Citat:
Så länge ryssland har sina kärnvapen så är läget hopplöst.Avvaktar lite innan jag tror på siffrorna. De ryska förlusterna har legat på runt 200 om dagen.
Men iallafall det är bra att vara medvetna om att när siffran 700 soldater om dagen nämns så ingår även sårade som förhoppningvis överlever.
Jag killgissar nu litegrann, men troligen har ukrainas förluster ökat senaste 1-3 veckorna på grund av underlägsen förmåga i artilleriet. I stort sett så kan soldaterna bara ligga i sina hålor och uthärda att ryssarna öser bomber dygnet runt.
Det är alltså en fruktansvärd situation vid fronten och det är ett tydligt budskap till Europa att Ukraina behöver få materiell och då framförallt artilleri med längre räckvidd för att kunna mota tillbaka ryssarna.
Kom ihåg att Ukraina kämpar för Europas frihet. Om Ukraina förlorar i Ryssland är det fler länder som kommer att ockuperas inom de närmaste årtiondena och kriget kommer då att hamna betydligt närmare oss.
Ryssarna har nu varit ett hot mot Europa i väldigt många år. Vill vi verkligen ha kvar vår fiende? Det bästa som kan hända är att Europa pumpar in vapen till Ukraina som sedan maler ner den ryska militären och ger en Ryssland en svidande förlust så att de till slut väljer en annan väg än att återskapa den forna stormakten tsar-ryssland eller sovjetunionen.
Men iallafall det är bra att vara medvetna om att när siffran 700 soldater om dagen nämns så ingår även sårade som förhoppningvis överlever.
Jag killgissar nu litegrann, men troligen har ukrainas förluster ökat senaste 1-3 veckorna på grund av underlägsen förmåga i artilleriet. I stort sett så kan soldaterna bara ligga i sina hålor och uthärda att ryssarna öser bomber dygnet runt.
Det är alltså en fruktansvärd situation vid fronten och det är ett tydligt budskap till Europa att Ukraina behöver få materiell och då framförallt artilleri med längre räckvidd för att kunna mota tillbaka ryssarna.
Kom ihåg att Ukraina kämpar för Europas frihet. Om Ukraina förlorar i Ryssland är det fler länder som kommer att ockuperas inom de närmaste årtiondena och kriget kommer då att hamna betydligt närmare oss.
Ryssarna har nu varit ett hot mot Europa i väldigt många år. Vill vi verkligen ha kvar vår fiende? Det bästa som kan hända är att Europa pumpar in vapen till Ukraina som sedan maler ner den ryska militären och ger en Ryssland en svidande förlust så att de till slut väljer en annan väg än att återskapa den forna stormakten tsar-ryssland eller sovjetunionen.
Ryssland går aldrig att mala ner.