2022-06-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Är det inte märkligt? Med den fanastiska ryska ekonomin?

Vad var det de hade sålt olja och ekonom för? 750 Miljarder EURO per dag, sedan kriget började.

Och nu, det enda Putin har råd med är att skick ut en liter rapsolja till alla de tiotusentalsmän som offrat livet i ett totalt värdelöst krig.

En flaska rapsolja!?

Som dom stulit från Ukraina. Ukraina donerar en näve solrosfrön till varje död rysk soldat.
Citera
2022-06-13, 23:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
För en vecka sen så beslutade UAF att trupper kan flyttas hursomhelst oavsett var man är placerad från början. Rapporteras nu att UAF har fyllt på i Sievierodonetsk med trupper från Kiev. Kiev anses nog vara helt utom fara nu då.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1536453205483216896

Kan även (dessvärre) ses som ett tecken på att de lokala grabbarna vid Sievierodonetsk blöder mycket. Likaså..är man säker att Luka inte finner på något fuffens.., lite riskabelt enligt mig. Kan ju bli frestande.
Citera
2022-06-13, 23:36
Bannlyst
Det där var inte populärt. Det uppskattades inte!

https://twitter.com/antiputler_news/status/1536108180048076800

Citat:
Hackare hackade ryska TV-kanaler

På Channel One, Rossiya och NTV, pratade de nonstop om hur kriget i Ukraina drabbade ryssarnas plånböcker, om den inhemska ekonomins fall och nedgången i gasexporten. Även förlusterna av mer än 30 tusen militärer i Ryska federationen togs upp. Med bilder och videoklipp.
Citera
2022-06-13, 23:36
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Är det inte märkligt? Med den fanastiska ryska ekonomin?

Vad var det de hade sålt olja och ekonom för? 750 Miljarder EURO per dag, sedan kriget började.

Och nu, det enda Putin har råd med är att skick ut en liter rapsolja till alla de tiotusentalsmän som offrat livet i ett totalt värdelöst krig.

En flaska rapsolja!?
mjölet!! du glömde mjölet!

https://m.youtube.com/watch?v=AQIxZMUWUpU
Citera
2022-06-13, 23:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
ISW är en minst sagt dubiös "tankesmedja" som grundats av Kimberly Kagan. Neocon-klanen Kagan är Washingtonns krigshetsare nummer 1 som var synnerligen pådrivande i Irakinvasionen. Victoria "Fuck the EU" Nuland är f.ö. svägerska till Kimberlys make Fred Kagan.
http://www.ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2015/march/22/a-family-business-of-perpetual-war

Sen har ju även CIA och Pentagon utomordentligt kompetenta psyops-avdelningar som är originalkällan till mycket av vad dumsvennen får läsa i AB och DN.

Foliehatt på!

Snarare, än fast Pentagon, CIA och ISW är krigshetsare så är dom mycket mer kompetenta. Jag menar, de VISSTE ju att Putin skulle starta ett krig. Hela världen, och även Ryssland själv hävdade motsatsen.

Jag har alltid varit emot Pentagon's krig. Men jag litar fan i mig på vad dom säger, för dom blåljuger inte med billiga lögner.
Citera
2022-06-13, 23:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men folk från Mellanöstern, Afrika, Indien, Kina, Sydostasien och Sydamerika vill ofta flytta till USA. Har de pengar skickar de sina barn till skolan där. De tittar på amerikansk film och lyssnar på amerikansk musik. Ingen i dessa länder vill flytta till Ryssland. Inga åker dit för att studera. Ingen har en aning om vad de har för film och musik i Ryssland. Sedan skall vi inte tala om mode och teknik. I nämnda världsdelar; vilka stora jeansmärken från Ryssland köper de? Vilka operativsystem har de på sina datorer? Vilka ryska mediciner köper de? Finns det någon rysk motsvarighet till IPhone som alla i dessa världsdelar vill köpa? Några stora ryska snabbmatskedjor de äter på i Indien?

