2022-06-13, 03:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej älskling, jag läste bara slutsatserna. Styrkekram!

Ja visst och så länge ni ser till att ingen jävlig man uppfinner någon tävling där dessa egenskaper ingår så kan ni leva i vilken villfarelse ni vill! Yay för tjejgissningar!
Citera
2022-06-13, 03:28
Medlem
Kvinnor är bättre i alla ämnen i skolan.

Även i mentala aktiviteter är flickor bättre.

The same study found that boys are more likely to have ever been diagnosed with ADHD than were girls (12.9 percent and 5.6 percent, respectively)

https://www.additudemag.com/statistics-of-adhd/

Det här kan bero helt enkelt på att omgivningen gillar flickor mer , även män gillar flickor mer än pojkar. Det finns inget som män gillar så mycket som sina döttrar och mäns relation med sina döttrar är viktigt för hans överlevnad medans mäns relation med sina söner är mindre viktig. Män lever 72 månader längre för varje dotter han har medans en son påverkar honom inget alls.

Flickor utan fäder utvecklas också något sämre än de med fäder. De får mer kärlek om de har en fader. Alltså en fader som gör allt i sin makt för att skydda och hjälper henne och ägnar tid åt henne.

https://wehavekids.com/family-relationships/When-Daddy-Dont-Love-Their-Daughters-What-Happens-to-Women-Whose-Fathers-Werent-There-for-Them
Citera
2022-06-13, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alla normala i hela världen sa det när sinnessjuka Sverige gjorde våldtäkt av en söndrig kondom pådrivet av en totalt jävig poliskvinna som var personligt inblandad på ett sätt som aldrig borde ha skett om det fanns någon som helst rättssäkerhet för män. Att du inte ser det sinnessjuka är ju för att du är en del av sekten. Vi blev utskrattade i hela världen.

Saknar något specifikt skydd? Vad är det för patetisk jävla halmgubbe. Kvinnor har redan alla rättigheter och privilegium över män i Sverige, ergo om du är för jämställdhet så är du givetvis strikt emot feminism eftersom den gruppen människor som redan har allt inte kan få mer för då blir jämställdheten givetvis ännu mer skev. Som nu när Sveriges kvinnojourer får miljarder i statliga bidrag och mansjourer for 0 kr. Du vill liksom inte se verkligheten du lever i.

Jag gjorde bara ett biologiskt konstaterande: Män är bättre än kvinnor på precis allt. Du fick tuppjuck och blev kränkt. Är det någon som bör komma loss är det alltså du.

Cool story brah!

Alla förutom likhetsfeminister kan enkelt erkänna att män är överlägsna när det kommer till allt.

Ja och män är mycket mycket bättre än kvinnor på att inte få missfall, män får aldrig missfall...

Gemene man är otroligt mycket smartare än gemene kvinna. Det är direkt pinsamt hur lite allmänbildning unga kvinnor har. Ha 100% fokus på bloggande, skor, smink och mens var kanske inte helt lyckat för din sort?

Då ska jag berätta nåt som kommer få dig att göra bakåtvolter av lycka!

Sen nåt år tillbaka så ges statligt stöd till mansjourer och ett pilotprogram för en nationell stödtelefon har startats upp av Lunds universitet. Om det räcker får tiden utvisa men det är iaf på gång! Bra va?!?

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/utokat-stod-till-mansjourer_H911291
Citera
2022-06-13, 07:09
Avslutad
Citat:
Ja visst och så länge ni ser till att ingen jävlig man uppfinner någon tävling där dessa egenskaper ingår så kan ni leva i vilken villfarelse ni vill! Yay för tjejgissningar!
Ha ha ha, du själv la in länken för att bevisa att män var bättre, när den visade vad kvinnor var bättre på så var din egen länk bara tjejgissningar!

Styrkekram, hjärtat!
Citera
2022-06-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj

Sen nåt år tillbaka så ges statligt stöd till mansjourer och ett pilotprogram för en nationell stödtelefon har startats upp av Lunds universitet. Om det räcker får tiden utvisa men det är iaf på gång! Bra va?!?

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/utokat-stod-till-mansjourer_H911291

vad lite som krävs för jämstäldhetsivrande femnister ska slå sig för bröstet, du tycker inte det vore "jämstält" om man istället matchade eller som minium sköt till 1 års riktat bidrag statligt bidrag a 100m till mansjourerna?

Som minumum kunde man ju ställa samma krav på kvinnojourerna som de ställer på mansjourerna, dvs att kvinnojourerna ska ha ett aktivt arbete för att hjälpa kvinnor bli mindre våldsamma mot sina partners.

Utsatheten för våld i nära relationer är ju likvärdig.

Att ändra socialtjänstlagstiftningen från könspecefikt innehåll skulle ju även det vara ett viktigt regeringsbeslut.....
Citera
2022-06-13, 10:28
Medlem
Pojkar är bättre att åstadkomma depressioner hos kvinnor efter födseln

"A new study into postnatal depression (PND) found the odds of developing this condition increased by 79 percent when mothers had baby boys compared to baby girls. Overall the researchers identified that women who give birth to males are 71-79% more likely to develop PND."

Postnatal syftar på den omedelbara tiden efter födsel

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/11/181106114101.htm

Det är alltså bäst för kvinnor att föda flickor , speciellt de kvinnor som vet med sig att de inte gillar män ska verkligen anstränga sig föda flickor.

