2022-06-15, 13:14
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag skrattade gott när jag ser alla idioter härinne grina över de brittiska soldaterna som ska nackas för de stred för Ukraina. Lagar och regler gäller bara Ryssland, väst och USA gör vad dom vill. Makalöst kuksugeri om du frågar mig.

Faktum är att dessa är legosoldater och ska avrättas. Punkt slut.
Helt klart vad fan har dessa hjärntvättade ideologiska Nassesvin ditresta från andra länder i Ukraina att göra?

Ryssland - Ukraina är en intern angelägenhet de båda länderna i mellan sedan flera hundra år tillbaka i tiden inte då bara geografiskt utan mera på det personliga planet generation efter generation.
Senast redigerad av dack 2022-06-15 kl. 13:18.
Citera
2022-06-15, 13:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
En artikel som visar på hur Putins gäng försöker lura in ryssar i armen:
https://english.elpais.com/international/2022-05-31/russia-boosts-recruitment-campaign-in-fresh-step-towards-war-mobilization.html
Detta visar på att ryska ledningen vet att den nuvarande styrkan inte kommer räcka, frågan är om man vågar mobilisera då det kommer vara extremt impopulärt?

Intressant i artikeln är också att de planerar för en allmän mobilisering, de har avsatt pengar för det och anställer folk för det. Jag tror Ryssland nu står och väger om de antingen skall drastiskt minska målsättningen i Ukraina eller införa allmän mobilisering. Nu kan de inte ens rotera sina trupper de har i Ukraina, även nuvarande intensitet kräver mobilisering.

Mobilisering är ju dåligt för Ukraina militärt men det är bra ur aspekten att det blir ännu dyrare för ryska staten och ekonomin i Ryssland försämras ytterligare när män tas bort från sina vanliga jobb för att bli militärer. Missnöjet med regimen och kriget kommer också att öka. Det är också ett erkännande att kriget inte går bra och att Ryssland inte har uppnått sina mål.
Citera
2022-06-15, 13:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag skrattade gott när jag ser alla idioter härinne grina över de brittiska soldaterna som ska nackas för de stred för Ukraina. Lagar och regler gäller bara Ryssland, väst och USA gör vad dom vill. Makalöst kuksugeri om du frågar mig.

Hur definierar du en legosoldat? Tydligen har du helt egen definition...
Citera
2022-06-15, 13:19
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ryssland - Ukraina är en intern angelägenhet de båda länderna i mellan sedan flera hundra år tillbaka i tiden inte då bara geografiskt utan mera på det personliga planet generation efter generation.

Herrejävlar, hederskultur tillämpad på internationell geopolitik... Mår du bra eller?
Citera
2022-06-15, 13:19
Medlem
Snapcounts avatar
Japp, mera presenter är nog på gång :

Nato vil få oppdatering fra Ukraina før toppmøtet – varsler ny stor støttepakke

Ukrainas forsvarsminister vil gi Nato en oppdatering på hva landet trenger før Nato-toppmøtet. Der vil det trolig bli vedtatt en ny, stor Ukraina-pakke.

– Jeg venter at Nato-allierte på toppmøtet vil bli enige om en omfattende pakke som skal hjelpe Ukraina på lang sikt i overgangen fra sovjetutstyr til Nato-utstyr, sier Stoltenberg. Han nevner ting som marinestøtte, cyberstøtte og andre elementer i tillegg til langtrekkende raketter og artilleri.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/06/15/195852126/nato-vil-fa-oppdatering-fra-ukraina-for-toppmotet-varsler-ny-stor-stottepakke

Noterbart är att även Japan och Syd-Korea kommer till NATO mötet. Norge har även börjat se vad som finns i lagret :

Norge vurderer å gi enda flere våpen til Ukraina, etter at Zelenskyj har bedt om raskere leveranser.
https://www.nrk.no/urix/gram_-norge-vurderer-a-donere-mer-vapen-til-ukraina-1.16003710
Senast redigerad av Snapcount 2022-06-15 kl. 13:26.
Citera
2022-06-15, 13:21
Medlem
Citat:

Varför ska de avrättas? Det är ju bara dumt och bryter emot internationell rätt. Det riskerar

1 Brutaliserar kriget - Ryssland om någon borde veta vad som händer då.

2 England blir sura och börjar "avrätta ryssar"
Citera
2022-06-15, 13:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Frågan är kommer han kunna mobilisera, tycker de flesta ryssar brukar vara väldigt patriotiska till de blir frågade att bidra själva

Ryssland är märkligt för de är som nation på något sorts teoretiskt plan militaristiska, för det är ett krav för deras imperialism och chauvinism. Men ryssarna som folk och individer är inte krigiska, de tvingas bara ut i krig av sina makthavare. Västeuropeiska män är nog mer krigiska i sin kultur trots att de flesta länder i Västeuropa är mer pacifistiska.

Edit. I Finland har man förr sagt att svenskarna är krigiska medans finnarna är fredliga.
Senast redigerad av HejaFinland 2022-06-15 kl. 13:43.
Citera
2022-06-15, 13:31
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:

Då gäller det Wagner också så klart. Principfast som du är så håller du med om att de ska avrättas för att de är legosoldater. Bra där.
Citera
2022-06-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men nyss skrev du att ”Krim är som Småland för svenskar”, och ”det vet alla att Krim inte pr förhandlingsbart”. Då är slutsatsen att Putin ljög 2008? Eller uppstod detta ryska ur-område efter 2008? Vad är det för ”vändning” som skett?

Komiskt hur du snurrar in dig i allt märkligare resonemang för att ursäkta Rysslands svek mot ingångna avtal och dess oprovocerade militära aggression mot ett grannland.

Det är naturligtvis USA och EU som kommer in i bilden. Därefter går det snabbt utför Ukraina och Ryssland.
Citera
2022-06-15, 13:45
Avstängd
smaug20017s avatar
IKEA drar sig ut ur pissland helt och hållet som McDonalds....
Citat:
IKEA has decided to completely leave Russia

IKEA is closing four factories in #Russia in the Moscow, Leningrad and Kirov regions and in Novgorod.

"The retail business remains on pause," company's press service said. IKEA now sees no way to resume sales in the near future.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1537019180075171840

https://www.di.se/live/ikea-sparkar-personal-i-ryssland-saljer-fabriker/
Citera
2022-06-15, 13:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är naturligtvis USA och EU som kommer in i bilden. Därefter går det snabbt utför Ukraina och Ryssland.
Så Krim blev ”inte förhandlingsbart” pga EU och USA efter 2008, eller var det för att Krim ”är som Småland eller Dalarna”? Hur skall du ha det?

Jag förstår att det inte är helt enkelt att hålla en konsekvent linje om man skall följa Kremls propaganda. Sanningen är närmast att Putin och övriga ryska elitens mål (som delas av många ryssar) helt uppenbart är ett geografiskt större och politiskt mäktigare Ryssland, och då kan vilka svepskäl som helst åberopas när det passar: ”denazifiering”, skydd av rysk minoritet, hot från Nato. Allt går.

Inte så konstigt då att samtliga fd WP-länder gick med i Nato ASAP efter 1991. De vet hur både Kreml och Ivan på gatan resonerar: Ryssland styr med den starkes rätt, och bara vapen stoppar dess imperialistiska ambitioner.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-06-15 kl. 13:50.
Citera
2022-06-15, 13:48
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur definierar du en legosoldat? Tydligen har du helt egen definition...
Alla som motstår Pissland är enligt barkie legosoldater...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in