2022-06-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvis det var bevist at telefonen hadde et brått høydefall ville ikke alternativet brå bevegelse vært utelatt?
Det ble jo beskrevet slik i artikkelen: "Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall"
Citera
2022-06-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det ble jo beskrevet slik i artikkelen: "Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall"

Nettopp. Les det en gang til er du snill.
Citera
2022-06-11, 22:24
Medlem
Citat:
Hvis det var bevist at telefonen hadde et brått høydefall ville ikke alternativet brå bevegelse vært utelatt?

Hvorfor tillegge den mediale omtalen så stor vekt?

Men et fall er en rimelig brå bevegelse etter mitt syn, mulig du faller sakte og mykt.
Citera
2022-06-11, 22:25
Avslutad
Citat:
Selv vil jeg kalle det, i all beskjedenhet, et godt forslag til hva som faktisk kan ha skjedd denne dagen når hun ble overfalt. Blodet hennes er funnet i trinn 1 av trappa og bakveggen i venstre hjørnet. Den trappa går hun mot og forbi om hun skal på kjøkkenet. Kanskje ikke forbi denne gangen da, men sånn ellers.
Hva så? Det er ikke unormalt at man finner blod fra en person i et hus, særlig dersom personen har bodd der i 36 år. Blodet kunne ikke bli tidfestet

Spekulasjon er en ting, men i denne saken er det langtfra opplagt hva som har skjedd. Hvis alt var like krystallklart, slik du opplever at det er inni ditt hode, så kan jeg bruke dine egne ord, og stille deg spørsmålet:

Tror du politiet "har graut i hodet"?

La meg minne deg om at det pågår fortsatt en etterforskning.

Og ditt ekstreme behov for å forhåndsdømme og drive med sjikane mot en familie, som har miste hustru, mor, bestemor, svigermor og svigerinne, er svært mistenkelig.
Citera
2022-06-11, 22:25
Medlem
Citat:
Nettopp. Les det en gang til er du snill.
Jeg ser det nå. Beklager
Citera
2022-06-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvorfor tillegge den mediale omtalen så stor vekt?

Men et fall er en rimelig brå bevegelse etter mitt syn, mulig du faller sakte og mykt.

Jeg tillegger den ikke stor vekt, men jeg evner lese det som står der. Sannheten er at politiet ikke vet eller ikke visste hva som forårsaket den brå bevegelsen på hennes app. Hvis du blir dyttet hardt i ryggen går det sakte eller fort for din del? Og om du er dytter’n og har en mobil i hånda og du glepper den tror du det går sakte eller fort for dens del dit den havner?
Citera
2022-06-11, 22:31
Medlem
Citat:
Å late som når sannsynligheten for er lik 0 ville være veldig dumt i dette tilfelle.
Kanskje du har rett.
Uansett er det et poeng at det er ulogisk at Motparten kan ha tenkt å sende den omtalte kodebeskjeden ("Politi leter runt. Ikke verdt for oss. Hun er dø."), uansett om Motparten er ekte kidnappere eller om Motparten =TH (i alle fall tidlig i saken).
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-11 kl. 22:36.
Citera
2022-06-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hva så? Det er ikke unormalt at man finner blod fra en person i et hus, særlig dersom personen har bodd der i 36 år. Blodet kunne ikke bli tidfestet

Spekulasjon er en ting, men i denne saken er det langtfra opplagt hva som har skjedd. Hvis alt var like krystallklart, slik du opplever at det er inni ditt hode, så kan jeg bruke dine egne ord, og stille deg spørsmålet:

Tror du politiet "har graut i hodet"?

La meg minne deg om at det pågår fortsatt en etterforskning.

Og ditt ekstreme behov for å forhåndsdømme og drive med sjikane mot en familie, som har miste hustru, mor, bestemor, svigermor og svigerinne, er svært mistenkelig.

Nei jeg tror ikke politiet har graut i hue. Men at de har vært i behov av litt hjelp på traven skal vi vel ikke nødvendigvis se bort fra.
Citera
2022-06-11, 22:34
Medlem
Citat:
Jeg tillegger den ikke stor vekt, men jeg evner lese det som står der. Sannheten er at politiet ikke vet eller ikke visste hva som forårsaket den brå bevegelsen på hennes app. Hvis du blir dyttet hardt i ryggen går det sakte eller fort for din del? Og om du er dytter’n og har en mobil i hånda og du glepper den tror du det går sakte eller fort for dens del dit den havner?

Politiet mener hastigheten på mobilen sammenfaller med et fall, så da har de nok rett i det.

Et knuff eller dytt oppnår ikke samme hastigheten som et fall.
Citera
2022-06-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje du har rett.
Uansett er det et poeng at det er ulogisk at Motparten kan ha tenkt å sende den omtalte kodebeskjeden ("Politi leter runt. Ikke verdt for oss. Hun er dø."), uansett om Motparten er ekte kidnappere eller om Motparten =TH.

Jeg er enig i at det er ulogisk. Men nå er ikke jeg gjerningsmann.
Citera
2022-06-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Politiet mener hastigheten på mobilen sammenfaller med et fall, så da har de nok rett i det.

Et knuff eller dytt oppnår ikke samme hastigheten som et fall.

Stå på!
Citera
2022-06-11, 22:40
Medlem
Citat:
Stå på!

Politiet mener at hastigheten er såpass høy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vært i stand til selv å gå ned trappen i dette tempoet.

Isteden tror politiet at hastigheten på mobilen kan sammenfalle med et fall, blant annet fordi skrittsensoren viser et hopp som tilsvarer flere trappetrinn i en og samme bevegelse, ifølge VGs opplysninger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in