2022-05-08, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I mina kretsar ser man inte ut och lever så, i 40-årsåldern. Men du befinner dig antagligen i andra kretsar än jag, eftersom du inte upplever att Lotta "sticker ut" i 40-årsvärlden.

Ja men på Martin syntes det DIREKT vad han var. Det gjorde det inte på Madsen. Madsen var ju tvärtom en person att räkna med i det danska samhället, han var känd, han hade en egen firma, han fick ta emot och handleda praktikanter från universitetet, han hade inga tatueringar eller piercingar. Hans perversioner GICK att forska fram, men de stod inte bokstavligt skrivna i pannan på honom, som Martins personlighet gjorde; ansiktes- och halstatueringarna, blicken utan hjärna bakom, musklerna som var så uppblåsta att det måste handla om anabola, annars kan de inte bli så stora - och det visste Lotta som själv styrketränade. Hon visste även att festen hon gick på då i början, var Martins muckarparty från fängelset.

...dessutom lekte jag bara i en tråd på nätet när det gällde Madsen. Det var roligt att reta alla do-goodies! Stor skillnad mot att söka upp folk på riktigt. Vissa av er här kan inte skilja på lek och allvar, fantasi och verklighet.
Du lekte överhuvudtaget inte om Madsen, det är ditt senaste kassa försök att släta över och rädda ansiktet. Du ville kontakta honom per brev och har skrivit spaltkilometer av beundran i flera år, totalt okunnig om psykopati. Du ska ha cred om du vaknat till sans, men behåll självbedrägeriet för sig själv. Du lurar ingen annan än dig själv.

Du kopplar fortfarande inte vad manipulativ kapacitet är.
Att han är en kåkfarare är inte själva grejen, inte heller utseende.
Han kör att han har förändrats. Visar ånger. Vill skaffa familj. Börja om.
Han visar enbart goda sidor.

Likt Madsen besitter han inte förmåga till ånger. Vilket du har trott likaväl - att han skulle förbättras inom KV.
Finns många psykologer, kriminalvårdare och andra kategorier som gått på deras extrema förmåga till teater.
Del två i deras väldigt medvetna spel är att successivt ta kontroll när de väl inlett en relation. Successivt bryts en person ner via ambivalens eftersom det växlar mellan extrema kärleksbedyrelser och att trycka ner.
Del tre är när våld kommer in i bilden, varav de ofta hotar att ge sig på nån närstående.
Och det går fort.
Citera
2022-05-08, 19:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kopplar fortfarande inte vad manipulativ kapacitet är.
Att han är en kåkfarare är inte själva grejen, inte heller utseende.
Han kör att han har förändrats. Visar ånger. Vill skaffa familj. Börja om.
Han visar enbart goda sidor.

Likt Madsen besitter han inte förmåga till ånger. Vilket du har trott likaväl - att han skulle förbättras inom KV.
Finns många psykologer, kriminalvårdare och andra kategorier som gått på deras extrema förmåga till teater.
Del två i deras väldigt medvetna spel är att successivt ta kontroll när de väl inlett en relation. Successivt bryts en person ner via ambivalens eftersom det växlar mellan extrema kärleksbedyrelser och att trycka ner.
Del tre är när våld kommer in i bilden, varav de ofta hotar att ge sig på nån närstående.
Och det går fort.

Jag upprepar, att det bara behövs en stillbild av Martin för att man ska se vad han är för något. Då hjälper ingen manipulation. Ett WT är ett WT är ett WT. Man börjar inte ens prata med ett WT, om man inte är ett själv. Den första kontakten kan aldrig uppstå.
Citera
2022-05-08, 20:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag upprepar, att det bara behövs en stillbild av Martin för att man ska se vad han är för något. Då hjälper ingen manipulation. Ett WT är ett WT är ett WT. Man börjar inte ens prata med ett WT, om man inte är ett själv. Den första kontakten kan aldrig uppstå.
Eftersom du tror dig bemästra och genomskåda en psykopat så är du det ultimata offret.

Att döma Lotta som WT, att klanka på hennes utseende, är rejält lågvatten. Att fokusera på och skuldbelägga ett mordoffer för extremt övervåld, är att helt missa målet om vad som är relevant.
Du har gjort exakt det samma mot Kim Wall och du har varit lika skev i resomemanget om hennes anhöriga.

