2022-06-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu börjar det skrivas fantasier om rysk ockupation av Donbas 2014. Det skrivs nästan vad som helst i denna tråd.

Ryssland invaderade Donbas 2022.

Samtliga omröstningar innan tyder på att folket ville ha självständighet.

Ukraina erkände dock inte omröstningarna. De kunde inte heller garantera säkerheten i områdena. Därför har vi krig nu.

Ryssland gjorde fel som invaderade.

USA/Ukraina gjorde fel som inte kunde ordna kontrollerade val i området eller be om internationell hjälp för det.
Nu stod det dock både ryska stridsvagnar, artilleri där innan 2022
Citera
2022-06-14, 14:04
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Det börjas lite nu, undrar om Tyskland blir nervösa.

Ryska statskontrollerade Gazprom stryper gasleveranserna via gasledningen Nord Stream till Tyskland med 40 procent, meddelar bolaget.

Enligt Gazprom beror det på ett tekniskt fel vid en pumpstation invid den baltiska kusten. Felet ska bero på att tyska Siemens inte levererat lagad pumputrustning i tid.

(TT)

Underbara nyheter. Ryssland borde ha stängt av gasen helt till Tyskland.
Citera
2022-06-14, 14:08
Medlem
Citat:
Det finns tydligen diskussioner om tolkningen av ryska ord.

Men de röstade för Yanukovich 2010, de röstade för självstyre 2014, Västmedias opinionsundersökning 2014 stöder detta.

Washington Post skrev artikel 2018 att separatisterna vunnit valet. Artikeln plockades ned.

Detta område är vad Ryssland nu försöker ta över militärt.

Ryssland försöker ta över de 2 tredjedelar av Donbass där folket sa nej till separatism, och över 75% vill vara en del av Ukraina, också.
Citera
2022-06-14, 14:09
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Kaspian Reports funderar över betydelsen av att Chubais (Tjobajs) lämnat Ryssland med tanke på vem han är. https://www.youtube.com/watch?v=YzCoJXxb5xI

Kommer vi se en splittring av Puttler-Ryssland?

Nej vi kommer inte se en "splittring" av Ryssland bara för att ännu en kriminell jude lämnar Ryssland. Det saknar betydelse att Chubais flytt till Israel, han var aldrig en del av Putins inre cirkel. I slutändan är det förmodligen bra för Ryssland att så många judar lämnar.

Citat:
Former Russian climate envoy Anatoly Chubais, who resigned and fled Russia in March in opposition to Russian President Vladimir Putin's invasion of Ukraine, reportedly arrived in Israel on Wednesday.

https://www.jpost.com/israel-news/article-705996
Citera
2022-06-14, 14:11
Medlem
raskenss avatar
Ryssar som gör det dom är bäst på: plundring. Här plundrar dom en butik i Poltava:

https://twitter.com/antiputler_news/status/1536638266635689986?t=i8rkjRQGJR4MsZ3MdW7IVQ&s=19
Citera
2022-06-14, 14:13
Medlem
Citat:
Nu börjar det skrivas fantasier om rysk ockupation av Donbas 2014. Det skrivs nästan vad som helst i denna tråd.

Ryssland invaderade Donbas 2022.

Samtliga omröstningar innan tyder på att folket ville ha självständighet.

Ukraina erkände dock inte omröstningarna. De kunde inte heller garantera säkerheten i områdena. Därför har vi krig nu.

Ryssland gjorde fel som invaderade.

USA/Ukraina gjorde fel som inte kunde ordna kontrollerade val i området eller be om internationell hjälp för det.

Uppenbarligen har du lite problem me verkligheten, Eller tror du på historien om de rysska styrkorna som körde fel under sin semester 2014???

Dessutom så indikerade de officiella undersökningarna som genomfördes före 2014 att ca 2/# ville fortsätta innom Ukraina.
Sen genomfördes ett par omröstningar efter att Ryssland plaserat sina "Semesterfirare" som gev ett övertygande resultat, men dessa har inte accepterats inte ens av Ryssland.

Sen om du tror på att det är OK att som Rysk soldat åka på semester i sin Pansarvagn och sin haubits på släp til ett granland och stanna där i 8år. Får du väl göra det men räkna inte med att så många andra accepterar det som sanning.
Citera
2022-06-14, 14:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Det börjas lite nu, undrar om Tyskland blir nervösa.

Ryska statskontrollerade Gazprom stryper gasleveranserna via gasledningen Nord Stream till Tyskland med 40 procent, meddelar bolaget.

Enligt Gazprom beror det på ett tekniskt fel vid en pumpstation invid den baltiska kusten. Felet ska bero på att tyska Siemens inte levererat lagad pumputrustning i tid.

