2022-06-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Tyvärr. Borde anses lika samhällsfarligt och därmed straffbart att jag våra barn på internet på samma sätt som ett rattfyllo som startar bilen. Resultatet av ens gärning kan ge förödande konsekvenser. Jag hoppas vi kan skärpa lagen här. Vore bra att ge polisen bättre resurser då att finna pedofiler innan ett övergrepp begås på samma sätt att hindra ett fyllo från att eventuellt skada en annan.
Är med dig på att en skärpt lagstiftning är önskvärd. Finns dock utmaningar med det, som tidigare nämnts. En av de är - polisen har svårt att redan nu hålla efter kriminaliteten och lagföra de brott där det finns ett faktiskt offer. Hur ska man, alla andra parametrar oförändrade, ha möjlighet att lagföra dessa "nya" brott?
Citera
2022-06-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker rattfyllo-liknelsen är lite intressant. Om jag ska göra en jämförelse med Dumpen och Gäddorna så blir det ungefär så här:

Min kompis frågar om han får låna min bil på fyllan.. Jag ger honom en nyckel och säger "Bilen står borta torget". Bilnyckeln han fått är en leksaksnyckel och bilen finns inte ens. Men det vet inte kompisen. Han går runt på torget och letar efter bilen när han konfronteras och sen hängs ut hängs ut som rattfyllo.

Han hade uppsåtet men är det att likställa med rattfylleri eller en förberedelse som borde vara straffbar? Lär inte vara första gången han ber om att få låna en bil på fyllan så man kanske lika gärna kan låsa in honom för det här försöket som aldrig kunnat bli verklighet.
Den liknelsen är klockren.
Citera
2022-06-15, 08:50
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker rattfyllo-liknelsen är lite intressant. Om jag ska göra en jämförelse med Dumpen och Gäddorna så blir det ungefär så här:

Min kompis frågar om han får låna min bil på fyllan.. Jag ger honom en nyckel och säger "Bilen står borta torget". Bilnyckeln han fått är en leksaksnyckel och bilen finns inte ens. Men det vet inte kompisen. Han går runt på torget och letar efter bilen när han konfronteras och sen hängs ut som rattfyllo.

Han hade uppsåtet men är det att likställa med rattfylleri eller en förberedelse som borde vara straffbar? Lär inte vara första gången han ber om att få låna en bil på fyllan så man kanske lika gärna kan låsa in honom för det här försöket som aldrig kunnat bli verklighet.

Nåväl. Det går att göra liknelsen mer eller mindre relevant men den var lite rolig. Ser framför mig att din kompis kommer ragglande till torget o möts av en trehjuling. Dock tycker jag den haltar i relevant jämförelse.

Skillnaden är att jag anser att vara ute o leta barn (beteendet alltså) på interwebz är att jämföras med att åka runt på stan rattfull. Jämför tex hans dator med hans bil. Oftast går det väldigt bra och det händer inget när du är på fyllan. En vacker dag hamnar du i en kontroll. Du blåser. Du var full. Du straffas. Likande bör ske för personer som är lika farliga för samhället. De som jagar barn online.
Tycker jag.
Citera
2022-06-15, 08:54
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är med dig på att en skärpt lagstiftning är önskvärd. Finns dock utmaningar med det, som tidigare nämnts. En av de är - polisen har svårt att redan nu hålla efter kriminaliteten och lagföra de brott där det finns ett faktiskt offer. Hur ska man, alla andra parametrar oförändrade, ha möjlighet att lagföra dessa "nya" brott?

Inte för att jag är någon cannabisrökare men en del resurser skulle kunna frigöras om man avkriminilasierade bruket o la resurser på annat.

Dessutom har vi väl aldrig haft så mycket snutar i samhället. Tror dock att det mindre handlar om resurser för att vända tex gängkriminalitet. Metoder liksom preventivt arbete för att på lång sikt fixa problemen innan de uppstår.

Men du har rätt. En del i att polisen inte räcker till är också för att resten av samhället är passiva. Vi agerar inte som civilsamhälle när vi ser barn faller ur systemet, vi är inte tillräckligt närvarande online där våra barn är. Många skulle aldrig släppa sin tolvåring vind för våg i tex en storstad i ett annat land. Men online där går det bra. Osv. Finns mycket att säga om ämnet
Citera
2022-06-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Absolut. Barnen lever i en familj där pappan vill förgripa sig på små 6-åriga flickor och mamman vill mörda dem. Hoppas socialtjänsten nu fått all information och agerar på rätt sätt som skyddar barnen.

Verkar som att socialkärringarna redan lagt huvudet på sned och säger det mamman vill höra. Bland annat har de tvärsäkert slagit fast att Migrän-Martin inte är farlig för sina egna barn. Okej, vad bra, då kan ju pedofilen och mamman (som fantiserat om att mörda sina egna barn) ha delad vårdnad då?
Citera
2022-06-15, 09:31
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
För din egen skull. Innan mod varnar eller straffar dig får man inte avslöja namn så tydligt. Gåtor o rebusar funkar..