Kvinnor som föder en flicka skapar en positiv framtid ,tänk att jag ska få uppleva allt det skoj som det innebär att ha en flicka.

Medans de kvinnor som föder en son föreställer sig inte framtiden lika ljust , utan ser problem.

Det handlar om gillande får man ett barn som man gillar blir man mer positiv medans får man ett kön som man inte gillar blir man mer negativ om framtiden och kan utveckla depression.

Det bästa sätt att bota en kvinna som lider av depression är att låta henne föda en dotter.

Även män blir lyckligare av döttrar

"Association’s journal Behavioral Neuroscience, found that dads with girls tend to be more present and responsive to their daughters' needs than dads of toddler sons. As well as this, men with daughters also sang more often to their girls, talked more openly about their emotions and used more analytical words such as “all,” “below” and “much.”"

https://www.herfamily.ie/parenting/daughter-changes-dads-brain-special-way-285664

Den lyckligaste familjen består av, en mamma en pappa och två döttrar , det är den perfekta kombination för att du ska få en lycklig familj. Eftersom LGBT ökar så kan man inse att det fungerar bättre med två vuxna kvinnor och två döttrar. Både kvinnorna och barnen blir mycket lyckligare.
Citera
2022-06-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
vad lite som krävs för jämstäldhetsivrande femnister ska slå sig för bröstet, du tycker inte det vore "jämstält" om man istället matchade eller som minium sköt till 1 års riktat bidrag statligt bidrag a 100m till mansjourerna?

Som minumum kunde man ju ställa samma krav på kvinnojourerna som de ställer på mansjourerna, dvs att kvinnojourerna ska ha ett aktivt arbete för att hjälpa kvinnor bli mindre våldsamma mot sina partners.

Utsatheten för våld i nära relationer är ju likvärdig.

Att ändra socialtjänstlagstiftningen från könspecefikt innehåll skulle ju även det vara ett viktigt regeringsbeslut.....

Det är detta jag menar.. ett ständigt lip från liphögern. Äntligen börjar mäns våldsutsatthet i nära relationer långsamt att avstigmatiseras tack vare eldsjälars slit och man börjar se resultat rent politiskt... men vad blir reaktionen? Lip, såklart. För du bryr dig såklart inte ett jota om frågan i sig. Du vill lipa. Bara lipa.
Citera
2022-06-13, 13:05
Medlem
Citat:
Det är detta jag menar.. ett ständigt lip från liphögern. Äntligen börjar mäns våldsutsatthet i nära relationer långsamt att avstigmatiseras tack vare eldsjälars slit och man börjar se resultat rent politiskt... men vad blir reaktionen?
Lol, något som varit ett empiriskt och vetenskapligt falsarium börjar avstogmatiseras…..

Citat:
Lip, såklart. För du bryr dig såklart inte ett jota om frågan i sig. Du vill lipa. Bara lipa.

Ajdå , låter som kognitiv dissonans. Svårt att förlika sig med jämställdhet !=femenism fortfarande…..
Citera
2022-06-13, 13:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

30 år för sent och i storleksordningen 1 miljon vs 1 miljard. Så du är väl nöjd för det är väl feministisk jämställdhet det i ett nötskal. Men jag antar att du bara spelar simpel nu för detta är ju löjligt om du inte ens förstår kontexten.

Kan du definiera rättvisa för mig tack? Tror vi får börja där.

Citat:
Ha ha ha, du själv la in länken för att bevisa att män var bättre, när den visade vad kvinnor var bättre på så var din egen länk bara tjejgissningar!

Styrkekram, hjärtat!

Nej dina gissningar är tjejgissningar eftersom som jag sa så var män bättre i 14 av 16 studier så fortsätt läsa gumman!
Citera
2022-06-13, 13:59
Avslutad
Citat:
30 år för sent och i storleksordningen 1 miljon vs 1 miljard. Så du är väl nöjd för det är väl feministisk jämställdhet det i ett nötskal. Men jag antar att du bara spelar simpel nu för detta är ju löjligt om du inte ens förstår kontexten.

Kan du definiera rättvisa för mig tack? Tror vi får börja där.

Nej dina gissningar är tjejgissningar eftersom som jag sa så var män bättre i 14 av 16 studier så fortsätt läsa gumman!
I spatialt minne ja. I verbalt minne och ansiktsminne var kvinnor bättre. Men just den delen var bara tjejgissningar!

Styrkekram!
Citera
2022-06-13, 14:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
I spatialt minne ja. I verbalt minne och ansiktsminne var kvinnor bättre. Men just den delen var bara tjejgissningar!

Styrkekram!

Det var en rejäl tjejtolkning det! Toppen av toppen var män som vanligt så är inte riktigt säker på hur mycket du faktiskt förstod. Är din tes att gemene kvinna är smartare än korkade män så visst det kan jag kanske ge dig.
Citera
2022-06-13, 14:44
Avslutad
Citat:
Det var en rejäl tjejtolkning det! Toppen av toppen var män som vanligt så är inte riktigt säker på hur mycket du faktiskt förstod. Är din tes att gemene kvinna är smartare än korkade män så visst det kan jag kanske ge dig.
Om du inte kan läsa och förstå det du själv länkar kanske du inte ska länka, hjärtat!

Styrkekram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in