2022-06-13, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Sen har vi de som begår övergrepp mot barn och som inte känner en sexuell dragning till barn utan agerar av helt andra orsaker. Och det är inte heller någon liten grupp.
Dessa är enligt alla undersökningar och studier en helt överväldigande majoritet av de som begår övergrepp mot barn. De är inga pedofiler utan saknar bara utlopp för sexualitet och är helt enkelt kåta och struntar i både samvetet och lagen.
Kan också vara sadister som tycker om att se det lilla barnet lida. Men dom är inte så många.
Citera
2022-06-13, 23:49
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Det är mycket mer komplicerat än så. Som med andra störningar och läggningar så finns det alla möjliga varianter. Det finns så klart de som är mycket väl medvetna om att de gör fel och de som inte är det. Vissa har en dragning till barn (förpubertala och pubertala) och samtidigt en dragning till jämnåriga. Dessa kan naturligtvis välja att leva med en jämnårig partner och ändå få utlopp för sin sexualitet. Sen har vi de som begår övergrepp mot barn och som inte känner en sexuell dragning till barn utan agerar av helt andra orsaker. Och det är inte heller någon liten grupp.

Jag anser fortfarande att det är rätt att hänga ut pedofilerna. Begår man de handlingarna får man stå för konsekvenserna. Dumpen har dessutom en "lösning" på problemet för då vet vi åtminstone en bråkdel av vilka pedofilerna som raggar på barn. Forskningen visar ju att det inte går att bota pedofili men dumpen gör ju något ändå.
Citera
2022-06-13, 23:50
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
4. Hon hävdar att hon tar avstånd och inte längre lever med mannen för att sedan påstå att dumpens uthängning är anledning till att hon inte har råd att bo kvar i huset och måste sälja då hon inte har råd med huset ensam!!

Hur skulle dumpens avpublicering ge henne mer pengar? Svaret på det är att publiceringen inte ger henne en bättre ekonomisk situation utan det kan endast hennes sambo göra, vilket betyder att hennes önskan om avpublicering inte handlar om barnen utan att han ska kunna bo kvar!

4. Hon hävdar att socialtjänsten har kommit fram till att han inte utgör någon fara för sina barn!!

??????
Att ens fundera på att låta en man som sökt kontakt med barn i sexuellt syfte på nätet komma i närheten av sina barn är högst olämpligt!!

4. I podden hävdar Christoffer att organisationer som childhood mm inte vill ta emot pengar från dumpen pga publiceringarna!!

Vad många punkt 4 den där retarden har i sin lista.

Innovativ användning av utropstecken också.
Citera
2022-06-13, 23:51
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shood1981
Dessa är enligt alla undersökningar och studier en helt överväldigande majoritet av de som begår övergrepp mot barn. De är inga pedofiler utan saknar bara utlopp för sexualitet och är helt enkelt kåta och struntar i både samvetet och lagen.
Kan också vara sadister som tycker om att se det lilla barnet lida. Men dom är inte så många.
Så är det ju rimligtvis till stor del.

Homosexuella våldtäkter är vanligare i fängelser än någon annanstans. Är det för att homosexuella är överrepresenterade i fängelser? Nej, det är för att kvinnor är underrepresenterade och driften måste riktas mot något.
Citera
2022-06-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag menade nog "tänja på gränserna" som i att använda direkt osjysta metoder där man till och med ofta omdefinierar begreppet "söka barn". MarkBigBone är ett bra exempel. Han säger tydligt "Nej" på mammans förslag om att dottern ska medverka. Peddomamman svarar då att det är ett krav och att han annars kan glömma vuxensex.

Har han då "sökt barn" eller har han "uppmuntrats att söka barn"? Om man inte ens håller isär de begreppen så kan det nog gå fort utför. I synnerhet som chat-loggarna i själva verket är hafsigt gjorda kollage där Dumpen egenmäktigt kan välja att utesluta precis allt som är mindre smickrande för deras egen del. Vilket de ju också enligt egen utsago också gör. (Kenta del 1, minns du säkert.)

Precis och det är ett annat exempel där peddomamman är med där han i chatten kollar att det bara är han och mamman som träffas första gången har jag för mig. Och där de blurrat grejer i chatten som han själv påstod var saker som lätt gick att motbevisa (något om hans mamma om jag minns rätt). Vilket stärker det du säger om att de väljer att utesluta saker som inte är till deras fördel.
Citera
2022-06-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Jag anser fortfarande att det är rätt att hänga ut pedofilerna. Begår man de handlingarna får man stå för konsekvenserna. Dumpen har dessutom en "lösning" på problemet för då vet vi åtminstone en bråkdel av vilka pedofilerna som raggar på barn. Forskningen visar ju att det inte går att bota pedofili men dumpen gör ju något ändå.

Men fortfarande så riskerar deras tillvägagångssätt att hänga ut personer som aldrig hade fått något tillfälle att agera ut i det verkliga livet. I alla fall inte med de patetiska försöken dom visar upp i chattarna. Några kanske hade lyckats men de flesta hade det troligtvis inte. Och det är Patrik och Sara som gör den bedömningen.

Bara för att det finns ett problem där det ännu inte finns någon bra lösning så betyder inte det att man måste ta till de allra sämsta metoderna för att försöka nå någon pseudolösning som dessutom riskerar att fånga upp fel personer.

