2022-06-14, 18:09
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Det ska vara Lindängens förskola i Södertälje enligt polisen på Tv4. Adress är Grödingevägen 19.

Helt galet hur man inte har koll. På bilder ser de väldigt grönt ut på gården.

Privat förskola, med kristen inriktning.
Citera
2022-06-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Jag kan inte tänka mig att en poolägare som är vårdslös nog att ha en icke övertäckt pool kan HLR tyvärr. Hoppas att det blir ett åtal för framkallande av fara för annan och inte vållande till annans död.

Men sånt här brukar sällan gå bra. Både poolägaren, politiker och förskolepersonalen har lite att fundera på idag.

Man kan inte hålla på och täcka över poolen varje gång man går på dass.

Förskolans ansvar att hålla ordning på ungarna så att de inte rymmer och blir överkörda eller whatever.
Citera
2022-06-14, 18:17
Medlem
Har barn på den förskolan.
Privat förskola.
Mycket VÄL bemannad och 30 barn sammanlagdt på hela förskolan. Med ca 10-15 anställda. Sällan är alla barn där samtidigt så myycket mindre grupper med som sagt VÄL BEMANNING.
Skandal att dom kunde låta detta ske.
Sista tiden har de kommit ny personal då andra gått i pension eller vidare i arbetslivet. Dom nya är betydligt mindre engagerade kan jag tillväga.
Citera
2022-06-14, 18:18
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Jag kan inte tänka mig att en poolägare som är vårdslös nog att ha en icke övertäckt pool kan HLR tyvärr. Hoppas att det blir ett åtal för framkallande av fara för annan och inte vållande till annans död.

Men sånt här brukar sällan gå bra. Både poolägaren, politiker och förskolepersonalen har lite att fundera på idag.
Tänk på att det är barnet och barnets föräldrars fel att ungen hamnade i poolen.
Citera
2022-06-14, 18:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Vi rymde ofta från dagis när jag var liten, grävde hål i marken under staketet. Vill ett barn rymma så är det lätt, fröknarna kan inte ha koll hela tiden.
De skall ha koll hela tiden, det är därför man lämnar på dagis.
Det är inte heller helt ovanligt att man ser barn ensamma ute på dagisgården. Finns personal ute så är den någon annanstans.
På mitt barnbarn har de löst det så att delar av gården är avstängd med högt staket om det inte finns personal ute som kan täcka hela gården.
Citera
2022-06-14, 18:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krajjenpajjen
Privat förskola.
Mycket VÄL bemannad och 30 barn sammanlagdt på hela förskolan. Med ca 10-15 anställda. Sällan är alla barn där samtidigt så myycket mindre grupper med som sagt VÄL BEMANNING.
Sista tiden har de kommit ny personal då andra gått i pension eller vidare i arbetslivet. Dom nya är betydligt mindre engagerade kan jag tillväga.
Ouppmärksam personal mao.
Tack för info.
Citera
2022-06-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Det ska vara Lindängens förskola i Södertälje enligt polisen på Tv4. Adress är Grödingevägen 19.

Helt galet hur man inte har koll. På bilder ser de väldigt grönt ut på gården.

Två poler på granntomterna.
Citera
2022-06-14, 18:28
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Privat förskola.

Helt otroligt! Personalen har mycket att förklara.
Citera
2022-06-14, 18:28
Medlem
Citat:
Privat förskola.

Inte en chans att det är 30 barn och 10-15 pedagoger. Skulle aldrig gå runt.
Citera
2022-06-14, 18:31
Medlem
Citat:
Privat förskola.
15 anställda (pedagoger) på 30 barn?! Låter otroligt. Är det förskola för barn med särskilda behov typ? Hursomhelst otroligt tragisk historia, hoppas allt går bra för pojken.
Citera
2022-06-14, 18:32
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det är fler än 2 pegagoger på 15 barn.. minst 3..och det är mer den ordinarie personalen som tar sina chanser till pauser..🙄 de är tacksamma för att ha timvikarier som får springa istället för dom..
Ska vara, ja. Men det brukar ofta vara minst en sjuk eller bakis och hopplöst att få tag i vikarier. Ibland var det bara en enda stackare som skulle hålla koll och engagera hela barngruppen där våra ungar var. Många gånger var det någon förälder som tog ledigt för att hjälpa till.
Citera
2022-06-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
15 anställda (pedagoger) på 30 barn?! Låter otroligt. Är det förskola för barn med särskilda behov typ? Hursomhelst otroligt tragisk historia, hoppas allt går bra för pojken.

Det är helt hundra procent som JAG SAGT.
Jag har MITT barn på den förskolan!
Det går ABSOLUT runt. och det är ABSOLUT INTE en för SÄRKILDA behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in