2022-06-12, 16:42
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saken2
Skönt att Ukraina är totalt slut. Ingen moral ingen ammunition inget hopp. Alltid kul med alla nyfunna Ukraina nationalister och deras hopp. Ska ni inte åka ner dit och hjälpa till om nu deras seger kommer?

Segern blir att Lillefars barbarer kommer inte att kontrollera hela Ukraina. Man kommer att förstöra en stor del och erövra land som kommer att vara öde i årtionden. Men Ryssland kommer så småningom att implodera av all korruption och etnisk oenighet.
Citera
2022-06-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Segern blir att Lillefars barbarer kommer inte att kontrollera hela Ukraina. Man kommer att förstöra en stor del och erövra land som kommer att vara öde i årtionden. Men Ryssland kommer så småningom att implodera av all korruption och etnisk oenighet.

Skönt att ni kan hitta nya hopp. Förut skulle ju allt återta och en seger var stundande. Vi får se vad nästa cope blir. Ukraina kommer inte existerara om 2 år

Snarare väst som får bröd kö
https://www.cbsnews.com/news/russia-ruble-currency-2022/
Senast redigerad av Saken2 2022-06-12 kl. 16:46.
Citera
2022-06-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Här kan man se hur Serbien har utvecklats, hur det ser ut idag och spåren av NATO.
https://youtu.be/MJb5AaxUi38

Saken är ju den att NATO invaderar länder, dödar miljoner och lämnar länderna i ruiner. Det tar tid för dom att komma ifatt. NATO-länderna lägger inte två strån i kors för at hjälpa de oskyldiga civila som drabbas, särskilt inte genom att hjälpa dom bygga upp länderna.

Om du inte förstår varför Ryssland ser det som ett hot när NATO placerar sina vapen vid Rysslands gränser kan jag inte tvinga dig att förstå detta. Ryssland har under lång tid varnat NATO att de inte kommer att acceptera Ukraina i NATO. Ändå har NATO skickat vapen tränat deras soldater och militariserat landet under lång tid. Nu gjorde Ryssland det dom sade att de skulle göra. Alltså visa konsekvenserna.

Så varför vill NATO fortsätta att provocera Ryssland jämt och ständigt om de inte vill kriga mot Ryssland?

Om jag sätter en pistol mot ditt huvud, skulle du inte se det som ett hot och tycker du inte at du borde göra något för att avväpna mig?

Ukraina ville gå med i NATO för att Ryssland hotade dem.
Ukraina hotade inte Ryssland.
Citera
2022-06-12, 16:50
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Här kan man se hur Serbien har utvecklats, hur det ser ut idag och spåren av NATO.
https://youtu.be/MJb5AaxUi38
Ryssland har under lång tid varnat NATO att de inte kommer att acceptera Ukraina i NATO.
Ryssland liksom Serbien är ett pissland befolkat av kloakråttor. Ukraina är ett suveränt land. Ingen nedpissad kloakråtta har rätt att diktera hur ett suveränt lands utrikespolitik ska se ut.
Citera
2022-06-12, 16:53
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Bevisen för att syftet med invasionen var att ta över hela Ukraina är överväldigande och ställt bortom alla tvivel. Det finns ingen som tvivlar på det, inte ens du. Dina desperata försök att försöka övertyga folk om något annat är fullständigt meningslösa.
Exakt. han står helt ensam i ett hörn och försöker, genom att låtsas vara ifrågasättande och sanningssökare, övertyga andra om lögnen inte ens han själv tror på. Eller, han och några knäppgökar till.

Och så ska de ideligen vrida och vända på ord. De ska demilitärisera ett land. Inte invadera det. Samma dramaturgi, om och om igen...

Denna nytagna bild av Popasna visar inte krig: https://i.redd.it/shrrfn8np6591.jpg
Senast redigerad av oyinboz 2022-06-12 kl. 16:55.
Citera
2022-06-12, 16:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Det finns inga bevis. Men det finns motbevis som säger att vittnen ljuger.

Jag säger inte att det inte kan förekomma, men om man anklagar en part för systematiska brott så måste man ha lite bättre på fötterna än falska vittnen som en Human Rights chef har "plockat fram."

Det är onödigt och dumt att tro en massa hemskheter utan bevis.

Det finns otaliga, ytterst trovärdiga bevis för att Ryssland begått, systematiska, krigsbrott i Ukraina, och också fortsättet med det. Här menar jag alltså inte ryska sk "bevis" som familjespelet SIMs, som FSB fotograferade när de beordras fotografera sk. "bevis" i en "nazistisk gömma", inklusive SIM-kort!🙂

Alla civiliserade människor känner till de ryska, systematiska och omfattande krigsbrotten, likom den ryska taktiken att producera absurda sk "bevis samt Rysslands vana att med ännu mer absurda sk argument och konspirationsteorier försöka bemöta bevisen för alla ryska krigsbrott. Solklara bevis som nu gör att såväl ukrainska som internationellt erkända jurister ser som tillräckliga för att börja utreda än stor mängd fall och i några fall redan utverka fällande domar emot de skyldiga, ryska, soldaterna.

Slava Ukraini!
Citera
2022-06-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tror att det handlar om att skicka västbyggda tanks.

Som sagt, det här kommer att utveckla sig till ett värre svek än det under Ungernrevolten.

Vilka skulle de vara?
Citera
2022-06-12, 16:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så om krigslyckan vände och Ukraina skulle både ta tillbaka sitt territorium och gå in och ta ryskt territorium; då skulle det bli Rysslands ansvar att avstå det territoriet samt att sluta skicka vapen till fronten, för att få fred?

