2022-06-14, 09:16
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Det kan vara så tidigt som q4-2022.

Finns det någon prisutveckling som kan få dig att ändra uppfattning om Bitcoin?
Citera
2022-06-14, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det fanns länkar till deras wiki-sidor i mitt inlägg, så du kan ju läsa på vid tillfälle.

Varför skulle jag vilja göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Finns det någon prisutveckling som kan få dig att ändra uppfattning om Bitcoin?

Du menar ge upp om BTC? För att tala med Michael Saylor: BTC kommer antingen att gå till noll eller till en miljon. Mitt bett är att vi är på väg mot en miljon och sedan vidare uppåt.

Men jag är också beredd att följa med skeppet ner till noll. Jag kommer inte att sälja och jag kommer att DCA på vägen ner.
Citera
2022-06-14, 09:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Du efterfrågade ju själv personer som har relevanta kvalifikationer och som är kritiska till bitcoin. Hur trög kan man vara egentligen?

Citat:
Du kan ju börja med att presentera dessa personer, varsågod.
Citera
2022-06-14, 09:30
Medlem
rrpipers avatar
Citat:

Du menar ge upp om BTC? För att tala med Michael Saylor: BTC kommer antingen att gå till noll eller till en miljon. Mitt bett är att vi är på väg mot en miljon och sedan vidare uppåt.

Men jag är också beredd att följa med skeppet ner till noll. Jag kommer inte att sälja och jag kommer att DCA på vägen ner.

Ok men varför finns bara dom alternativen? Varför kan inte BTC harva runt under 10k i ett decennium?
Citera
2022-06-14, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du efterfrågade ju själv personer som har relevanta kvalifikationer och som är kritiska till bitcoin. Hur trög kan man vara egentligen?

Mindre trög än du som inte förstått dig på en så enkel sak som BTC.

Citat:
Ok men varför finns bara dom alternativen? Varför kan inte BTC harva runt under 10k i ett decennium?

Min modell/inställning utesluter inte ett sådant scenario även om jag tror att det är högst osannolikt. Den tilltagande inflationen och finansiella kollapsen kommer att tvinga folk att se BTC för vad BTC är långt mycket tidigare.
Citera
2022-06-14, 09:40
Medlem
Vad säger ni, har vi nått botten än eller ska vi ner mot 16000 innan det vänder ?
Jag är bara rädd för att tether ska krascha, händer det så kommer vi krascha ruskigt hårt .
Citera
2022-06-14, 10:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Vad säger ni, har vi nått botten än eller ska vi ner mot 16000 innan det vänder ?
Jag är bara rädd för att tether ska krascha, händer det så kommer vi krascha ruskigt hårt .

Det jag försöker säga är att det ser ut som en perfekt ganska perfekt botten om man tittar på hur hur långt ner mot MA200 på veckan vi gick vid de 3 tidigare bottnarna i Bitcoins historia.

Men en markobotten behöver markeras med en snabb studs upp, med mycket volym bakom och det saknas fortfarande. Men det är 5 dagar kvar på veckan att fixa det.

Men samtidigt är det mycket bearish sentiment i den allmänna marknaden som kanske hindrar Bitcoin från att nöja sig med denna natts botten. DCA:a in är nog inte alls fel nu om man tror på Bitcoins framtid i det stora.
Senast redigerad av Leaston 2022-06-14 kl. 10:10.
Citera
2022-06-14, 10:05
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Mindre trög än du som inte förstått dig på en så enkel sak som BTC.

Min modell/inställning utesluter inte ett sådant scenario även om jag tror att det är högst osannolikt. Den tilltagande inflationen och finansiella kollapsen kommer att tvinga folk att se BTC för vad BTC är långt mycket tidigare.

Men varför gick BTC upp starkt när det var betydligt lägre inflation men efter att inflationen tagit fart så har den rasat? Om inflationshedge är dess starka sida?
Citera
2022-06-14, 10:12
Avslutad
Citat:
Men varför gick BTC upp starkt när det var betydligt lägre inflation men efter att inflationen tagit fart så har den rasat? Om inflationshedge är dess starka sida?

För att folk inte förstått vad BTC är för något. Många har bara köpt in sig i något som de sett ökat i värde och när det dippar så säljer de.
Citera
2022-06-14, 10:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag vet inte om du kan ta till det här:

Bitcoin, NÄR den når sin potential, så är det en inflationshedge likt guld. Den som säger att Bitcoin redan idag ÄR en inflationshedge har nog inte full koll på läget. Vet inte om du har någon sådan som säger det?

Bitcoin idag används numera visserligen som en sådan i vissa fall (Tesla, El Salvador Musk, MicroStrategyoch många fler) men i det stora hela används den fortfarande för spekulation och trading, och beter sig därför mer som en tech stock.

Men ju fler av de stora företagen som köper och håller, ju bättre kommer den fungera som inflationshedge. Om vi fram tills 2020 var 5%, så är vi idag vid 20%. Kanske är denna dipp vad övriga väntat på och vi att redan till hösten börjar närma oss 50%, för att det sedan skall gå fort med sista 50% till målet att användas 100% som inflationshedge.

Som Bitcoin är designad så är den den ultimata inflationshedgen. Bara det att den skall börja användas som det också.
Senast redigerad av Leaston 2022-06-14 kl. 10:18.
Citera
2022-06-14, 10:22
Medlem
DroidBishops avatar
Det lägsta ofyllda cme gapet ligger hela vägen nere vid 9.6

OM priset tar sig hela vägen dit, är det nog det bästa köpet man kan göra för pengar.

https://www.tradingview.com/x/9E6xBQbl/
Citera
2022-06-14, 10:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Som Bitcoin är designad så är den den ultimata inflationshedgen. Bara det att den skall börja användas som det också.

Genialiskt. Man kan bara bestämma att något är begränsat i antal och så blir den automatiskt en fulländad inflationshedge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in