2022-06-15, 19:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Rysslands ekonomi i fritt fall. Finns nästan ingen tillverkningsindustri kvar.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61796067
Citera
2022-06-15, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Ja eller så följer man geneve konventionen men det kan man väl inte lita på
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du menar att Ryssland tänker begå ytterligare ett krigsbrott genom att avrätta krigsfångar?

Jag kan absolut tro det om ryssarna. Men du hävdar ju att ryssarna följer internationella regler och uppträder humant?

Jag tror att BehindRayban utförligt har redovisat i tråden vad som måste uppfyllas för att man ska räknas som POW just i denna specifika situation.
Citera
2022-06-15, 19:06
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ska tydligen bara handla om ekonomi. Men är ju bara några länder som kommer, tex Kazachstan och Afghanistan.

https://www.reuters.com/world/europe/sanctions-hit-kremlin-stage-annual-russian-davos-bereft-financial-elite-2022-06-14/

Det kommer att handla om hur sanktionerna från Väst påverkar Rysslands ekonomi, har Peskov sagt enligt "argument och fakta från S:t Petersburg https://spb.aif.ru/city/event/putin_obsudit_na_pmef-2022_vliyanie_sankciy_zapada_protiv_rossii?utm_sou rce=yxnews&utm_medium=desktop
-
Citera
2022-06-15, 19:10
Medlem
Enligt "Belgorod on twitter" har ukrainska styrkor beskjutit samhället Sereda i bögfascistiska Ryssland. Sereda sägs ligga i Belgorod-området.
Citera
2022-06-15, 19:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Alla som är involverade i rättegångarna mot krigsfångar i de ockuperade områdena kommer att bli åtalade för mord och krigsförbrytelser om de blir avrättade. Finns ingen chans att någon av dem kommer undan med det.

Jag tror dom inte bryr sig om internationella domstolar.
Citera
2022-06-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tror att BehindRayban utförligt har redovisat i tråden vad som måste uppfyllas för att man ska räknas som POW just i denna specifika situation.

Men han ljög eller så är han otroligt okunnig
Citera
2022-06-15, 19:13
Medlem
Det finns inga tvivel om att Ryssland innehar fler krigsfångar än Ukraina. Min personliga gissning är runt 1:5 (1 Rysk POW=5 Ukrainska POW) och då är jag generös. Vad kommer hända med dessa?
Citera
2022-06-15, 19:14
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeebroi
Det finns inga tvivel om att Ryssland innehar fler krigsfångar än Ukraina. Min personliga gissning är runt 1:5 (1 Rysk POW=5 Ukrainska POW) och då är jag generös. Vad kommer hända med dessa?
Källa tack...
Citera
2022-06-15, 19:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Två jänkare infångade:

Exclusive: US fighters captured by Russian forces in Ukraine
Robert Drueke and Andy Huynh are both veterans of the US army who travelled to the front line to help in the war effort
Two former US servicemen have been captured during fighting with Russian forces in Ukraine, The Telegraph has been told.

The pair were taken prisoner during a fierce battle outside the north-east city of Kharkiv last week, according to comrades who were fighting alongside them.

Alexander Drueke, 39, and Andy Huynh, 27, had been serving as volunteers with a regular Ukrainian army unit. They are believed to be the first US servicemen to end up as Russian prisoners of war.
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/06/15/exclusive-first-two-us-fighters-captured-russian-forces-battle/
https://archive.ph/jkp9D

Vad tror ni? Livstid eller arkebusering?

Varför står du på Putins sida?
Det är fascistiskt.

Putin vill inget annat än att skapa död. Dessutom hotar han ditt land Sverige.
Citera
2022-06-15, 19:22
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeebroi
Över 10,000 krigsfångar och en neger som påstår sig att vara en kock? Har Ryssland nu i förvar.
Citera
2022-06-15, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför står du på Putins sida?
Det är fascistiskt.

Putin vill inget annat än att skapa död. Dessutom hotar han ditt land Sverige.
Om du frågar mig så finns det inte ens i det här läget någon plan att inta Sverige.

Det är det korta svaret.

Mercenaries som varit med att artilleribeskjuta civilbefolkningen i Donbass under åtta år har jag inga direkta känslor för.
Citera
2022-06-15, 19:24
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Över 10,000 krigsfångar och en neger som påstår sig att vara en kock? Har Ryssland nu i förvar.
Nej det är nog mer, kanske runt 19000...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in