Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Har du sett hur mycket vapen Ukraina redan har fått sedan mars månad?
Det är helt sinnessjuka mängder vapen och högteknologi som har skickats.
Väst har helt tömt sina lager. Cargoflygplanen kunde ett tag inte ens landa i Polen för det var fullt med pågående leveranser.
Man kan hitta detaljerade listor på wiki..!
Det är ju det som är poängen. Podolyak utfärdar sin NYA och dessutom akuta önskelista
trots dessa sinnesjuka mängder vapen - det räckte inte, eller det var inte bra nog. Hans nya llsta kunde ha haft rubriken
"ALLT GENAST!".
Han räknar inte in
någonting av det som har beviljats tidigare. Inte ens USA:s färska 40-miljarder-dollar-paket. I praktiken kräver han nästan fri tillgång till allt NATO har, minus kärnvapnen. Gratis, givetvis.
Det är inte att undra på att Washington m fl nu börjar känna att "Någon med mig vilja skämta aprilo".
Kommenterade listan litet mera här:
(FB) Washington Post: Ukraina får slut på ammunition, ser mörkt ut på slagfältet.