2022-06-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Oavsett vad, så är det väl inte särskilt professionellt, sympatiskt eller gentlemannamässigt att sitta och hånskratta åt en trebarnsmor som befinner sig i en sådan sits? Hur kan Patrik avkräva 100 % rationellt beteende från en kvinna som är tre månader in i livskris när han själv inte ens verkar behärska normalt hyfs eller folkvett?

En idé:
Kan inte nån av Dumpens alla högutbildade terapeuter skriva en artikel om korrekt bemötande av anhöriga? "Terapeternas hörna" ekar fortfarande tom så det kanske vore på tiden att de plockade av den beryktade munkavlen nu efter tre månader?

https://dumpen.se/2022/03/01/nu-invaderar-terapeuterna-dumpen/

Apropos härskarteknik så tycker jag det är intressant att "Moa" hela tiden bemöts/förminskas med termer som "rabiat", "hysterisk" och "labil". Undrar om samma beskrivningar hade kastats på en man?

Är också intresserad av att höra professionella kommenterar från de utbildade som arbetar med dumpen. Det känns angeläget och hög tid att de visar sig nu. Undra hur de ställer sig till att det blir lyteskomik av det här allvarliga ämnet?
Citera
2022-06-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Anmält förtal till polisen alltså? Stor chans att det hamnar väl där alla pedofilers anmälningar mot dumpen hamnat med andra ord.

Vad tror höjdhoppar-cp:t att deras uthängning av Soneby är? Haha

Du förstår inte att det är skillnad på dessa anmälningar?
Citera
2022-06-11, 17:17
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
”Moa” har kallat mig rätt mycket saker med och hotat mig på olika sätt.
Jag finner inget intresse av att dela med ig av det.
Och när det kommer till inspelningen så har du inte haft äran att lyssna till allt eller?
Jag har inte bett dig "dela med dig" av nånting som handlar om dig, vad jag minns? Jag bara delgav min åsikt kring Patriks bemötande av anhöriga samt undrade över om inte "terapeuterna" skulle kunna tänka sig att skriva ner lite riktlinjer kring detta. Det känns som om detta borde ligga specifikt inom deras kompetensområde.

Sen måste jag bara fråga varför du alltid byter rad efter precis varenda j-kla mening? Strävar du efter att dina inlägg ska uppfattas som ödesmättade avskalade Dumpen-proklamationer? Eller är det helt enkelt så att du inte känner till hur man skriver normal löpande text?
Citera
2022-06-11, 17:27
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Apropå uppföljning. I denna bransch florerar det många påståenden. Jag skakade på huvudet åt påståendet om att Soneby "råkat" bjuda in en pedofil i sitt bolag. Det är inget som råkar hända om man inte är exceptionellt okunnig. En företagare vet att trovärdighet är a och o och där ingår att vara noggrann vid rekrytering och val av samarbetspartners, misstag kan slå hårt mot både ekonomi och trovärdighet. Antingen är Soneby exakt så okunnig att han skiter i vad han släpar in i sitt bolag eller så relativiserar han ett bagage som exempelvis pedofili. Hakuna Matata är dömd för pedofilbrott 2014-2016 och detta hade alltså Soneby haft möjlighet att kolla upp. Jag nöjde mig med att konstatera att det emellertid är typiskt att det dyker upp pedofiler och pedofilkramare i den svenska rödgröna-/kultursektorn, det har hänt förr och händer fortfarande.

Sedan läser jag att flera menar att Soneby gjorde sig av med pedofilen så fort Soneby fick kännedom om att mannen är pedofil. Dumpen publicerade Hakuna Matata 2021-12-17 samt 2022-03-22. Soneby ska rimligen "ha gjort sig av med" Hakuna Matata innan julafton år 2021.

Enligt allabolag.se är Hakuna Matata registrerad i Sonebys bolag sedan 2018-05-02. Det borde finnas ett datum för avregistrering, eller nyregistrering av annan person som ersatt Hakuna Matata. Det syns inte. Allabolag.se uppdaterar frekvent så svaret handlar inte om ett halvårs avregistrering som inte gått igenom. Så, vilket datum gjorde sig Soneby av med Hakuna Matata?

https://www.bildtagg.se/bild/wo69l4nux80bvzb5cp6nxrxm
https://dumpen.se/2021/12/17/hakuna-matata-stora-bekymner-napp-igen/
https://dumpen.se/2022/03/22/det-gar-bra-for-hakuna-matata/
Att du saknar all kunskap om vad som rent lagligt är möjligt att göra i ett aktiebolag är fullkomligt uppenbart. Det enda möjliga undantaget till det är om du väljer att bortse från sådan kunskap och i stället låter en agenda diktera ditt inlägg.

Vis av gårdagens erfarenheter vet jag att du inte besvarar frågor om hur du resonerar i dina inlägg, så jag besparar både dig och mig sådana. Av samma anledning nöjer jag mig, i stället för att peka ut varje fel, med att konstatera att de av mig fetmarkerade meningarna i ditt inlägg utgör en perfekt illustration av hur obegåvat ditt inlägg är. Det som för dig framstår som rimligt är nämligen komplett omöjligt om man ska följa aktiebolagslagens regler.

