2022-06-13, 10:18
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Etc: När jag intervjuade dig senast så sa du att ni höll på att dra igång en förening och ett aktiebolag.

Sara: – Ja.

Etc: Hur går det med det?

Sara: – Det går bra.

Etc: Swishnumret går fortfarande till dig, inte ett företag.

Sara: - Ja, ja. Vi är fortfarande inte färdiga med omläggningen.

Skönbeskattning och skattetillägg nästa?

Tvivlar starkt på att det sker någon form av redovisning eller att det finns några pengar att betala skatter och avgifter med.

Tror de lever på Dumpen, bokstavligt talat. De använder pengarna som sin plånbok i någon form av Kalle Anka-ekonomi.

Patrik har ju en konflikt med sin bank som antyder att hans samlade förmögenhet har ett minustecken framför sig.

För Saras del tror jag Dumpen handlar om att hon hittat en ny bana att fortsätta leva sitt kriminella liv på.

Tror Dumpen handlar om att få mat på bordet. Har inte ett skit med några barn att göra. Sen att de tycker det är roligt att förstöra folks liv, Gäddors som Anhörigas är mest en liten bonus för att de är den typen av människor som gillar att förstöra.
Citera
2022-06-13, 10:21
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Haha, senaste gäddan lajvar pappa till flickans kompis, vilken hal jävel. Farlig typ: dömd till rättspsykiatrisk vård, aspiga ögon, kär i en 13-åring och kock med kniv som arbetsredskap - detta hade kunnat sluta illa, om det funnits en riktig flicka...

Edit: Sega rörelser också, säkert tungt medicinerad, typ Lamictal.
Ja, om Dumpens kartläggning är representativ så är det ju två näringar som verkligen sticker ut: transport-/åkeri samt restaurangbranchen.

Man ska nog hålla sina döttrar på säkert avstånd från lastbilschaffisar och kockar i alla fall.
Citera
2022-06-13, 10:24
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Åh herregud! Den där artikeln är ju ett skolexempel på hur man skriver en snyftartikel.

"Så ber hon om ursäkt när hon börjar gråta in i en röd mönstrad snusnäsduk."

"Flerbarnsmamman har proppat sin späda kropp full med betablockerare för att klara av att berätta om dagen D, som i Dumpen. "

Citat:
Det här är den dagen, det här blir den dagen, då jag måste rycka upp dem från allt och flytta till en annan stad. Med vilka pengar då?

Kan tänka mig att hon knappast är fattig. Men ETC måste såklart få folk att tro att hon är något vårdbiträde så att tidningens läsare inte bara ska bläddra vidare
Citera
2022-06-13, 10:26
Medlem
Är det sant att Sara har 26 domar mot sig? Vad är det grövsta hon har gjort? Läste att hon är dömd för bl.a rattfylla, fint att hon är så mån om sina medmänniskor.

Varför går fortfarande alla Swish-donationer direkt till hennes privata konto? Det är ju väldigt uppenbart att hon och Patrik livnär sig på Dumpen men hur skattar Sara pengarna och hur mycket går till Dumpen som organisation och hur mycket hamnar i hennes egna ficka?
Citera
2022-06-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Är det sant att Sara har 26 domar mot sig? Vad är det grövsta hon har gjort? Läste att hon är dömd för bl.a rattfylla, fint att hon är så mån om sina medmänniskor.

Varför går fortfarande alla Swish-donationer direkt till hennes privata konto? Det är ju väldigt uppenbart att hon och Patrik livnär sig på Dumpen men hur skattar Sara pengarna och hur mycket går till Dumpen som organisation och hur mycket hamnar i hennes egna ficka?
Hon har 32 avsnitt i belastningsregistret nu.

Såhär såg Saras register ut INNAN senaste domen från 2019 då hon dömdes för Rattfylleri, grov olovlig körning och narkotikabrott.

https://docdro.id/gDywrME
Senast redigerad av E.R. 2022-06-13 kl. 10:34.
Citera
2022-06-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Hur man än vänder och vrider på det så tycker jag det är förbaskat sunt att hon blankt vägrar spela sin tilldelade statistroll i Dumpens "Truman Show" dvs "Den tappra stackars frun som står i evig tacksamhetsskuld till Dumpen samtidigt som hennes liv är utfläkt till allmän beskådan".

Hon behöver inte spela någon roll eller känna att hon står i tacksamhetsskuld, ser inte heller att Dumpen avkräver henne det, men skulle jag själv ha tre yngre barn med någon som visar sig vara en våldtäktsbenägen pedofil skulle jag vara glad om jag fick reda på det, även om hela processen förstås är en mardröm. Hennes liv var inte utfläkt till allmän beskådan innan hon började driva kampanj.

Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Sen kan det så klart back-fira på så sätt att hon får mer uppmärksamhet i slutändan men då är det ändå hon själv som regisserar sitt liv och hennes val.

Vilket jag skulle säga är fallet nu. Och då kan man fråga sig hur mycket det handlar om att skydda de egna barnen.

Citera
2022-06-13, 10:40
Avslutad
Citat:

Det vore väl en fråga att ta med i bedömningen vad gäller hur stor del av rättegångskostnader som hon och dumpen fått betala?

Hon skulle kunna få rättsskydd beviljat även utan hemförsäkring måhända med eller utan diverse tillägg men sannolikt inte med tanke på att hon borde kunna anses vara förberedd på stämningar.

