Citat:
Det var vad Putin krävde och hade som målsättning, men det är inte så landet ligger i dag. Jag menar att Ryssland lär få försöka knipa hela stora Ukraina om det är vad de är ute efter. De gick bet. Och så menar jag att det tycks fullkomligt uteslutet på alla sätt att Ukraina tar tillbaka den mark som ryssarna hunnit annektera. Det är så det är. Min mening är att det är vansinne att fortsätta slåss för att sparka ut ryssarna, men allt tyder på att det är det Ukraina vill och tänker göra. Det blir en slakt. Det är inte heller jag som sitter och tjoar på några ryssar eller ukrainare och önskar att de ska fortsätta ha ihjäl varandra. Vissa andra har gett uttryck för åsikten att det är positivt om ryssarna bränner alla sina resurser i Ukraina och samtliga ryssar dör. Då får så klart kriget gärna hålla på ett bra tag.Men det var ju vad Putin krävde. Demilitarisering är ju total fullständig kapitulation, efter det kan han återigen anfalla för fjärde gången utan motstånd. Han skulle även fängsla presidenten och byta regim. De var ju knarkande nazister. Försök inte skriva om historien, Putins plan var att utplåna Ukraina, landet borde ju inte finnas enligt honom.
Citat:
Tror nog att de flesta förstår att kriget inte är någon guldgruva för Ryssland heller.
Men det kommer inte räcka för Ryssland att avsätta Putin, de kommer att få lämna ut hundratals personer till krigsbrottstribunaler. Det kommer att ta många år för Ryssland att ens kunna börja återuppbygga sin ekonomi. Ryssland är redan avskrivet, resten av världen planerar långsiktigt för en framtid utan Ryssland. När Ryssland har gjort upp med sin imperialistiska historia kommer de inte kunna få tillbaka vad de kastade bort. Det de sålde förr kommer redan köpas på annat håll. De kommer inte behövas längre. Och ekonomin kommer att vara så liten att den inte spelar någon roll. Ryssland var världens 13e största ekonomi. Om ett par år är de snarare 30e.