2022-06-13, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Hörru trollpacka!
Gå in på wikipedia som är öppet att redigera och ändra så att folk inte blir felinformerade då!
Där står det att ryssarna bombar sjukhus och sånt rutinmässigt.
Kom ihåg att wikipedia bara godtar verifierbara och seriösa källor och inte den dyngan du postar helt maniskt.
Dina länkar är lika värdelöst som det grisen Putin skiter ur sig.

Oj vad du kan... jag förlitar mig hellre Faktiskt på civila och folk som är på plats än några stollar på flashback som borde rensa sina munnar med tvål.

Tids nog kommer sanningen fram precis som USA och deras invasion Irak.
Citera
2022-06-13, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag noterar bara att det svingas med dubbla måttstockar i fråga om Ukraina, precis som vanligt. Men du fortsätter att emota och himla med ögonen.

Att Bush och Blair var ansvariga för grova krigsbrott i Irak råder det ingen tvekan om i sak, men detta tystas ner. Alla som har ögon att se med vet också att varken västmedia eller ICC i Haag någonsin kommer att döma amerikanska presidenter, amerikanska soldater eller den amerikanska militären för några krigsförbrytelser.

Sedan kan man försöka bortförklara detta hur man vill.

Nej, det svingas med en enda måttstock i kriget mot Ukraina.

Den som utan vidare konstaterar att Ryssland har gjort sig skyldig till krigsförbrytelser, att Ryssland angripit ett fredligt grannland och under 4 månaders tid ägnat sig åt mord och våldtäkter på civila.

50 000 döda senare har Ryssland inte uppnått ett skit militärt.

Och du och de andra ryssvännerna sitter och orerar om att Ryssland visst måste få mörda och våldta, "i rättvisans namn".

Ni är ju så störda att det finns inte.
Citera
2022-06-13, 13:32
Medlem
Citat:
Du och andra kommer att få lära er att leva med att Ryssland inte låter sig tvingas ner på knä. Lika litet nu som under andra världskriget.

The present edition of Ukraine is not worth saving,

Varför tycker du inte Ukraina är värda ett liv i fred?
varför hatar du ukrainare så till den grad att du tycker det är okej att utplåna dom?
Tycker alla ryssar som du?
Citera
2022-06-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du mal på som en papegoja. Skäms du inte att visa dig hopplöst faktaresistent?
Mördarpacket har inte i Ukraina att göra, förstått!
Tagga ner, din fjant. Hon har fullstöndigt rätt i att varken Wikipedia eller kvällstidningar (som The Sun, Expressen m fl) utgör pålitliga källor.

Jag redigerade en del på Wikipedia förr i tiden och det var uppenbart redan då att deras modell för s k "faktakontroll" och "reviewing of sources" inte fungerar (under de senaste tio åren har det inte blivit bättre). I praktiken tankas det in stoff från alla möjliga håll utan kontroll och gärna med uppblåsta, långtgående formuleringar. Det ser man så fort en händelse eller person är hett rubrikstoff i nyheterna.
Citera
2022-06-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Haha du projicerar bara. Rysslands export av olja når rekordnivåer.
Västvärlden styrs av antivita psykfall. Ryssarna har hela asien afrika och latinamerika att handla med. Medan ni ska importera fler araber. Flesta länder i EU saknar helt naturresurser
Komiskt att ni globalister är eurocentriska psykfall och beter er som kolonialistiska övermän. Dom som ni låtsas hata.
Jag kopierar mitt svar som jag gav till en annan av dina svagbegåvade kamrater:

Det är här som du och övriga diktaturanhängare här i tråden visar sin totala okunnighet.
Flera av er har triumferande skrikit att sanktionerna inte har någon verkan på Ryssland, ”man tjänar massor med pengar”, ingenting kan vara mer fel.
Sanktionerna biter stenhårt just nu och i princip all viktig industri har stannat eller är på väg att stanna.

Inte en enda av er diktaturanhängare har kunnat svara på vad man ska göra med pengarna man lägger på hög.

I en industriekonomin där det endast förekommer export blir exportinkomsterna lika mycket värda som monopolpengar, heter dessutom valutan rubel så blir de inte ens värda pappret monopolpengarna är tryckta på.

Det är kört för Ryssland och har du några ytterligare frågor om hur sanktionerna håller på att sänka Ryssland är du välkommen att återkomma.
Citera
2022-06-13, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du tror inte på Wikipedia (för där kan "vem som helst" gå in och ändra) men sen litar du till 100% på någon random mysko konspirations-sida?

Du tycker inte det är konstigt att Ryssland först förklarar VARFÖR de bombat teatern (dvs erkänner) men sedan ändrar sig till att det INTE ALLS var de som bombade teatern?

