2022-06-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstop
Jag är också lite nyfiken på honom. Finns det länk till Fup där han hade på sig masken?
Vet man vilka fler han ska ha mördat också enligt någon tråd eller FUP?

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Du hittar fup till det några sidor bak. StefanS la upp den innan trådens fup.

Så duktig var jag faktiskt inte att jag la upp den FUP:en, bara domen. Som bot och bättring lägger jag nu upp FUP:en nedan för målet där Soroush Gholamreza misstänktes för förberedelse till mord, med mask och allt.

Attunda tingsrätt:
Citera
2022-06-15, 12:20
Medlem
Sitter denna gille också för detta?
Citera
2022-06-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus666
Bra teori men det stämmer inte läs fupen hans vän som överlevde mordförsöket och som va med när MS sköts ihjäl berättade på förhöret klart och tydligt att det är shahin amiri som lagt ett pris på hans huvud och Nydala tog uppdraget zaki är dömd för det Nydala va mekkeys grabbar.

Både Shahin och Mekky har nämnts i sammanhanget. Nydalagrabbarna var nära vän med Mahmoud men sägs ha fått valet att hjälpa till eller själva hamna på listan. Lär ha varit Mekky som tryckt på i så fall.

Intressant nog har MS vän HQP (som är skriven hos MS familj i Malmö) dykt upp med kriminella i Stockholm så jag antar att han anser sig ha skydd där.
Citera
2022-06-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haman143
På victor och hans brors del i fuppen nämns det att Gibo, lilla Modo och jätten baxat ladd från dom. Att Gibo lovat att han ska betala tillbaks allt. Sen nämner de att dom kommer bli jappt om de inte betalar.

Någon av bröderna skriver att Oussama Osten kan goish Ali Rågsved (troligtvis Ali Kadhim).

Fyll på med info när ni hittar i fuppen
Ali Kadhim är det kokainboss?
Citera
2022-06-15, 13:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Skäms för att jag glömde att skriva STORT TACK igår! Var så sugen på att läsa att jag bara gick all in. Verkligen guld att du fick fram och lade upp fupen. 😃

Frågor till ALLA:

Har aliaset Leopardmaster varit ”identifierat” i några tidigare fupar?
Och i vilka fupar har aliaset förekommit?

Väldigt tacksam för eventuella svar och inspel.
Kan inte hitta att Leopardmaster identifierats. Troligen vet polisen vem och det är någon som idag är efterlyst eller avliden.

(FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15
(FB) World Exchange misstänks för penningtvätt
Citera
2022-06-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan inte hitta att Leopardmaster identifierats. Troligen vet polisen vem och det är någon som idag är efterlyst eller avliden.

(FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15
(FB) World Exchange misstänks för penningtvätt

Leopardmaster är Ahmed Abdullahi Farah, även känd som Gambino.
Citera
2022-06-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Så duktig var jag faktiskt inte att jag la upp den FUP:en, bara domen. Som bot och bättring lägger jag nu upp FUP:en nedan för målet där Soroush Gholamreza misstänktes för förberedelse till mord, med mask och allt.

Attunda tingsrätt:

Det såg ja men någon sida bak därefter finns detta:

(FB) F.d advokat (Ekrem Güngör) misstänks för förberedelse till mord (Encro 2022-01-21)

Är det ingen fup med Masken?
Citera
2022-06-15, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Citat:
Leopardmaster är Ahmed Abdullahi Farah, även känd som Gambino.

Ja, i denna fup framgår det ju solklart vem han är. Men är så nyfiken på hur hans kontaktnät såg/ser ut då det finns uppgifter om att han var delaktig som anstiftare till en kidnappning i Malmö i vintras.
Har skrivit en del om hans tidigare förehavanden, men då visste jag inte att han hade haft encroaliaset Leopardmaster.

(FB) Människorov i Malmö (2021-11-05)
Citera
2022-06-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det såg ja men någon sida bak därefter finns detta:

(FB) F.d advokat (Ekrem Güngör) misstänks för förberedelse till mord (Encro 2022-01-21)

Är det ingen fup med Masken?

Jo, det är också en FUP som berör Soroush Gholamreza, men inte den där han använde masken. Den berör FUP:en för grovt vapenbrott som gjorde att han hamnade på anstalt under perioden man planerade att mörda honom.
Citera
2022-06-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Sitter denna gille också för detta?

Serben? Han verkade vara ute vid tillfället och det är först han som Gambino ska hämta en kanin från. Gambino skriver sen till advokaten att det inte var serben utan någon annan. Serben hade löst sitt problem med han/masken.

Om han sitter nu är oklart.

Vem är Gambino?
Citera
2022-06-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Ja, i denna fup framgår det ju solklart vem han är. Men är så nyfiken på hur hans kontaktnät såg/ser ut då det finns uppgifter om att han var delaktig som anstiftare till en kidnappning i Malmö i vintras.
Har skrivit en del om hans tidigare förehavanden, men då visste jag inte att han hade haft encroaliaset Leopardmaster.

(FB) Människorov i Malmö (2021-11-05)

Han har befunnit sig en del utomlands förr i omgångar. Han är bland annat dömd i Tyskland, Nederländerna och Danmark. Förmodligen håller han sig undan även nu, för uppenbarligen förekommer han i en hel del utredningsmaterial.

Jag har FUP för målet där han träffar Shobre om du är intresserad (du hänvisar till domen i ditt tidigare inlägg)? Kvinnorna som agerar kurirer berättar att de pratar med Dree Low, eller Drailow som polisen transkriberar smeknamnet, en stund innan de möter Gambino.
Citera
2022-06-15, 15:47
Medlem
Citat:
Han har befunnit sig en del utomlands förr i omgångar. Han är bland annat dömd i Tyskland, Nederländerna och Danmark. Förmodligen håller han sig undan även nu, för uppenbarligen förekommer han i en hel del utredningsmaterial.

Jag har FUP för målet där han träffar Shobre om du är intresserad (du hänvisar till domen i ditt tidigare inlägg)? Kvinnorna som agerar kurirer berättar att de pratar med Dree Low, eller Drailow som polisen transkriberar smeknamnet, en stund innan de möter Gambino.

Ååh kan du lägga upp den fupen?!
Allt gott, du är bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in