2022-06-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Jag introducerades till det offentligfinansierade samhället genom grundskolan. Jag trodde inte att det kunde bli sämre och dummare.

Klasser uppdelade efter ålder, inte kompetens Kanske är det samma oförmåga att sortera efter relevanta kriterier som fått andra områden att haverera.

Kan bara hålla med. Nej, inte skulle man ens kunna föreställa sig detta...

Klasser uppdelade efter kompetens och inte ålder är en kanonlösning tror jag. Men det går väl inte då vissa skulle känna sig diskriminerande och inte förstå att de skulle få bättre hjälp.
Citera
2022-06-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det är brist på folk i Sverige helt enkelt.
Jag tror vi behöver importera minst 1 eller 1.5miljoner människor.
Det bästa vore om vi tog kompetent folk från afrika.

Dom lär sig språket snabbt och integreras fort. Dom har nästan samma kultur i deras länder som i sverige.

Det är nog vårat enda hopp.

Rösta på miljøpartiet för en bättre värld åt alla

Du må vara ironisk, men du ger kanske oavsiktligt förståndshandikappade vänstermuppar idéer nu
Citera
2022-06-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja det går ju jättebra för Åkesson och hans parti som dom senaste 20 åren belyst problemen med massinvandring men får ständigt kastat på sig detta jävla rasistkortet av sossarna i alla tv-debatter och ingen har lyssnat genom åren bara blundat för verkligheten och här står vi idag...

Ingen förändring kommer om folket inte är motiverat, engagera dig lokalt och bygg därifrån.
Citera
2022-06-13, 15:16
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbanii
Ju mer kostnader för staten som just nu regerar desto bättre.
All ner montering av samhällsfunktioner är bra.
Egentligen är det bäst att gå på arbetarna för det är som som betalar skatt och driver vidare denna politik.
Stora företag som är viktiga för Sverige är också bra att "stoppa".
Stoppa tåg, stoppa vägar, stoppa arbeten, stoppa skolor å socialkontor.

Är du babbe själv? Hur fan kommer man ens på tanken att lösningen på försämringarna i samhället är att själv göra det ännu sämre! Bara en babbe får för sig att det är någon annans ansvar att se till att få allt man pekar på och får man inte det ska man likt en treåring på heroin göra KAOZ tills man får det.

Väx upp för fan.
Citera
2022-06-13, 15:17
Medlem
Sverige är inte en bananrepublik.

Bananrepublik:

beroende av en enda exportvara, eller ett fåtal, i allmänhet en jordbruksprodukt
Sverige är inte beroende av en enda exportvara. Förutom järnmalm är spelindustrin, musikindustrin och vapen stora exportvaror.

mer eller mindre korrumperad regering, ofta en militärjunta,
Frågar man vilken Sverigedemokrat (eller höger om SD) som helst är regeringen extremt korrupt och allt som är vänster om KD är per automatik korruption.

omfattande ekonomiskt och politiskt inflytande från utländska stater och/eller företag samt
Sverige har inte ett omfattande ekonomiskt och politiskt inflytande från utländska stater och/eller företag.

låg levnadsstandard för majoriteten av folket.
Långa telefonköer är riktigt irriterande men innebär inte låg levnadsstandard för majoriteten av folket.
Citera
2022-06-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Vet du hur många kulturberikare som jobbar och betalar skatt år efter år efter år? Men människor som dig vill bara se de som missköter sig.

Utan invandring skulle ni dö ut. Säg tack för att vi kom!
70.000 kr kostar varje invandrare. Netto. Varje år - över sin livstid.

Antingen har du asylskäl, då ska du till första mottagarland. Eller så har du inte det. Då ska du till ditt hemland. Här finns inga lagliga skäl för någon att bosätta sig. Bedragare. Allihop.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-06-13 kl. 15:24.
Citera
2022-06-13, 15:22
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Själv har jag inte samma förutsättningar.

Vet inte hur gammal du är, men så länge du inta har en familj att ta med dig så behöver du inga förutsättningar.

Är du villig att ta vilket jobb som i början för att komma igång så söker företag över hela Europa efter svensktalande personal.
Citera
2022-06-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Är du babbe själv? Hur fan kommer man ens på tanken att lösningen på försämringarna i samhället är att själv göra det ännu sämre! Bara en babbe får för sig att det är någon annans ansvar att se till att få allt man pekar på och får man inte det ska man likt en treåring på heroin göra KAOZ tills man får det.

Väx upp för fan.
Nej jag hatar bara dagens Sverige å kommer jobba för att förstöra det för resten av mitt liv så att man kan bygga upp något nytt efter kollapsen utan kaosblattar.
Vi lever i ett kommunistsamhälle som måste förstöras.
Citera
2022-06-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL

Bananrepublik:

beroende av en enda exportvara, eller ett fåtal, i allmänhet en jordbruksprodukt
Sverige är inte beroende av en enda exportvara. Förutom järnmalm är spelindustrin, musikindustrin och vapen stora exportvaror.

Frågar man vilken Sverigedemokrat (eller höger om SD) som helst är regeringen extremt korrupt och allt som är vänster om KD är per automatik korruption.

omfattande ekonomiskt och politiskt inflytande från utländska stater och/eller företag samt
Sverige har inte ett omfattande ekonomiskt och politiskt inflytande från utländska stater och/eller företag.

Långa telefonköer är riktigt irriterande men innebär inte låg levnadsstandard för majoriteten av folket.

Du har rätt, Sverige är värre än en bananrepublik. Det är något mycket mörkare och mer systematiskt som pågår här. I bananrepubliker betalar dessutom folk 0 i skatt medan vi betalar mest i hela världen. Så ja, vi är värre än bananrepubliker. Tack för att du belyste detta.
Citera
2022-06-13, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL

Bananrepublik:

Granska dom punkterna du nämner.

Regeringen är korrupt.
Kolla vem som känner vem och vilka jobb dom får.
Ju längre ner i kanonjävelhålet man kommer ju mer hittar man.

Vore på tiden om någon granskade detta ordentligt. 2-4 personer som enbart jobbar med detta under ett år.

Det e kaos.

Rösta på miljöpartiet
Citera
2022-06-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo

Väx upp för fan.
Btw vart har jag skrivit att jag vill ha saker? Jag jobbar hårt med blod å svett för att förstöra inte för att få saker.
Du har gett mig motivation nu att göra extra mycket nästa gång jag agerar. Kom ihåg att lite av den skatt du betalar går till att laga det jag förstört.😁👑
Citera
2022-06-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Det går inte att komma fram till polisen (50 min väntetid), det går inte att komma fram till Transportstyrelsen (du kan inte ens stå i kö), att ansöka om pass tar flera månader, att resa från landets största flygplats innebär kaos, att få en läkartid och rätt vård innebär en enorm frustration...och så håller det på. Alltså, vad är det här för jävla skitland egentligen? Vi har världens högsta skatter, men vad får vi tillbaka för det? Inkompetenta myndigheter som ständigt är underbemannade, men samtidigt kan man importera miljoner människor från MENA utan problem.

Mitt råd till alla som upplever problem med dessa myndigheter är att JO-anmäla dessa. Det är snabbt och enkelt gjort https://www.jo.se/sv/JO-anmalan/Skicka-in-anmalan. Man får dock anta att de som hanterar JO-anmälningar är lika stora clowner de med.

Så. Vilken är er erfarenhet som medborgare. Tycker du att du får den service du förväntar dig med tanke på den skatt du betalar?

Nej fan heller, det sk SAMHÄLLSKONTRAKTET är brutet, och insmetat i MENA-bajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in