Wikipedia är inte alltid en 100% källa även på universitetet.
Jag skrev att jag förlitar mig på civila och dom som är på plats inte västvärldens media och några stollar på Flashback.
Citera
2022-06-13, 13:43
Medlem
Citat:
Jag är inte ryss och får heller inte några som helst pengar från det hållet (som om det skulle bejhöva påpekas).

Men Ukraina och NATO har provocerat fram ett krig som man med lätthet hade kunnat undvika. Nu får de smaka piskan.

Hur menar du att NATO provocerat fram detta krig?
Isåfall skulle Finland/Sverige/Norge/Danmark kunna göra gemensam sak och invadera Karelen för ryssen har ju mobiliserat längs den ryska gränsen mot Finland i 8 år, det om något är ju provocerande. Eller hur?
Citera
2022-06-13, 13:46
Medlem
Citat:
Vad pratar du om. Varför skulle Ryssland vilja ta västra Ukraina. Västra Ukraina kommer bli ett svart hål dit era skattepengar kommer att gå. Det är inget Ryssland vill ha. Större chans att polen tar skiten som blir kvar än att Ryssland gör det.
Ni är precis lika verklighetsfrånvända som för 2 månader sedan. Då er eftersatta Azov arme tvingades gömma sig i Azovstahl efter ammon tog slut efter ca 2 veckor.

Ryssland sade ju själva att man inte skulle anfalla Ukraina men gjorde likväl det, Ryssland försökte också att invadera och ta nordvästra Ukraina med Kiev. Ryssland tar helt enkelt det man har kapacitet och kommer undan med att ta, liksom man gjorde med Krim och delar av Donbass redan 2014.

Med facit så är det verkligen du som är verklighetsfrånvänd...
Citera
2022-06-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Matbrist, brist på alla typer av varor och främst importerade varor i Moskva.
Folk köar likt under Sovjettiden för vissa varor och värre blir det. Det är därför ryssarna nu stjäl allt de kommer över i Ukraina, inklusive vitvaror och all typ av spannmål.

Jag skulle verkligen inte vilja bo i Moskva, om man nu inte tillhör partitoppen som under Sovjettiden. Ni ser likheten va?

Kommunism=Putlerism

Det är inte matbrist i Ryssland. Däremot har matpriserna gått upp kraftigt. I början av sanktionerna uppstod brist men det berodde mest på "Hoarding tendenserna", men de verkar avstannat.

https://www.statista.com/statistics/1298802/russia-food-inflation-by-product/

Dessutom verkar arbetslösheten gå upp i Ryssland.

Bilköpen har gått ner med 80 procent. Ryska flygflottan kommer halveras fram till 2025 (Saknar reservdelar). De kommer få problem med reservdelar till i princip alla avancerade maskiner. Kina verkar också vara negativa till att öppna deras "Swift" till ryssarna.

Puterism är inte lika med kommunism. Men Puterism är dåligt för ekonomisk utveckling.
Citera
2022-06-13, 13:48
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Haha du projicerar bara. Rysslands export av olja når rekordnivåer.
Västvärlden styrs av antivita psykfall. Ryssarna har hela asien afrika och latinamerika att handla med. Medan ni ska importera fler araber. Flesta länder i EU saknar helt naturresurser
Komiskt att ni globalister är eurocentriska psykfall och beter er som kolonialistiska övermän. Dom som ni låtsas hata.

Bygg en jävla pipeline till Afrika och Latinamerika då om det nu är så jävla lätt. Lika bra att börja nu för om ett år kommer ni att exportera noll och skit till EU.
Citera
2022-06-13, 13:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Är det nån som ska rensa ur käften från ljug så är det du. Använd klorin eller propplösare!
Inga seriösa källor duger för din putlermarinerade hjärna
. Märks att du har svårt att tänka själv och helt saknar förmåga att värdera skiten du länkar till.
Gissar att det är en bra egenskap om man gillar rysslands krig. Trollkona!

Herregud lugna ner dig.. försök uppföra dig lite nu .detta är ett forum.

Förhoppningsvis kommer sanningen fram kanske även Wikipedia måste skrivas om. Det är bara ett uppslagsverk som bygger på källor. Källarna kan ändras över tid.
Citera
2022-06-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Problemet är att nassarna har förskansat sig i industriområden med kemiska industrier.
Och för att undvika en total miljökatastrof i området måste de gå försiktigt fram.
Ni som skriker ukrainska nassar hela tiden,dygnet runt.
Hur många nassar tror ni det finns i Ukraina egentligen?
Ni nassehatare, vi efterlyser fortfarande svar om hur ni kan försvara att nassar krigar för äcklet Putin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in