2022-06-09, 20:33
Medlem
lucemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
Hej. Jag blir nog erbjuden en tjänst som truckförare i en större stad. Köra motviktstruck på ett lager där även konsumenterna kan plocka. Lite jobb utomhus, lite inomhus. Har jobbat med truck tidigare, men inte som ren truckförare.

Vad kan ett sådant arbete ligga på för lön? Många sidor hävdar runt 30000. Hade själv gissat lite mindre, men jag har ingen aning.

Det är satan vad all tjänar, truck genom bemanning ca 150/timmen, 8 timmar och 45 min i veckan, mitt första riktiga jobb dock på möbellager med motviktstruck
Citera
2022-06-10, 11:41
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucemus
Det är satan vad all tjänar, truck genom bemanning ca 150/timmen, 8 timmar och 45 min i veckan, mitt första riktiga jobb dock på möbellager med motviktstruck

Vår lägsta lön är 176:-/tim och utöver det har vi ackordslön och där ligger nog 90% mellan 200-204:-/tim.

Som jag skrev tidigare så arbetar jag bara eftermiddagar/kväll och det bygger på lönen en hel del + söndagar och helgdagar.

I april för exempel så hade jag bara tur att söndagarna och röda dagarna föll in i min cykel. Jag arbetade tre söndagar plus långfredag (röd dag) och annandag påsk (röd dag). Bara de här röda dagarna inbringade jag 7200 kr

Jag har också 40% mellan 18.00-23.00 och 70% mellan 23.00-23.45. Mitt OB brukar landa på mellan 10-12k i månaden.

Vill man arbeta eftermiddag/kväll som truckförare/lagermedarbetare och inte dagtid, ja då finns det såklart mycket pengar att tjäna.
Citera
2022-06-11, 15:29
Medlem
lucemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Vår lägsta lön är 176:-/tim och utöver det har vi ackordslön och där ligger nog 90% mellan 200-204:-/tim.

Som jag skrev tidigare så arbetar jag bara eftermiddagar/kväll och det bygger på lönen en hel del + söndagar och helgdagar.

I april för exempel så hade jag bara tur att söndagarna och röda dagarna föll in i min cykel. Jag arbetade tre söndagar plus långfredag (röd dag) och annandag påsk (röd dag). Bara de här röda dagarna inbringade jag 7200 kr

Jag har också 40% mellan 18.00-23.00 och 70% mellan 23.00-23.45. Mitt OB brukar landa på mellan 10-12k i månaden.

Vill man arbeta eftermiddag/kväll som truckförare/lagermedarbetare och inte dagtid, ja då finns det såklart mycket pengar att tjäna.

Har du nån erfarenhet av möbellager? Vad man kan behöva tänka på och hur det skiljer sig från ett vanligt lager / Terminaler? Har lotsat lastbilar på terminal och flyttat grejer från punkt a till b men aldrig navigerat ett lager och hyllsystem etc
Citera
2022-06-11, 22:51
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Har du nån erfarenhet av möbellager?

MIO möbellager?

Jag hade gärna velat arbeta där faktiskt (utan erfarenhet av företaget så låter deras annonser rätt sjysst). En blandning av att jobba inne på lagret och att även köra ut varor till privatpersoner, ja tack. Hade jag fått ett sånt jobberbjudande så hade jag med största sannolikhet gått ned 10-12 tusen kronor i lön men å andra sidan - jobba dagtid hade varit skönt men att gå ned så mycket lön, nja, ja jag vet inte. Hade väl haft en diskussion med företaget och försökt ordnat till någon fördel när jag går ned så mycket i lön.

Citat:
Vad man kan behöva tänka på och hur det skiljer sig från ett vanligt lager / Terminaler? Har lotsat lastbilar på terminal och flyttat grejer från punkt a till b men aldrig navigerat ett lager och hyllsystem etc

Nu kan jag bara prata om MIO här då jag har läst deras annonser och de som arbetar där dom trivs säkert riktigt bra tror jag. Det är säkert mycket mycket tungt arbete men har man däremot en kollega man trivs med och kemin emellan fungerar så är säkert ett sånt arbete alldeles perfekt.

Jag har arbetat som både truckförare och lagerläggare (lotsa lagersystem, skapa nya lagerplatser vid kampanjer, lagerlägga varor och inventera etc).
Citera
2022-06-18, 22:04
Medlem
lucemuss avatar
Citat:
MIO möbellager?

