2022-06-12, 19:39
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av processed
Ryssland har vunnit mycket mer än din hjärntvättade ärtstora hjärna kan ana. De enda förlorarna är Sverige och resten av EU. Vi ligger på topp i gängkriminalitet men din feministiska regering ger bort miljarder till något de själva inte förstår vad och tar Sverige in i militärallianser där vi ska vika oss för Erdogan utan någon orsak. Bra jobbat! Jag kommer då inte stödja detta.

Det ända, på ända 😂😂

Vet du om att den grova kriminaliteten är 5 ggr högre i Ryssland visavi Sverige.
Citera
2022-06-12, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saken2

Okej vart ser vi dom här enorma förlusterna Ryssarna har.

Varje dag publiceras det bilder på ryska aphjärnor till soldater som har dött i kriget - bilder som publiceras av deras egna anhöriga. Antalet överstiger vida de 1500 soldater som ryssarna hävdar att antalet döda begränsats till. Och det finns gott om siter som samlar ihop bildbevis för de tusentals stridsvagnar, transportfordon, flygplan och helikoptrar som sprängs sönder eller skjuts ner.

Om du har missat allt detta, alla dessa exempel, så får du väl sluta upp med att ensidigt glo på rysk statsmedia.

Citat:
Ukrainas moral har blivit totalt decimerad för att dom blir beskjutna dom har varken ammunition eller räckvidden med sina pjäser för att besvara elden.

Jaha? Men vad är det då som hindrar ryssarna just nu? Då borde de väl bara kunna rulla över Ukrainarna? Varför gör dom inte det, då? Är dom SÅ jävla inkompetenta att dom inte ens kan köra över en handfull ukrainare utan stridsmoral - och utan vapen?

Citat:
Ukrainian troops are suffering massive losses as they are outgunned 20 to one in artillery and 40 to one in ammunition by Russian forces, according to new intelligence painting a bleak picture of the conflict on the frontline.

Och EU köper rysk gas för 750 Miljarder Euro - om dagen.

Citat:
A report by Ukrainian and Western intelligence officials also reveals that the Ukrainians are facing huge difficulties responding to Russians shelling with their artillery restricted to a range of 25 kilometres, while the enemy can strike from 12 times that distance.

Hur då? Ryssarnas artilleri är ju helt värdelöst? De träffar ju inget av det dom siktar på. De bara vräker iväg dom på måfå och det är ren vansinnes-tur om de skulle råka få in en träff.
Citera
2022-06-12, 19:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Man märker hur du i panik förvränger, Whattaboutismar, slänger ut kassa källor, vilseleder.

Varje gång en ryss gör ett krigsbrott ”så är det ngn ukrainare som nog också gjort det”!

Mänsklig sköld ”Whattabout Donbas”

Du är här varje dag och det bara males på med samma narrativ.

Vet du vad det kallas för?
Det kallas för ”waterhose tactic”, vilket går ut på att man medvetet fyller forumet med halvsanningar och lögner såpass mycket så att lata ”arsel” som inte orkar ”researcha” accepterar ”-att det nog måste vara ”lika” på båda sidor” det min vän är Rysk-propaganda.

Du spelar även på andras känslor. Och nedtonar krigsbrott.

Om du inte är ett verkligt rysstroll så bör du ta ditt ansvar och inse att du är en desinformatör.

På vilket sätt har jag panik.? Jag förklarade bara att dom inte uppför sig särskilt bra dom heller alla gånger vilket tyvärr aldrig nämns i media.
Citera
2022-06-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Varje dag publiceras det bilder på ryska aphjärnor till soldater som har dött i kriget - bilder som publiceras av deras egna anhöriga. Antalet överstiger vida de 1500 soldater som ryssarna hävdar att antalet döda begränsats till. Och det finns gott om siter som samlar ihop bildbevis för de tusentals stridsvagnar, transportfordon, flygplan och helikoptrar som sprängs sönder eller skjuts ner.

Om du har missat allt detta, alla dessa exempel, så får du väl sluta upp med att ensidigt glo på rysk statsmedia.

Jaha? Men vad är det då som hindrar ryssarna just nu? Då borde de väl bara kunna rulla över Ukrainarna? Varför gör dom inte det, då? Är dom SÅ jävla inkompetenta att dom inte ens kan köra över en handfull ukrainare utan stridsmoral - och utan vapen?

Och EU köper rysk gas för 750 Miljarder Euro - om dagen.

Hur då? Ryssarnas artilleri är ju helt värdelöst? De träffar ju inget av det dom siktar på. De bara vräker iväg dom på måfå och det är ren vansinnes-tur om de skulle råka få in en träff.
Ser ut som att dom träffar mitt i prick https://odysee.com/@RussiaIntel:6/4hk:a
https://odysee.com/@RussiaIntel:6/4fb:d
'
Här har du 10min av mitt i prick. Om du vill se dina gunstlingar flyga och fara och gråta https://www.bitchute.com/video/cpAIukcHZOvM/'

Bara någon dag sen. Ett litet verk https://www.bitchute.com/video/cpAIukcHZOvM/
https://odysee.com/@In_In_The_Know_News:8/russian-forces-destroy-ukrainian:3

Detta sker dagligen. Ukraina är rökta pysen.
Senast redigerad av Saken2 2022-06-12 kl. 19:48.
Citera
2022-06-12, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av processed
Ryssland har vunnit mycket mer än din hjärntvättade ärtstora hjärna kan ana. De enda förlorarna är Sverige och resten av EU. Vi ligger på topp i gängkriminalitet men din feministiska regering ger bort miljarder till något de själva inte förstår vad och tar Sverige in i militärallianser där vi ska vika oss för Erdogan utan någon orsak. Bra jobbat! Jag kommer då inte stödja detta.

