2022-06-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du at forfatteren har forsøkt å gi inntrykk av at han er mye mer amatørmessig enn han egentlig er?

Enig i at det er interessant. Og det hadde vært interessant å lese noens analyser av trusselbrevet, dersom noen av dere ønsker å skrive analyse.

Har du gjort noen analyse av dette brevet?

Utover det LOL (for da å variere) mye det siste kvarteret. Takk for bidrag til det.
Citera
2022-06-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Har du gjort noen analyse av dette brevet?

Utover det LOL (for da å variere) mye det siste kvarteret. Takk for bidrag til det.
Nei, jeg er ikke noe flink til å lage analyser.
Din siste setning her, hva tenkte du på?
Citera
2022-06-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
la nå socrates drive på med sine spørsmål.
Takk Det kan jo hende at politiet leser her og at de blir påvirket av oss til å få noen viktige tanker som kan hjelpe de til å få løst saken.
Noen av dere som er gode på hypnose? Kan man få hypnotisert politiet til å etterlyse brysk fisker, BMW m.m.?
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-12 kl. 00:57.
Citera
2022-06-12, 00:55
Medlem
Citat:
Nei, jeg er ikke noe flink til å lage analyser.
Din siste setning her, hva tenkte du på?

Ikke annet enn at jeg ler godt av det ironiske i det som har foregått her inne det siste kvarteret. Men nok om det.

Tilbake til saken.

Skal ta for meg dette trusselbrevet. Se om noe dukker opp på netthinna som fanger interessen.
Citera
2022-06-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hva som gjorde at TEH skal ha brukt 1,5 time på badet i 2. etg er uvisst.
Manglende lys kan kanskje være en forklaring, men det er ikke gjort kjent.
Forklaringen kan ikke medføre riktighet.
Citera
2022-06-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
I trusselbrevet ble det også brukt psykologisk manipulasjon. Når TH får spørsmål om han ikke synes at AEH er verdt 4% av hans formue, så fremstår det som "spill på" samvittighet og skam.

Den ultimate skam, fordi han lot sin kone gjennom 49 år, bøte med livet, istedet for å betale den ubetydelige summen, 4% av hans formue.

Uttalelsen kan i tillegg være ment som en appell til barn og barnebarn, for å sørge for at TH blir presset til å betale.
Ja, her er du inne på noe vesentlig. Vi har med en manipulator å gjøre, ingen tvil om det....
Citera
2022-06-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ikke annet enn at jeg ler godt av det ironiske i det som har foregått her inne det siste kvarteret. Men nok om det.

Tilbake til saken.

Skal ta for meg dette trusselbrevet. Se om noe dukker opp på netthinna som fanger interessen.
Takk! Jeg gleder meg til å lese dine meninger om trusselbrevet.
Citera
2022-06-12, 01:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Uansett er det et poeng at det er ulogisk at Motparten kan ha tenkt å sende den omtalte kodebeskjeden ("Politi leter runt. Ikke verdt for oss. Hun er dø."), uansett om Motparten er ekte kidnappere eller om Motparten =TH (i alle fall tidlig i saken).

Hele kodeoppsettet er ulogisk, når man tenker etter. Som politiet påpeker - uegnet til reell kommunikasjon.
Var det ikke for det grusomme bakteppet, fremstår brevet nesten som del av en slags bisarr selskapslek.

Kanskje det er slik TH tenker. At det hele er et spill. Han smiler jo der han står ved inngangen
til politihuset rett etter han fikk vite at hovedhypotesen var endret til drap.
Han var kanskje fornøyd med seg selv siden det tok politiet over et halvt år å skifte fokus.
Nå kunne han sette i verk "plan b" - ny kontakt med "motparten" og etterfølgende betaling av "løsepenger".
Citera
2022-06-12, 01:46
Medlem
Politiet har mange kilder som vil gi tekniske beviser eller indisier, om hva som skjedde i S4, på kvelden 30. oktober, og gjennom natten og morgen- og formiddagstimer 31. oktober 2018.

De har AEs iPhone, som må ha gitt mye informasjon. Eventuelt andre mobiltelefoner i huset. Eventuell annen telefonaktivitet. Strømmåler som gir nøyaktig oversikt over strømforbruket. Eventuelt vannmåler.

Pluss, dronevideo over nærområdene rundt huset.

Pluss alle situasjonssporene i huset. Pluss resultater av alle tekniske undersøkelser, inne og ute i S4.

Pluss alt som var tilgjengelig av overvåkningsvideoer, i nærområdene til S4, fra 31. oktober og så langt tilbake i tid som mulig. For å lete etter eventuelle kidnappere som kan ha gjort undersøkelser og drevet overvåkning i planleggingsfasen.

Men jeg tror ikke vi vil få vite slike detaljer, før under rettssaken. Bevisføringen.

PS. Jeg trodde det var kommet nye artikler om saken. Pga alle de nye innleggene i tråden i løpet av kvelden. Bare z-z-z har prestert 30-40-50 innlegg i løpet av kvelden. Nesten bare repitisjoner, meningsløse spørsmål og chat. MÅ det være sånn. Kan ikke de som vil chatte sammen privat, ta det på PM. Er det ikke mulig å kreve det?
Citera
2022-06-12, 02:21
Medlem
Den delen gikk meg litt hus forbi.

«I arbeidet med denne artikkelen, har VG/E24 hatt tilgang til informasjon fra mer enn 70 slettede markedsplasser, som var i drift på det mørke nettet mellom 2013 og 2020.

Deler av undersøkelsene, som kan spore CardPass sin aktivitet over tid, er gjort med et nytt verktøy.

Lørenskog-politiet har ikke benyttet seg av verktøyet.«

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/OrK61E/hvem-er-cardpass?utm_source=vgfront&utm_content=hoyrelopet _row14&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Citera
2022-06-12, 03:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Den delen gikk meg litt hus forbi.

«I arbeidet med denne artikkelen, har VG/E24 hatt tilgang til informasjon fra mer enn 70 slettede markedsplasser, som var i drift på det mørke nettet mellom 2013 og 2020.

Deler av undersøkelsene, som kan spore CardPass sin aktivitet over tid, er gjort med et nytt verktøy.

Lørenskog-politiet har ikke benyttet seg av verktøyet.«

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/OrK61E/hvem-er-cardpass?utm_source=vgfront&utm_content=hoyrelopet _row14&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Men det har nok Kripos/NC3. Det er ikke mange artikler om denne saken der man
bruker "Lørenskog" foran "politiet". De skriver "politiet". Evt. "Øst Politidistrikt".
Citera
2022-06-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Men det har nok Kripos/NC3. Det er ikke mange artikler om denne saken der man
bruker "Lørenskog" foran "politiet". De skriver "politiet". Evt. "Øst Politidistrikt".
Du har nok rett. Det var en merkelig formulering. Det er vel Kripos/NC3 som jobber med den delen uansett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in