Du kan inte resonera med en ryss. Ryssen är alltid störst bäst och vackrast, får han inte som han vill så tar han till våld och går inte det så blir det mer våld. När inte det fungerar ja då är frågan hur ryssen reagerar? Nu ska vi bjuda ryssen på fina västerländska NATO-vapen och se vad det leder till. Fy fan vad jag är trött på ryssar, det enda de bidrar med är misär, fast de skulle kunna bidra med så mycket mer. Dottern har en rysk kompis, som givetvis stödjer Putin då hennes föräldrar växte upp inom partiet. Dottern är helt förstörd av att bästa kompisen stödjer det som sker, jag vet helt enkelt inte vad jag ska säga.

Editerad!
Citera
2022-06-13, 23:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror nog Biden's siffror kommer höjas om Trump ställer upp igen.
Jag har inget emot Trump, men oftast är det så att när det är val om landets ledare, vid krigstider så sluter dom upp bland ledaren om det är på tal om val.

Sedan är Trump mycket mera effektiv när det kommer till att spränga saker.

Skulle vara kul om Trump blev president igen. Då får ryssen det svårt. Dels för att då har dom säkert sprängt upp all sin ammunition.
Eller så skyller amerikanska väljare på Biden för att det var han som var president när kriget inleddes och sanktionerna drogs igång.

Jag tycker nästan lite småsynd om gamle Joe som fick den här skiten att handskas med. Han har varit ganska mild och sitter i kläm mellan olika fraktioner i amerikansk politik. Tror även att Putin nosade sig till svaghet där.
Citera
2022-06-13, 23:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Någon som har information om hur mycket ammunition Ryssland har bränt upp på dom senaste veckorna i Luhansk? Jag menar, när börjar deras krigstopp dala? Ryssland har inte all ammunition i världen. Förr eller senare så börjar dom tvingas vara försiktigare med ammunitionen.
Citera
2022-06-13, 23:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Men VARFÖR har den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries

Är nazisterna i wagner gruppen "bra" nazister då de understödjer den psykotiske dvärgen i kreml?

Dom är inte nazister, enligt rysk definition, om dom stöder regimen.

Kriget såg annorlunda ut på den östfronten – sovjetunionen.
Citera
2022-06-13, 23:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Eller så skyller amerikanska väljare på Biden för att det var han som var president när kriget inleddes och sanktionerna drogs igång.

Jag tycker nästan lite småsynd om gamle Joe som fick den här skiten att handskas med. Han har varit ganska mild och sitter i kläm mellan olika fraktioner i amerikansk politik. Tror även att Putin nosade sig till svaghet där.

Blir Trump vald igen så kommer Ryssland få problem.
Orsaken har med att om Trump väljer att USA's armé ska gå in, så kommer detta stöttas av Trumps väljare. För det är inte "Trump's krig". Det är "Demokraternas krig" enligt republikanernas väljare.

Men jag har svårt att tro Trump blir återvald. Just nu visas inga siffror på det.
Citera
2022-06-13, 23:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Ja Sverige är ju fantastiskt i jämförelse.
Tur att det finns shithole countries som svensk massmedia hela tiden kan fokusera på.
Du ser tydligen inte hur hjärntvätten pågår i Sverige?
Det räcker att flytta till Danmark för att märka skillnaden.

Ja Sverige är fantastiskt i jämförelse med Ryssland, frågor på det? Sen är vi inte perfekta, det är inte Danmark heller.
Citera
2022-06-13, 23:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Blir Trump vald igen så kommer Ryssland få problem.
Orsaken har med att om Trump väljer att USA's armé ska gå in, så kommer detta stöttas av Trumps väljare. För det är inte "Trump's krig". Det är "Demokraternas krig" enligt republikanernas väljare.

Men jag har svårt att tro Trump blir återvald. Just nu visas inga siffror på det.
Det kan jag hålla med om, men det är inte ens säkert att Trump kan ställa upp i valet. Han har det hett om öronen just nu.

Tidigare var det klokt som europé att stödja Trump eftersom han förde en i huvudsak isolationistisk/protektionistisk politik som var inriktad på amerikanska levnadsförhållanden. Med kriget nu är det kanske bättre om Biden blir omvald i stället. Biden är även en svag ledare som har en rad problem att tampas med i sitt eget land. Det finns inget utrymme för excesser i stil med dem båda Busharna höll på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in