Problemet är Martin Jonsson och hur rättsväsendet fallerade totalt.
Citera
2022-05-31, 13:19
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Varför har tuffingarna i fängelset inte misshandlat Martin för?
Dem brukar ju säga att kvinnoboxare/kvinnomördare får stryk i fängelset?

Därför att sexualförbrytare inte sitter på samma anstalt med andra förbrytare. Dexsitter på anstalt för och med andra sexualförbrytare. Annars skulle de få spö. /jobbat i kriminalvården
Citera
2022-05-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Därför att sexualförbrytare inte sitter på samma anstalt med andra förbrytare. Dexsitter på anstalt för och med andra sexualförbrytare. Annars skulle de få spö. /jobbat i kriminalvården

Men han är ju dömd för mord.
Sitter inte mördare som dödat en kvinna med andra?
Jag trodde att det bara var sexualförbrytare som satt på egna avdelningar?
Citera
2022-06-12, 09:34
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men han är ju dömd för mord.
Sitter inte mördare som dödat en kvinna med andra?
Jag trodde att det bara var sexualförbrytare som satt på egna avdelningar?

Jo, du har rätt. Jag gjorde en tankevurpa. Han är dömd för mord, inte sexualbrott. Vet inte han ff sitter på Hall, men om hotbild förekommer, sätter man dem oftast på ISOL för att garantera deras säkerhet. Inte för att jag tycker att de ska beskyddas, direkt. Jag önskar vi kunde implementera devisen: If you can´t do the time, then do the crime, oavsett outcome.
Citera
2022-06-28, 18:03
Medlem
Denna tråden har spårat ut helt!

Obehagligt att Martin suttit halva tiden nu och att han kommer ut om 6 år. De här med att få sitta hela tiden pga misskötsel tror jag inte på.
Citera
2022-06-28, 18:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Jo, du har rätt. Jag gjorde en tankevurpa. Han är dömd för mord, inte sexualbrott. Vet inte han ff sitter på Hall, men om hotbild förekommer, sätter man dem oftast på ISOL för att garantera deras säkerhet. Inte för att jag tycker att de ska beskyddas, direkt. Jag önskar vi kunde implementera devisen: If you can´t do the time, then do the crime, oavsett outcome.
Heter väl ”If you can’t do the time - don’t do the crime” …

Oavsett så ör det helt stört att människor vill skuldbelägga offret, t o m 6 år senare. Ingen förtjänar att dö även om de har möblerat om hela sin kropp självmant.

Lär er skilja på orsak och verkan. Finns inga ursäkter.
Citera
2022-06-30, 13:35
Medlem
Skönt att höra att han sitter inne fortfarande. Jag trodde jag såg Martin på pendeltåget nyss. Blev livrädd när han stirrade i mina ögon.
Citera
2022-06-30, 13:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Skönt att höra att han sitter inne fortfarande. Jag trodde jag såg Martin på pendeltåget nyss. Blev livrädd när han stirrade i mina ögon.

Han kanske har permis.
Citera
2022-07-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han kanske har permis.

Tog notis av att han inte hade samma halstatuering men annars en kopia.
Citera
2022-07-09, 17:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
En dödlig kombo där MJ stod för allt våldskapital.

Yes, men det finns fall där människor borderline störning mördat.
Men MJ valdes fortfarande av LR, LR ville ha honom åter trots att han gett sig in i ettnytt förhållande.

En premiss för "skuldbeläggandet" i denna tråd är just den del att vissa menar att staten på något sätt är ansvariga.Man menar att Lotta borde ha skyddats, några av hennes anhöriga krävde en miljon för att hon inte förbjöds att själv välja en våldsam partner(?) . Och detta är ett väldigt tydligt fall där dels BO redan från början visste att pojkvännen dödat tidigare till följd av sitt temperament. Hon hade aldrig anmält honom under tiden de var tillsammans (anmälan kom efterhan lämnade men fullföljdes inte, hon anmälde en händelse som dels låg bakåt i tiden och dels ville hon inte styrka det med att getillgång till läkarjournalanteckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in