a resident of territory controlled by a Party to the conflict
Stämmer

5. Is not a member of the armed forces of a Party to the conflict
Är dom medlemmar av den Ukrainska armen? Dvs har dom skrivit kontrakt med dom?

6. Has not been sent by a State which is not a Party to the conflict on official duty as a member of its armed forces.

Stämmer.

Alltså 1,2 och 6 är garanterat rätt. Medans 1, 3, 4 och 5 är upp till Ryssland att bevisa.
Citera
2022-06-15, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
Har du någon länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in