Jag hade gärna velat arbeta där faktiskt (utan erfarenhet av företaget så låter deras annonser rätt sjysst). En blandning av att jobba inne på lagret och att även köra ut varor till privatpersoner, ja tack. Hade jag fått ett sånt jobberbjudande så hade jag med största sannolikhet gått ned 10-12 tusen kronor i lön men å andra sidan - jobba dagtid hade varit skönt men att gå ned så mycket lön, nja, ja jag vet inte. Hade väl haft en diskussion med företaget och försökt ordnat till någon fördel när jag går ned så mycket i lön.

Nu kan jag bara prata om MIO här då jag har läst deras annonser och de som arbetar där dom trivs säkert riktigt bra tror jag. Det är säkert mycket mycket tungt arbete men har man däremot en kollega man trivs med och kemin emellan fungerar så är säkert ett sånt arbete alldeles perfekt.

Jag har arbetat som både truckförare och lagerläggare (lotsa lagersystem, skapa nya lagerplatser vid kampanjer, lagerlägga varor och inventera etc).

Kan säga efter 1 vecka att detta är ett fint jobb än så länge, de första 3 dagarna lärde jag mig plocksystem och PSE / Artikelnummer och hitan o ditan, inte särskilt tungt än så länge, gratis kaffe samt gratis valfri konditormacka på fredagar, 150 i timmen ingång och som första jobb så är jag mer än tacksam tummen upp för truckjobb
Citera
2023-01-14, 22:18
Medlem
lucemuss avatar
Yeeee rekommenderar det varm i efterhand faktistkttt
Citera
2023-02-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Volvo Tuve
  • Lärling 26 514 kr
  • Materialhanterare Steg 1 28 328 kr
  • Materialhanterare 31 430 kr
  • Resurs 32 568 kr
  • Teamledare 33 493 kr

Är dessa ännu aktuella?
Hur svårt är det att gå från Steg 1 till ordinarie materialhanterare? Tar det månader? År?
Citera
2023-02-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Är dessa ännu aktuella?
Hur svårt är det att gå från Steg 1 till ordinarie materialhanterare? Tar det månader? År?

Löner inom lager har gått ner.
Löner inom vägarbete har gått upp.
Löner inom IT har gått upp.

Nåt att tänka på. Att sitta på kuken på en skjutstativare för volvo, för 24000 eller 28000 efter seriöst mycket övertid, spare me that thought! Men visst, om du vill köra sönder rygg och nacke och bli impotent på köpet så...
Senast redigerad av fonzen 2023-02-15 kl. 10:33.
Citera
2023-02-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Löner inom lager har gått ner.
Löner inom vägarbete har gått upp.
Löner inom IT har gått upp.

Nåt att tänka på. Att sitta på kuken på en skjutstativare för volvo, för 24000 eller 28000 efter seriöst mycket övertid, spare me that thought! Men visst, om du vill köra sönder rygg och nacke och bli impotent på köpet så...

Gått ner??? Hur kan IF Metall gått med på det?
Menar du alltså att grundlönen är 24.000kr? Kan väl inte stämma?
Citera
2023-02-17, 08:15
Medlem
Citat:
Fick fram lönerna för Volvo i Umeå och herregud vilka kassa OB-tillägg. Trodde ändå att IF Metall var starka. Jag arbetar inom lager och logistik och har Handels E-handel avtal. Mitt OB-tillägg är inom parentes och OB-tillägget som är ej inom parantes är det som finns på Volvo i Umeå. Min månadslön är 30 193 kr och med OB räknat så landar jag på runt 39-40 brutto varje månad och då jobbar jag heltid 1500-2345 ink söndagar men ej lördagar. På måndag nu för exempel så får jag ut 30.123 kr efter skatt.

Kväll 16.30 – 22.30 36,03 kr (68 kr)
Natt 22.30 – 06.30 45,94 kr (120kr)

Kör du samma truck som på bilden, en sån där jävel som bara går sidledes? I så fall förstår jag att du tjänar mer, jävlar vad trista att köra. Man vill ju ha en större truck med ordentlig ratt som går framåt.
Citera
2023-02-17, 09:17
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Kör du samma truck som på bilden, en sån där jävel som bara går sidledes? I så fall förstår jag att du tjänar mer, jävlar vad trista att köra. Man vill ju ha en större truck med ordentlig ratt som går framåt.

Den på bilden kan du svänga 360 grader med. Det är en skjutstativare på bilden
Citera
2023-02-17, 13:39
Medlem
Citat:
Den på bilden kan du svänga 360 grader med. Det är en skjutstativare på bilden

Som används i 10 fall av 10 på stora lager. Och är roliga för stunden men inte att jobba heltid med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in