2022-06-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det är poolägares ansvar att hålla poolen säkrad så ingen kan ramla i den. Hur kunde detta ske?

Finns väl massor med möjliga scenarior. T ex 14-åringar som har sommarlov och badar i poolen, är klara och rusar in och glömmer stänga pooltaket. En stund senare märker en vuxen i huset att taket inte är stängt och går dit för att stänga det. Upptäcker då 4-åringen.
Citera
2022-06-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granne-64
Ärligt hur tänker du nu?
Personalens fel ????
Tro jag INTE
Är nog lata föräldrar fel som inte dubbel låser grinden Eller rent ut sagt skiter i att låsa för nu har dom hämtat SITT barn . Vet av erfarenhet hur många gånger jag låst grinden bor granne just nu med ett dagis Så fram med namnen på föräldrarna som hämtat barn vid den tiden

Är du efterbliven?
Spelar väl ingen roll om någon annan förälder lämnat grinden öppen. Det är helt och hållet förskolepersonalens ansvar ändå.

Jag lämnar ju inte över ansvaret över mitt barn till andra föräldrar när jag lämnar eller hur?

Jävla idiot
Citera
2022-06-14, 20:37
Medlem
RickNesss avatar
Stackars pojke, vila i frid ❤️

Tittar man på Google maps så ser förskolan inte ut att vara anpassad för en förskoleverksamhet direkt. Stängslet ser lågt ut och verkar ha ganska stora glipor under på sina ställen, och mot grannarna (?) verkar det inte ens vara ett stängsel utan ett vanligt staket. Barn är nyfikna och många tar nog chansen att rymma från förskolan om chans ges, det är så oerhört viktigt att utemiljön är rätt anpassad. Kanske blir ett ärende för skolinspektionen detta.
Citera
2022-06-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Är du efterbliven?
Spelar väl ingen roll om någon annan förälder lämnat grinden öppen. Det är helt och hållet förskolepersonalens ansvar ändå.

Jag lämnar ju inte över ansvaret över mitt barn till andra föräldrar när jag lämnar eller hur?

Jävla idiot
Fast personalen kan inte springa och kolla att folk stänger grinden ordentligt efter sig varenda gång nån passerar, det förstår du väl att det blir orimligt.
Så visst har alla föräldrar ett ansvar för att det blir stängt, självklart i min bok.
Citera
2022-06-14, 20:39
Medlem
KrossedOuts avatar
Som jag misstänkte när jag hörde att förskolan låg i Södertälje - rektorn är av syrianskt ursprung. Dessutom nytillträdd. Låga odds på att pojken även är av dito. Så tragiskt. ❤️
Citera
2022-06-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Är du efterbliven?

Jävla idiot

Håller med dig. Det är för jävligt att vuxna människor inte kan lära sig stänga en grind ordentligt, men personalen är väl medveten om problemet och de bör givetvis säkerställa att samtliga grindar är låsta innan barnen går ut på gården.
Citera
2022-06-14, 20:41
Medlem
udons avatar
Jag har pool och det är rätt många barn på besök här. Har aldrig varit med om att någon unge mellan 2-6 år bara går fram och kliver i. Det har snarare varit svårt att få dom att kliva i överhuvudtaget. Men visst, dom kan ju trilla i av misstag.

Jag har spänd duk över min men är ändå orolig för att någon unge ska försöka ta sig in på gården och krångla sig under (även om det inte ska gå.

Poolen ingick vid husköpet men helst skulle jag bli kvitt den
Citera
Medlem
Usch. Riktigt hemskt
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Min son ska börja där i augusti… Men så kommer det definitivt inte bli nu…

Folk har en fair point.
Det kommer se till så det aldrig händer igen nu när det hänt.
Citera
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Svensk vad jag läst. Förskolan heter Lindängens förskola och är kristen inriktat, vette fan vad det menas med kristen med dom arbetar väl mot Jesus🙃
Fy fan, håll ALL religion borta från barnen. Låt dem tänka och utvecklas fritt.
Jag spyr.
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2022-06-14 kl. 20:43.
Citera
2022-06-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Konstigt att de inte direkt kollade alla pooler i närheten först när de letade. Borde vara prio 1 att leta där först. Om de delar upp sig och tittar på en pool var går det på 5 min att hitta honom, är han inte i poolerna har man mer tid på sig sen att hitta honom på andra ställen.
Jag tänker på en annan sak - drönare. Skicka upp en sån så täcker det snabbt ett stort sökområde.
Citera
2022-06-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Wtf. Förskolans fel helt klart. Man låter inte ett barn rymma, det är deras plikt att se till att sådant inte händer. Det har dom betalt för.

Föräldrar ska kunna vara trygga när dom lämnar sina barn i ngn annans vård. Hoppas personalen nu mår mycket dåligt för tänk hur föräldrarna till barnet mår.

Det är personalens skyldighet att se till att förskolenmiljön är säker, både den inre & yttre miljön. Man kan inte utgå från att alla andra sköter säkerheten. Arbetar man med människor så måste man vara alert liksom. Allt annat är jävligt keff.

Edit: Fram med namnen på de i personalen som lät det ske.

Din jävla nöt, är det förskolans fel om barnen är ouppfostrade också eller?!
Det har framkommit att grinden inte blev stängs av en förälder.
Men föräldrar kanske inte behöver göra det där du bor, där sköter förskolepersonalen det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in