2022-06-12, 15:09
  #165277
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Intressant artikel i sexistiska Expressen. "Xie ilsken över Putins lögner om invasionen". Jag har inte hunnit läsa artikeln men man kan förstå att Kina inte gillar hur Ryssland splittrar världen.

Ryssland har inte många riktiga vänner idag.
Såg en artikel igår om att Kazachstan och Turkmenistan börjar ta avständ från Ryssland också. Dessa länderna skiter ju fullständigt i Putains krigs-tokigheter och vill bara göra affärer med hela världen.

https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2022-06-11/for-russia-trouble-could-be-brewing-in-central-asia-new-economy-saturday
Citera
2022-06-12, 15:10
  #165278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ryssland använder våldtäkter som vapen, likt IS och afrikanska stammar.

https://www.svd.se/a/g62ld1/sa-anvands-valdtakter-som-vapen-av-ryssland-i-ukraina

Tror ryssland kan glömma att bli accepterade i Europa , eller?


Ärligt talat så misstänker jag att folk som bor i Sverige som stöttar Putins-propaganda ses som säkerhetsrisk för Sverige.

Det som sprutas ut här är ren Psykologisk krigsföring och de som inte fattar det är deras nyttiga idioter.
Citera
2022-06-12, 15:12
  #165279
Medlem
Gilla Sexismen! Enligt sexistiska Expressen, som jag läste precis nu, har invasionen lett till att även Kinas ekonomi vacklar och det finns en levnadskostnadskris där.

Xie som är realpolitiker förstår att Ryssland satt alla i skiten mer eller mindre. Han stödjer definitivt inte kriget.

Hur tänkte egentligen dom ryska ledarna? Att det skulle gå smärtfritt som 2014?

IDIOTER!!!!!!!!!
Citera
2022-06-12, 15:13
  #165280
Medlem
Om nu 90% av Ukrainas befolkning valde att Ukraina skulle bli ett självständigt land år1991, så blev det kvar 10% till annan skit.
Är det då dom stackars 10% som Putin måste försvara?
Citera
2022-06-12, 15:14
  #165281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Tvärtom, Kinas förtroende för EU och USA minskar.

Analysis: the conflict in Europe has entrenched the differences between Beijing and the US and its allies

More than 100 days into Russia’s invasion of Ukraine, China’s strategic assessment of the conflict is becoming clearer: it does not wish to be cast in the same light as Russia, but the war has deepened Beijing’s mistrust of the west.

https://www.theguardian.com/world/2022/jun/06/ukraine-war-deepens-chinas-mistrust-of-the-west

Vi kommer troligtvis se ett storkrig snart om man fortsätter i samma riktning.

Temat kommer vara:

Autokrati vs Demokrati

Där får ju sedan folk ta ställning var man står.
Citera
2022-06-12, 15:14
  #165282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Tvärtom, Kinas förtroende för EU och USA minskar.

Analysis: the conflict in Europe has entrenched the differences between Beijing and the US and its allies

More than 100 days into Russia’s invasion of Ukraine, China’s strategic assessment of the conflict is becoming clearer: it does not wish to be cast in the same light as Russia, but the war has deepened Beijing’s mistrust of the west.

https://www.theguardian.com/world/2022/jun/06/ukraine-war-deepens-chinas-mistrust-of-the-west

Läs dagens artikel i sexistiska tidningen Expressen. Hur illa Kina påverkas, det är ett slag mot världsekonomin och president Xie är förgrymmad. Ryssland skapar problem för alla länder. Mest problem för sig självt.
Citera
2022-06-12, 15:16
  #165283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Om vi bortser från din sjukliga Ukrainaonani: vad säger du om Ukrainas förluster på slagfältet, är de hållbara i längden?

Eftersom dom är lägre än ryssens så är det hållbart, dock är det inte hållbart för ledningen i Kreml som snart kommer störtas i en ny rysk revolution.
Citera
2022-06-12, 15:16
  #165284
Medlem
Sgt.Blands avatar
Röda Armén har gjort Nova Khakovka vid Kherson till ett litet högkvarter. Men de senaste två dagarna så har de fått smaka på artilleri från UAF. Tydligen ligger det inom skotthåll för nåt som UAF har tillgång till. Avståndet är över 30 km.

https://twitter.com/_ruskimir/status/1535972037797326851
Citera
2022-06-12, 15:19
  #165285
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det totala handelsutbytet Ryssland och hela EU uppgick till 282 biljoner USD år 2021 vilket då motsvarar 36% av Rysslands exportinkomster.
Kinas och Rysslands handelsutbyte uppgår till 200 biljoner USD.

Onkel Sam själv så fattig han är handlade bara för 31 biljoner USD 2021.

Jaha, handeln Ryssland hade med EU 2021 och dessförinnan är väl inte så intressant förutom att se hur mycket Ryssland förlorar i exportintäkter från den lukrativa handel med väst?

Undrar hur låg den är om säg 2 - 3 år och vilka konsekvenser det får för Rysslands sargade ekonomi.
Hur ska Ryssland ersätta detta enorma tapp där hela 50 % av exporten var till länder som numera bojkottar dem?

Sen förstår jag inte din mening om "Onkel Sam". Vilka handlade USA med för endast 31 biljoner dollar? Är det deras export menar du?
Citera
2022-06-12, 15:20
  #165286
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Om nu 90% av Ukrainas befolkning valde att Ukraina skulle bli ett självständigt land år1991, så blev det kvar 10% till annan skit.
Är det då dom stackars 10% som Putin måste försvara?


På senare år i östra delarna har det varit helt andra siffror och många som inte vill tillhöra styret i Ukraina …..
Citera
2022-06-12, 15:20
  #165287
Medlem
raskenss avatar
Italienska haubits är på plaat och matar död åt ryssen

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1535961461683519488?t=k3ya2mfMa0u9_X6U0HiNrw&s=19
Citera
2022-06-12, 15:24
  #165288
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Läs dagens artikel i sexistiska tidningen Expressen. Hur illa Kina påverkas, det är ett slag mot världsekonomin och president Xie är förgrymmad. Ryssland skapar problem för alla länder. Mest problem för sig självt.

"Nu när invasionen är i verket har den utlöst en levnadskostnadskris i Kina som förvärrar Xis andra ekonomiska problem, säger Tim Ash till The Guardian.
Att Putin räknade med Xis ekonomiska stöd bedöms som en rejäl blunder.
– Det var en stor brist i Putins strategi att tro att Kina skulle lösa ut honom."

Det är en "rysslandexpert" som spekulerar och ljuger sig blå för Financial Times.

- Ryssland har INTE utlöst en levnadskostnadskris i Kina.
- Ryssland och Kina handlar redan genom Renminbi/CNY. SWIFT har ingenting med deras gemensamma transaktioner att göra.
- De har redan flera stora ekonomiska samarbeten, bl.a. genom SCO. De håller även redan på att fördjupa en hel rad av samarbeten. Bl.a. planerar man en gemensam handelsvaluta för SCO-länderna.

Det finns ingen anledning för Xi att vara arg på Putin och Xi visste redan vad Putins intention med invasionen var.

Så den artikeln är enbart trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in