Ska det vara ett logiskt resonemang så skall det gälla även i en omvänd situation, annars är det bara en önskan att Ryssland skall vinna.
Nu blir det väldigt hypotetiskt här, men givetvis skulle ryssarna förr eller senare tvingas sluta fred på hårda villkor om Ukraina tog tillbaka all förlorad mark och fortsatte in i Ryssland. Sluta skicka vapen till fronten skulle de knappast göra, lika lite som Ukraina gör det nu, men man måste bedöma vad som är rimligt och hållbart i fråga om förluster. Ryssland ersätter sina lättare än Ukraina gör.

Dessutom kan inte Ryssland räkna med militärt stöd från andra länder, till skillnad från Ukraina. Min poäng är att det ser minst sagt bekymmersamt ut för Ukraina, och att några tunga vapen kanske inte väger upp skenande dödssiffror. Jag kan ha fel. Om Ukraina ska fortsätta att kämpa mot en rysk övermakt utan att söka förhandlingar kan det förr eller senare bli för sent. Det ukrainska försvaret kollapsar. Jag kan ha fel.

Jag anser helt enkelt att det är högt spel på gränsen till oansvarigt av Zelensky att satsa allt på en seger i kriget. Ukraina behöver inte kapitulera, men de bör kanske tänka som delar av den tyska ledningen efter 1943 — hellre fred med eftergifter än förintelse.
Citat:
Långsiktigt är det nödvändigt att Ryssland tvingas ge upp sina tankar på imperium, den "ryska världen", Sovjet, och att de har någon särskild rätt att härska över andra länder och folk. Annars kommer vi alltid få nya krig, liksom Tyskland alltid startade nya krig tills vi fick dem att förstå att de inte klarar av det.
Vill man förhindra det måste man besegra ryssarna. Annars tror jag att ryssarna själva är Rysslands farligaste fiende. Vi får se.
Citera
2022-06-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
På senare år i östra delarna har det varit helt andra siffror och många som inte vill tillhöra styret i Ukraina …..

I Donbass är det dock fortfarande fler som vill tillhöra Ukraina än Ryssland.
Citera
2022-06-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja känner samma.. Hur mycket västerländska medel har dom fått nu? Det är ju massimport av stridsmedel.
Dessutom har dom ju noll utbildning i vissa vapen. Några ukrainare skulle åka på snabbkurs till Estland för att lära sig köra spanska pansarvagnar som dom fått..

Tänk även på att den ryska sidan flyger över lite bomber i fabriker och lager där dessa västerländska vapen står eller där de repareras. Det är en bra strategi att ge sig på militär utrustning. Idag är dessutom en väldigt speciell dag läste jag.

Tips på telegramkanal är Intelslava. https://t.me/intelslava
Några andra är https://t.me/wargonzo, https://t.me/survivallars, https://t.me/ukr_leaks_eng.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-06-12 kl. 17:11.
Citera
2022-06-12, 17:10
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag anser helt enkelt att det är högt spel på gränsen till oansvarigt av Zelensky att satsa allt på en seger i kriget. Ukraina behöver inte kapitulera, men de bör kanske tänka som delar av den tyska ledningen efter 1943 — hellre fred med eftergifter än förintelse.

Vill man förhindra det måste man besegra ryssarna. Annars tror jag att ryssarna själva är Rysslands farligaste fiende. Vi får se.
Jag tror snarare att ukrainarna blir inspirerade av Sovjet 1942 som inte gav upp.

Det är ingen som säger att det var oansvarigt av sovjeterna att offra 20 miljoner man.
Precis som Sovjet får Ukraina hjälp av väst och det var en viktig del av att krigslyckan vände.

Sen vet jag inte vad ett fredsavtal med Putin skulle vara värt eftersom han eller Ryssland inte står fast vid sitt ord. Vad är det som säger att ryssen inte kommer tillbaks efter mer några år senare?
Citera
2022-06-12, 17:13
Medlem
baggebo1s avatar
Ukrainsk soldat i västerländsk media säger det vi som har följt t.ex. Patrick Lancaster har vetat hela tiden: Befolkningen i östra Ukraina är enormt Rysslandsvänlig. Den ukrainske soldaten påstår att alla som är kvar i området nu är Rysslandsvänner:
Citat:
A big part of the problem in defending this part of Donbas, Ostap believes, is that the people who have stayed behind — the people who haven’t fled — don’t really believe they are part of Ukraine. In his view, the civilians who remain are all separatist sympathizers. He says they help the Russians navigate backcountry roads that aren’t on the maps.

“Yeah, they’re all waiting for Russkiy mir,” Mace says, laughing when I ask his opinion about the locals. Russkiy mir, or “Russian world,” is the revanchist concept that Russia needs to restore its central role in the affairs of its neighbors, and its borders, to what they were at the height of the Soviet empire.

He asserts there have been instances of local collaborators getting caught providing information about Ukrainian troop movements or locations. Indeed, Slovyansk fell to Russian separatists in 2014: The retaking of the city by the Ukrainian military later that summer was the first major battle in Donbas.

“Almost everyone here is pro-Russian. But you can’t arrest people just for that,” Mace says. In any case, the police and the SBU —Ukraine’s internal security service — were doing what they could. “The SBU even arrested a couple of people in our brigade,” he says.
https://www.rollingstone.com/culture/culture-news/ukrainian-military-unit-russia-artillery-1365021/

En ganska intressant artikel även i övrigt. Det är alldeles uppenbart nu att de som styr den stora agendan har bestämt att det här "Ukraina är okrossbara supermän, Ryssland är fattiga tokar som aldrig har sett asfalt och inte kan slåss" måste bytas ut mot ett något mer rimligt narrativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in