Kul dag på jobbet idag för honom. Många väktare som tycker illa om peddosar skulle jag gissa på
Officiellt, ja. Erns Rohm hade säkert kunnat hålla långa brandtal om hårdare straff då det begav sig. Säkert också kunnat bära ett 2forty2-plagg med valfri text.
Citera
2022-06-15, 09:49
Medlem
Kan någon skicka dm på vem grönsaksgäddan är och Facebook om det finns?
Citera
2022-06-15, 09:50
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Officiellt, ja. Erns Rohm hade säkert kunnat hålla långa brandtal om hårdare straff då det begav sig. Säkert också kunnat bära ett 2forty2-plagg med valfri text.

Haha. Helt rätt! Det är lätt att vara hedervärd utåt. Ja väktarnazzen höll nog en ordentligt hög svansföring.
Citera
2022-06-15, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Verkar som att socialkärringarna redan lagt huvudet på sned och säger det mamman vill höra. Bland annat har de tvärsäkert slagit fast att Migrän-Martin inte är farlig för sina egna barn. Okej, vad bra, då kan ju pedofilen och mamman (som fantiserat om att mörda sina egna barn) ha delad vårdnad då?
Det var ett dumt drag av "Moa" att dra igång en process för att avpublicera genus-pedofilen när målet var att hans läggning inte skulle bli känd på orten. Det har publicerats många snaskiga gäddor efter honom och hans tid i rampljuset var över, men i samband med detta får han ytterligare uppmärksamhet. Vidare måste det mycket till om Dumpen ska avpublicera. Om de gjort det i migränpedofilens fall så skulle de förmodligen bli nerringda av andra gäddor som också sökt hjälp och kräver att deras konfrontationsvideo tas bort.

Apropå något annat så kan de senaste gäddan vara den mest multi-perverse hittills. Antagligen bög, vill köra analt, ass-to-mouth och wetsex med en tjej i nedre tonåren, samt vara inne i röven på ett litet barn (3 år) om jag läste rätt i chattloggen. Han spar inte på krutet minsann!

Måste medge att jag är imponerad av Thai-gäddans fysik, i synnerhet då han är nästan 50 år. De där musklerna lär inte ha kommit gratis.

För er som tyckte rebusen var svår kan jag tillägga att han äter födelsedagstårta samtidigt som den grekiske fotbollsspelaren Vasilios Tsiartas.
Senast redigerad av Raymond-Chow 2022-06-15 kl. 10:04. Anledning: stavfel
Citera
2022-06-15, 10:05
Medlem
N0IItoleranss avatar
Soneby visar vilket lowlife han här. Hur kan ETC ge sig i lag med en tölp som ringer en stödlinje för människor med behov av stöd för att vara höhöig i sin tramsiga podd förmodligen. Hjälp jag är sexuellt trakasserad av en höjdhoppare. Läser du det här Soneby så gå till spegeln och se vilket kräk du blivit. Allt för rampljuset. Hoppas det klirrar tillräckligt i kistan.

https://dumpen.se/2022/06/15/klargorande-av-livbojarna/

Röstlund om du läser. Ta Din polare i örat. Han skämmer ju ut dig
Citera
2022-06-15, 10:09
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Det var ett dumt drag av "Moa" att dra igång en process för att avpublicera genus-pedofilen när målet var att hans läggning inte skulle bli känd på orten. Det har publicerats många snaskiga gäddor efter honom och hans tid i rampljuset var över, men i samband med detta får han ytterligare uppmärksamhet. Vidare måste det mycket till om Dumpen ska avpublicera. Om de gjort det i migränpedofilens fall så skulle de förmodligen bli nerringda av andra gäddor som också sökt hjälp och kräver att deras konfrontationsvideo tas bort.

Apropå något annat så kan de senaste gäddan vara den mest multi-perverse hittills. Antagligen bög, vill köra analt, ass-to-mouth och wetsex med en tjej i nedre tonåren, samt vara inne i röven på ett litet barn (3 år) om jag läste rätt i chattloggen. Han spar inte på krutet minsann!

Måste medge att jag är imponerad av Thai-gäddans fysik, i synnerhet då han är nästan 50 år. De där musklerna lär inte ha kommit gratis.

För er som tyckte rebusen var svår kan jag tillägga att han äter födelsedagstårta samtidigt som den grekiske fotbollsspelaren Vasilios Tsiartas.

Huvudet på spiken. För visst var migränmartins tid i ljuset över. Tyvärr har hon med hjälp av ETC ytterligare ökat strålkastaren. Förmodligen trodde man anonymiseringen av den fd ledarskribenten Moa skulle ta det under radarn tillräckligt. Men etc reportern som enligt egen utsago studerat flashback som grävande journalistik när han pluggade borde förstå att hon inte skulle förbli särskilt anonym med artikeln.

Nu tror jag med tiden att hon kommer hitta lugn o ro
Citera
2022-06-15, 10:16
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Soneby visar vilket lowlife han här. Hur kan ETC ge sig i lag med en tölp som ringer en stödlinje för människor med behov av stöd för att vara höhöig i sin tramsiga podd förmodligen. Hjälp jag är sexuellt trakasserad av en höjdhoppare. Läser du det här Soneby så gå till spegeln och se vilket kräk du blivit. Allt för rampljuset. Hoppas det klirrar tillräckligt i kistan.

https://dumpen.se/2022/06/15/klargorande-av-livbojarna/

Röstlund om du läser. Ta Din polare i örat. Han skämmer ju ut dig
"en croupier med djup kunskap om trauma" var ju i alla fall en riktigt, riktigt festlig titel. Lär komma väl till pass i yrket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in