Citat:
Ursprungligen postat av
lucemus
Har du nån erfarenhet av möbellager?
MIO möbellager?
Jag hade gärna velat arbeta där faktiskt (utan erfarenhet av företaget så låter deras annonser rätt sjysst). En blandning av att jobba inne på lagret och att även köra ut varor till privatpersoner, ja tack. Hade jag fått ett sånt jobberbjudande så hade jag med största sannolikhet gått ned 10-12 tusen kronor i lön men å andra sidan - jobba dagtid hade varit skönt men att gå ned så mycket lön, nja, ja jag vet inte. Hade väl haft en diskussion med företaget och försökt ordnat till någon fördel när jag går ned så mycket i lön.
Citat:
Ursprungligen postat av
lucemus
Vad man kan behöva tänka på och hur det skiljer sig från ett vanligt lager / Terminaler? Har lotsat lastbilar på terminal och flyttat grejer från punkt a till b men aldrig navigerat ett lager och hyllsystem etc
Nu kan jag bara prata om MIO här då jag har läst deras annonser och de som arbetar där dom trivs säkert riktigt bra tror jag. Det är säkert mycket mycket tungt arbete men har man däremot en kollega man trivs med och kemin emellan fungerar så är säkert ett sånt arbete alldeles perfekt.
Jag har arbetat som både truckförare och lagerläggare (lotsa lagersystem, skapa nya lagerplatser vid kampanjer, lagerlägga varor och inventera etc).