2022-06-14, 20:13
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Fy faan alltså. Må någon ansvarig straffas för detta. HÅRT!!!
Dock så lär inte detta hända...
Citera
2022-06-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Barn som rymt brukar alltid gå hem. Hemmet är alltså prio 1 att kolla. Även grannar.
Dock tycker man att det i detta fallet borde varit just poolerna man kollade.
Men som sagt. Statistiken säger att barnen söker sig hem till sig eller sin gård.

Ja, kan ju ha varit någon kompis familjs pool där de brukade gå och bada efter förskolan.
Citera
2022-06-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Wtf. Förskolans fel helt klart. Man låter inte ett barn rymma, det är deras plikt att se till att sådant inte händer. Det har dom betalt för.

Föräldrar ska kunna vara trygga när dom lämnar sina barn i ngn annans vård. Hoppas personalen nu mår mycket dåligt för tänk hur föräldrarna till barnet mår.

Det är personalens skyldighet att se till att förskolenmiljön är säker, både den inre & yttre miljön. Man kan inte utgå från att alla andra sköter säkerheten. Arbetar man med människor så måste man vara alert liksom. Allt annat är jävligt keff.

Edit: Fram med namnen på de i personalen som lät det ske.

Ärligt hur tänker du nu?
Personalens fel ????
Tro jag INTE
Är nog lata föräldrar fel som inte dubbel låser grinden Eller rent ut sagt skiter i att låsa för nu har dom hämtat SITT barn . Vet av erfarenhet hur många gånger jag låst grinden bor granne just nu med ett dagis Så fram med namnen på föräldrarna som hämtat barn vid den tiden
Citera
2022-06-14, 20:18
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB
Det finns vissa rutiner för hur sånt sköts, media får inte gå ut med ett dödsfall innan anhöriga är underrättade och speciellt när det gäller små barn så måste familjen få tid på sig att meddela övriga berörda, man ska inte behöva läsa att sitt barnbarn har avlidit i kvällspressen.

Väl medveten om detta.
Svarade på en otydlig uppdatering
Citera
2022-06-14, 20:18
Medlem
MrGrants avatar
Det är poolägares ansvar att hålla poolen säkrad så ingen kan ramla i den. Hur kunde detta ske?
Citera
2022-06-14, 20:19
Medlem
Vila i frid ❤️❤️❤️
Citera
2022-06-14, 20:21
Medlem
Först och främst förskolans fel, ja, eftersom de har ansvar för barnen.

I andra hand poolägaren, ja det är lag på att skydda sin pool så småbarn inte ska kunna ramla ner i den.... staket/stängsel eller överdrag som man kan gå på... vila i frid och all tröst till familjen.
Citera
2022-06-14, 20:22
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Kvinnor ska ”jobba” med att ta hand om sina egna barn, inte jobba med att ta hand om andras ungar.

Dagens sanning! Den enda anledningen till att dagis existerar är för att vi ska köpa mer saker, så som pooler tillverkade av kinesiska barn, monterade av neflix tittande hantverkare som fakturerar 800 i timmen. Systemkolapps.

Tragiskt för föräldrarna.
Citera
2022-06-14, 20:23
Medlem
Nu är pojken död, så hjärtskärande gräsligt!
Citera
2022-06-14, 20:24
Medlem
ABBORREs avatar
Södertälje, var det en Svensk kille ? Eller en Svart

Jag bara undrar
Citera
2022-06-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Södertälje, var det en Svensk kille ? Eller en Svart

Jag bara undrar

Svensk vad jag läst. Förskolan heter Lindängens förskola och är kristen inriktat, vette fan vad det menas med kristen med dom arbetar väl mot Jesus🙃
Citera
2022-06-14, 20:30
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granne-64
Ärligt hur tänker du nu?
Personalens fel ????
Tro jag INTE
Är nog lata föräldrar fel som inte dubbel låser grinden Eller rent ut sagt skiter i att låsa för nu har dom hämtat SITT barn . Vet av erfarenhet hur många gånger jag låst grinden bor granne just nu med ett dagis Så fram med namnen på föräldrarna som hämtat barn vid den tiden

Helt rätt i det du säger. Så otroligt många vuxna föräldrar som skiter i att låsa grinden…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in