(TT)

Dom borde strypa helt. Då lär tyskarna sätta igång sitt militärindustriella komplex och bomba bort ryssen från Ukraiba
Citera
2022-06-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://youtu.be/Qa22ChHCx4c

Indigo Traveller är i den vackra ryska staden Kharkov där bland annat Mannerheim studerade Ryska.

En vacker stad som nu är förstörd av Ukrainarna själva. Ryssland erbjöd fred men Ukrainaarna började tvinga folk att stanna och gömma sina saker bland civila. Så detta är helt och hållet Ukrainas fell.

Ni ser att det är knappt skadat ändå för Ryssland tar med silkesvantarna i Ukraina. Men alla skador är Ukrainas fel och inte Ryssland, för Ryssland vill ha fred och hjälpa, inte döda oskyldiga.

Usch säger jag, jag är tacksam att Ryssar hjälper Ukrainare.

Vad har Ukraina gjort sedan 24 februari

1ödat egna civila i butja och skyllt på Ryssarna utan bevis
2: Börjat förbjöda politiska organisationer
3: Riskera svält för över 800+ miljoner människor
4:Genomför folkmord i Donbass mot Ryssar.

Dock håller allierade på att befria Ukraina från axelmakternas grepp.

Eller som vi Ryssvänliga skulle säga, Heroyam Slava, smert voroham!
Bevis från Butja:
Militära dokument, som hittades i Butja och som Amnestys utredare analyserat, ger ytterligare indikationer på att dessa ryska styrkor varit inblandade. Dokumenten inkluderade värnplikts- och utbildningsregister som tillhörde en förare och mekaniker från VDV:s 104:e regemente, alltså ryska luftburna styrkor. Värt att notera i detta fall är att vissa VDV-enheter är utrustade med just sådana gevär som avfyrar pansargenomträngande 9x39 patroner.*

Källa: Amnesty

Ett litet urval från bevisinsamling som pågår.

Så fortsätt du att inbilla dig själv att inga bevis finns.
Finns register med namn på dom ryska svinen från Butja.
För varje påstående om att inga bevis finns, motbevisas detta hur lätt som helst!
Citera
2022-06-14, 14:15
Medlem
wwrs avatar
USA/Ukraina misskötte området. Ryssland begick en olaglig invasion 2022. Tillsammans skapade stormakterna ett krig som lägger Europa i energikris och inflation. De som inte försöker få stopp på kriget utan hetsar mot Ryssland eller USA deltar bara i att sänka Ukraina, Europa och Sverige.

Det fantiseras mycket i denna tråd om vad som helst nu. Jag har inte tid att upprepa mina argument mer just nu. Jag hänvisar till de senaste inläggen och referenser jag givit.
Citera
2022-06-14, 14:20
Medlem
Citat:
USA/Ukraina misskötte området. Ryssland begick en olaglig invasion 2022. Tillsammans skapade stormakterna ett krig som lägger Europa i energikris och inflation. De som inte försöker få stopp på kriget utan hetsar mot Ryssland eller USA deltar bara i att sänka Ukraina, Europa och Sverige.

Det fantiseras mycket i denna tråd om vad som helst nu. Jag har inte tid att upprepa mina argument mer just nu. Jag hänvisar till de senaste inläggen och referenser jag givit.

Skulle ju ha varit bra om du relaterar till någonting som är mer sanningsenligt, men det är klart använder man den "Ryska Sanningen" så har du nog rätt.
Problemet för mig är att jag min definition av sanning skiljer sig, undrar du hur får du läsa på lite om Ryskt språkbruk.
Citera
2022-06-14, 14:21
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Bevis från Butja:
Militära dokument, som hittades i Butja och som Amnestys utredare analyserat, ger ytterligare indikationer på att dessa ryska styrkor varit inblandade. Dokumenten inkluderade värnplikts- och utbildningsregister som tillhörde en förare och mekaniker från VDV:s 104:e regemente, alltså ryska luftburna styrkor. Värt att notera i detta fall är att vissa VDV-enheter är utrustade med just sådana gevär som avfyrar pansargenomträngande 9x39 patroner.*

Källa: Amnesty

Ett litet urval från bevisinsamling som pågår.

Så fortsätt du att inbilla dig själv att inga bevis finns.
Finns register med namn på dom ryska svinen från Butja.
För varje påstående om att inga bevis finns, motbevisas detta hur lätt som helst!

Den rimliga "konspirationsteorin" är att ryssarna begått krigsbrott. Sedan har Ukraina också begått krigsbrott samt saltar siffror och ögonvittnesrapporter.

https://twitter.com/NieblaGuerra/status/1536549194915250177

Jag har själv ingen uppfattning i frågan, men flera av incidenterna omgärdas av mycket mystik (både Mariupol teater och Kramatorsk-incidenten). Konstigt nog var det länge sedan något nytt förfärligt inträffat.
Citera
2022-06-14, 14:21
Medlem
leachs avatar
Britterna är sugna på att lyfta långfingret mot nazzarna.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=43c38c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in