Jag är för lagändringar helt klart. Men det ska vara ändringar som bevisligen är effektiva i verkligheten och inte bara i huvudet på pöbeln.
Citera
2022-06-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag menade nog "tänja på gränserna" som i att använda direkt osjysta metoder där man till och med ofta omdefinierar begreppet "söka barn". MarkBigBone är ett bra exempel. Han säger tydligt "Nej" på mammans förslag om att dottern ska medverka. Peddomamman svarar då att det är ett krav och att han annars kan glömma vuxensex.

Har han då "sökt barn" eller har han "uppmuntrats att söka barn"? Om man inte ens håller isär de begreppen så kan det nog gå fort utför. I synnerhet som chat-loggarna i själva verket är hafsigt gjorda kollage där Dumpen egenmäktigt kan välja att utesluta precis allt som är mindre smickrande för deras egen del. Vilket de ju också enligt egen utsago också gör. (Kenta del 1, minns du säkert.)

Det kändes också som att han som kom i glaset skrev "till dig och barnbarnet" eftersom peddomormorn nämnde sitt barnbarn hela tiden, som att han mest ville vara tillags mer än att han drev på i chatten om hennes 1-åriga(!!) barnbarn. Han verkade mest intresserad av att göra grejer med mormorn. Han kan såklart vara en fruktansvärd förövare också men blir ju svårt att säga så som de ibland driver på i chatten.
Citera
2022-06-14, 00:05
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Precis och det är ett annat exempel där peddomamman är med där han i chatten kollar att det bara är han och mamman som träffas första gången har jag för mig. Och där de blurrat grejer i chatten som han själv påstod var saker som lätt gick att motbevisa (något om hans mamma om jag minns rätt). Vilket stärker det du säger om att de väljer att utesluta saker som inte är till deras fördel.

Betänk också att minderåriga slussas direkt från TikTok till Dumpens sjuka sexchattar, videos och bilder som säger sig föreställa barn och talar om barn som sexobjekt och vad man kan göra sexuellt med dom. Vuxna som gottar sig. Kukar och onaniskit. Vidrigt. Där är Dumpens lågvattenmärke. Finns INGET som visar att Dumpen egentligen har någon som helst empati för barn. Tvärtom, de använder barn som ett sätt att tjäna pengar under täckmantel att de bryr sig om barn. Hur sjukt är inte det?
Senast redigerad av skoputs 2022-06-14 kl. 00:10.
Citera
2022-06-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja vad hände med Lamotte? Hen gästspelade back stage vid en konfrontation i Patriks och min stad men har inte synts till sen dess. Jocke är en personlig favorit så därför undrar jag.

Han fick väl inga cash? Utan pengar ingen Lamotte.
Citera
2022-06-14, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så då tycker du alltså att dessa mäns sökande efter barn i sexuellt syfte är ok? Vad gör det dig till för människa?

Beror på vad du menar med barn. Menar du dem under könsmognad så nej verkligen inte. Dom behöver hållas inlåsta. Däremot könsmogna individer, som ändå själva är sexuellt aktiva tycker jag borde kunna få välja vem de vill ha sex me.

”Gäddorna” som hängts ut har ju sökt frivilligt sex. De är inte tal om någon våldtäkt. Dessutom skulle ingen ung tjej någonsin vilja frivilligt me någon av de som hängts ut. Möjligtvis med han ifrån Australien fast tveksamt även där. Tjejer i den åldern är väldigt kräsna. Egentligen spelar inte lagen någon roll, de flesta tjejer i den åldern vill inte ha de med någon märkbart äldre än dem själva. Skulle de finnas någon som över all förmodan ville med än betydligt äldre de så kommer de ha de i smyg ändå utan anmäla personen i fråga. Så lagens syfte fylls inte hur man än vrider och vänder på det. Dom som vill ha sex med varandra smyger med, lagligt eller inte. Bara om någon bitter människa skulle få reda på de som kanske skulle anmäla de hela.
Citera
2022-06-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Betänk också att minderåriga slussas direkt från TikTok till Dumpens sjuka sexchattar, videos och bilder som säger sig föreställa barn och talar om barn som sexobjekt och vad man kan göra sexuellt med dom. Vuxna som gottar sig. Kukar och onaniskit. Vidrigt. Där är Dumpens lågvattenmärke. Finns INGET som visar att Dumpen egentligen har någon som helst empati för barn. Tvärtom, de använder barn som ett sätt att tjäna pengar under täckmantel att de bryr sig om barn. Hur sjukt är inte det?

Ja det är riktigt obehagligt! VAD har de på Tiktok att göra? Hoppas de att hitta offer som de kan göra en story av och tjäna lite extra swish? Om de kommer i kontakt med offer hoppas jag de skickar dem DIREKT till professionella och inte försöker leka kuratorer på egen hand. Känns som att det kan göra mer skada än nytta.
Citera
2022-06-14, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

Det är klart de är så såhär, dom använder de som ursäkt ”att rädda barn ” för att tjäna pengar och få de de bra utåt.

När sanningen är att de bara bryr sig om att tjäna pengar och att själva få lite njutning. Nog njuter de av det dem gör, Patrik inte lika mycket som Sara dock. Hon njuter redigt, man gör de på hennes äckliga kalla röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in