Nu gissar jag men Sara tillsammans med Dumpen hade troligen åkt på alla kostnader ur egna fickor.
Citera
2022-06-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hon har 32 avsnitt i belastningsregistret nu.

Såhär såg Saras register ut INNAN senaste domen från 2019 då hon dömdes för Rattfylleri, grov olovlig körning och narkotikabrott.

https://docdro.id/gDywrME

Herregud, hur jävla många brott har kvinnan begått egentligen. Detta var mycket värre än vad jag trodde.

Hon är dömd för bedrägeri, 9 fall av snatteri, 4 fall av stöld och olovligt förfogande.
Utöver det är hon dömd för 4 fall av rattfylleri, 10 fall av olovlig körning, 4 fall av brott mot knivlagen.

Hoppas innerligt att skatteverket kollar in noga på Dumpens verksamhet, en person som är dömd för så många falla av snatteri, stöld samt även bedrägeri och som livnär sig på Swishdonationer låter ju knappast som en hit. För hon har väl inget annat jobb?

Hon har förstört livet för flera barnfamiljer trots att brotten inte har begåtts av kvinnorna eller barnen i familjerna som männen tillhört. Med tanke på hur hon själv har betett sig och hur lättvindigt hon vill komma undan med att hon har riskerat medmänniskors liv i trafiken så beter hon sig udda.
Senast redigerad av Torleifsdottir 2022-06-13 kl. 10:49.
Citera
2022-06-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Det vore väl en fråga att ta med i bedömningen vad gäller hur stor del av rättegångskostnader som hon och dumpen fått betala?

Hon skulle kunna få rättsskydd beviljat även utan hemförsäkring måhända med eller utan diverse tillägg men sannolikt inte med tanke på att hon borde kunna anses vara förberedd på stämningar.

Nu gissar jag men Sara tillsammans med Dumpen hade troligen åkt på alla kostnader ur egna fickor.

Vet inte om det stämmer men enligt någon i tråden så har Sara taxerat en väldigt låg inkomst och någon spekulerade kring om hon lever på bidrag. Har någon koll på hennes taxerade inkomst dom senaste åren samt Patriks?

Dumpen lär få sig en rejäl omgång med Skatteverket om detta inte är korrekt skött. Vilket det nog inte är då inget företagskonto existerar och pengarna går rakt in i Saras ficka och hon har ju inte den mest pålitliga bakgrunden.
Senast redigerad av Torleifsdottir 2022-06-13 kl. 10:53.
Citera
2022-06-13, 11:01
Avslutad
Citat:
Vet inte om det stämmer men enligt någon i tråden så har Sara taxerat en väldigt låg inkomst och någon spekulerade kring om lever på bidrag.

Dumpen lär få sig en rejäl omgång med Skatteverket om detta inte är korrekt skött. Vilket det nog inte är då inget företagskonto existerar och pengarna går rakt in i Saras ficka och hon har ju inte den mest pålitliga bakgrunden.
Till viss del sponsras dumpen enligt trovärdig uppgift med krypto och har så skett en längre period.
Resterande inkomster är relativt nog prickfria. Om inte hade Skatteverket och andra myndigheter antagligen redan börjat utreda, vilket mig veterligen inte har skett.

Oavsett vad påföljden och skadestånd hade blivit för första fällande dom så hade en sådan knäckt dumpen i dess grundvalar. En fällande dom hade öppnat för ett juridiskt inferno.

Jag misstänker att advokatbyråer, jurister och media är avhållsamma då de kanske inte gärna vill ta i saken och därmed riskera att framställas som pedofilväktare samt att många gäddor nog gått under jord.
Citera
2022-06-13, 11:11
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det skönaste Patrik gjort är att bända upp en läskautomat på ett hotell i Sydafrika när det var slut på groggvirke och uppenbarligen pengar. Patriks eskapader väckte andra friidrottare som skulle upp och tävla nästa morgon.

Sånt är ju mest kul tycker jag personligen.
Citera
2022-06-13, 11:25
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Hon behöver inte spela någon roll eller känna att hon står i tacksamhetsskuld, ser inte heller att Dumpen avkräver henne det, men skulle jag själv ha tre yngre barn med någon som visar sig vara en våldtäktsbenägen pedofil skulle jag vara glad om jag fick reda på det, även om hela processen förstås är en mardröm. Hennes liv var inte utfläkt till allmän beskådan innan hon började driva kampanj.
Dumpen kräver naturligtvis inte detta officiellt, men man märker ju hur deras "rödgardister" går igång då någon avviker från manus eller vågar "häda" genom att antyda att verkligheten inte är svart-vit. Dumpens stöd till anhöriga är verkligen inte villkorslös.

Sen menar jag nog att hennes liv är "utfläkt" i bemärkelsen att hennes namn säkert figurerar i otaliga hemmasnickrade "Uthängnings-Excel-ark". Även innan ETC-artikeln så har det förekommit sporadiskt/periodiskt att folk kommenterat hennes boendestatus här i tråden. Så nog har hon ögonen på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vilket jag skulle säga är fallet nu. Och då kan man fråga sig hur mycket det handlar om att skydda de egna barnen.

Oavsett hennes motiv så lyckades hon ju åtminstone få Patrik att kasta (det som fanns kvar av) masken. Inget normalt funtad man sitter väl och hånskrattar åt en trebarnsmor i hennes situation? I synnerhet inte som han känner till hennes sjukdomshistorik. Det blev i alla fall tydligt att han inte bryr sig ett smack om barn. (Annat än möjligtvis fiktiva sådana.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in