Som vaddå? Exakt vad har Rysshelvetet "vunnit" med det här kriget, den här invasionen av ett fredligt grannland?

Nu finns det ju säkert ryssar som tycker att det är ok med 35 000 döda soldater, 100 000 krymplingar, kapsejsad industri, att ingen vill se er som turister och att ni kan fetglömma allt internationellt idrottsdeltagande de närmaste 10 åren.

Men att tycka att det är en "vinst"? För mig låter det som att du är dum i hela huvudet.
Citera
2022-06-12, 19:56
Bannlyst
Citat:

Dom har vunnit ekonomiskt

På vilket sätt då?

Citat:
Försäljningen av lätta fordon och bilar i Ryssland föll med 83,5 procent i årstakt i maj.

Vad har man vunnit ekonomiskt? Precis varenda seriös tillverkar inom samtliga branscher har stängt ner sina ryska verksamheter. Hundratusentals ryssar har blivit av med sina jobb - det finns inga företag att gå till

Citat:
dom har vunnit militärt

Var då? I Kiev? I Charkiv?

Citat:
visat sin styrka

När då? När de förfrös i sina lastbilar utanför Kiev? När de grävde ståvärn i den radiaktiva jorden utanför Tjernobyl? När de våldtar småflickor och skjuter ihjäl civila?

Helt obegriplig argumentation.
Citera
2022-06-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
De inledde aldrig nån större attack mot Kiev. De placerade en lång karavan tanks på avstånd från staden och de slog ut militära mål runtomkring Kiev och på olika ställen. Det finns inga rapporter eller nyhetsartiklar om att de öht skulle ha påbörjat en attack mot staden.

En del säger att de hade planerat en attack på Kiev men åtrådde sig. Andra säger att det kan ha varit så att de ville stänga inne armén i Kiev medan de fokuserade på östra Ukraina. Eller att de var på plats ifall Ukraina skulle förklara krig mot Ryssland och gå in i Ryssland. Då var de förberedda på att attackera Kiev och hade de en kort väg. Exakt varför de bara stod och väntade där och lät Ukraina förstöra ett stort antal tanks vet jag inte. Vad skulle de ha kunnat göra annorlunda eller bättre? Det vet jag inte heller. I vilket fall hindrade de dom norra arméerna att sluta sig till de södra och gjorde dom mindre benägna för att göra större attacker mot Ryssland.

De har rört sig runtomkring Kiev och på andra platser för att slå ut just militära mål. De har hela tiden fokuserat på östra och södra Ukraina, precis som de har sagt att de skulle göra.

Nu ljuger du schysst mot 15 000 döda att säga att dom dog förgäves.
Citera
2022-06-12, 19:58
Medlem
Naofumis avatar
Speakers of the Office of the President constantly reassure us that Russia is about to run out of steam and favorable conditions will come for reaching a peace treaty. The real situation is very different from manipulation , our intelligence has published part of the drafts of the Kremlin's plan for Ukraine.

- The main efforts of the Russian army were concentrated in the east of Ukraine, but Russia still has sufficient potential for waging a long-term war;
- 103 battalion-tactical groups of Russia are participating in combat operations in Ukraine. About 40 more armored personnel carriers are in reserve and can be used against the Ukrainian Armed Forces;
“We have confirmed information that the Russians have a plan for 120 days of war. The adjustment of this plan will depend on how successful the enemy is or, on the contrary, is defeated in eastern Ukraine,” Skibitsky, deputy head of military intelligence.
Telegram

https://t-me.translate.goog/rezident_ua?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x _tr_pto=wapp
Citera
2022-06-12, 20:05
Bannlyst
Citat:

Här har du 10min av mitt i prick. Om du vill se dina gunstlingar flyga och fara och gråta https://www.bitchute.com/video/cpAIukcHZOvM/'

10 minuter av "mitt i prick"?

Nä. 10 minuter av "hur den inkompetenta ryska armén perforerar ukrainsk åkermark".

Den där videon visar precis det jag nämnt tidigare.

Det ryska artilleriet har vräkt sin ammunition över den ukrainska landsbygden, perforerat jordlagret - utan att ha träffat ett skit.

Vad är det för mening att ha artilleri som skjuter några meter längre när det är helt oanvändbart?
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-12 kl. 20:09.
Citera
2022-06-12, 20:07
Bannlyst
Citat:
Dom har vunnit ekonomiskt dom har vunnit militärt visat sin styrka och dom kommer se Västs homoparadis implodera. När dollarn faller som en fura.

Så länge som den enda gångbara valutan i pissländer som Iran, Syrien, Irak - och snart Ryssland - enbart är USD så är det helt verklighetsfrånvänt att tro att den kommer att falla.
Citera
2022-06-12, 20:10
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Skönt att ni kan hitta nya hopp. Förut skulle ju allt återta och en seger var stundande. Vi får se vad nästa cope blir. Ukraina kommer inte existerara om 2 år

Snarare väst som får bröd kö
https://www.cbsnews.com/news/russia-ruble-currency-2022/

Vad jag kommer ihåg så skulle Ukraina kapitulera efter tre dagar. Men visst det är möjligt man lyckas förstöra det mesta av landet till alla ryssars glädje. Ura!

Sedan bygger ni ett nytt Nordkorea.
Citera
2022-06-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Patrick Lancaster briljerar igen, om möjligt den enda journalisten i väst som faktiskt bryr sig om journalism.

Russian Army Patrolling A Frontline Village Near Ukrainian Army Positions
https://www.youtube.com/watch?v=yQuxXKoaMQI

Kan vi få se kriget som han säger befinna sig mitt i. Jag har orkat titta på några små snuttar med honom och det är hur lugnt som helst så snälla länka till någon snutt med skarpt läge där det smäller lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in