Låt oss hoppas att du med din kunskap om hur en företagares trovärdighet är a och o inte driver något företag, åtminstone inte i aktiebolagsform. För om du agerar i linje med den uppfattning om hur saker och ting bör gå till som du torgför här, är vägen till bolagets tvångslikvidation i så fall inte bara utstakad utan något som med nödvändighet kommer att bli följden. Trovärdigt var ordet!
Citera
2022-06-11, 17:31
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Är också intresserad av att höra professionella kommenterar från de utbildade som arbetar med dumpen. Det känns angeläget och hög tid att de visar sig nu. Undra hur de ställer sig till att det blir lyteskomik av det här allvarliga ämnet?
De kanske själva är buskis-terapeuter med namn som "Kognitive Conny", "Labile Lelle" och "Beteende-Berra"? I så fall har de nog inget emot Dumpens komediambitioner.

Sen kan det väl vara så att Dumpen ännu inte fått ihop pengar till tangentbord åt dem?
Senast redigerad av LightFandango 2022-06-11 kl. 17:35.
Citera
2022-06-11, 17:48
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Att du saknar all kunskap om vad som rent lagligt är möjligt att göra i ett aktiebolag är fullkomligt uppenbart. Det enda möjliga undantaget till det är om du väljer att bortse från sådan kunskap och i stället låter en agenda diktera ditt inlägg.

Vis av gårdagens erfarenheter vet jag att du inte besvarar frågor om hur du resonerar i dina inlägg, så jag besparar både dig och mig sådana. Av samma anledning nöjer jag mig, i stället för att peka ut varje fel, med att konstatera att de av mig fetmarkerade meningarna i ditt inlägg utgör en perfekt illustration av hur obegåvat ditt inlägg är. Det som för dig framstår som rimligt är nämligen komplett omöjligt om man ska följa aktiebolagslagens regler.

Låt oss hoppas att du med din kunskap om hur en företagares trovärdighet är a och o inte driver något företag, åtminstone inte i aktiebolagsform. För om du agerar i linje med den uppfattning om hur saker och ting bör gå till som du torgför här, är vägen till bolagets tvångslikvidation i så fall inte bara utstakad utan något som med nödvändighet kommer att bli följden. Trovärdigt var ordet!

Jag brukar inte besvara inlägg när jag ser att vederbörande har svårt med 1) läsförståelse 2) analytisk förmåga 3) = tolkar in budskap som saknar stöd i text 4) är uppenbart grälsjuk. Du missar något här, vilket du inte förstår, vilket i sig beror på att du kan checka av 1, 2 och 3. Nu när jag förklarat för dig varför vissa får svar på sina frågeställningar och andra inte, så kan du väl hjälpa dina gelikar och förklara för dem när dessa brydderier regelbundet dyker upp i tråden, så slipper ni bränna tid på felaktiga spekulationer.
Citera
2022-06-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag brukar inte besvara inlägg när jag ser att vederbörande har svårt med 1) läsförståelse 2) analytisk förmåga 3) = tolkar in budskap som saknar stöd i text 4) är uppenbart grälsjuk. Du missar något här, vilket du inte förstår, vilket i sig beror på att du kan checka av 1, 2 och 3. Nu när jag förklarat för dig varför vissa får svar på sina frågeställningar och andra inte, så kan du väl hjälpa dina gelikar och förklara för dem när dessa brydderier regelbundet dyker upp i tråden, så slipper ni bränna tid på felaktiga spekulationer.

Jag ser att du fortsätter med att hänvisa till problem med läsförståelsen för att slippa bli bortgjord som du hade blivit om du dristade dig att bemöta någon av diskussionsentiteterna som faktiskt avhandlas. Vi kan nog lugnt konstatera vid detta lag att läsförståelseproblemen ligger hos dig. Punkt.
Senast redigerad av zeroday 2022-06-11 kl. 18:20.
Citera
2022-06-11, 18:14
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Eller som när Åsa Romson kallade terrorattackerna i New York, 11 september, för "olyckor"
En del postare här i tråden har kallat det som Gäddorna gör för "felsteg/snedsteg" för att det ska låta bättre.

Olyckor och felsteg jojo, skrämmande hur vissa yttrar sig
Citera
2022-06-11, 18:28
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladaluvan
Vem är pedofilsympatisören på ETC med namn Christoffer Röstlund? Dumpen har lagt upp något inlägg om att denna Christoffer har spammat Dumpen i flera månaders tid och i princip försökt utpressa Dumpen till att ta bort en uthängning av en pedofil. Vem är pedofilen och vem är pedofilsympatisören?

CRJ gillade ditt inlägg så mycket att han dumpade det på twitter
https://twitter.com/crj138/status/1535634492978876422

Sup brodog crj uncle acid e grymma jao
Citera
2022-06-11, 18:30
Medlem
Gladaluvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
CRJ gillade ditt inlägg så mycket att han dumpade det på twitter
https://twitter.com/crj138/status/1535634492978876422

Sup brodog crj uncle acid e grymma jao
Jag sneglade lite på killens senaste tweets och säkert 3 av 5 bestod utav "Jag måste förtydliga", "Låt mig förklara en grej". Om man ständigt måste förtydliga sig efter sina uttalanden så kanske man ska knipa igen och tänka sig för innan man twittrar.
Citera
2022-06-11, 19:10
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladaluvan
Jag sneglade lite på killens senaste tweets och säkert 3 av 5 bestod utav "Jag måste förtydliga", "Låt mig förklara en grej". Om man ständigt måste förtydliga sig efter sina uttalanden så kanske man ska knipa igen och tänka sig för innan man twittrar.

Starkt kaffe du, efter din ihopblandning av vem som skrev artikeln och vem som pratat med dumpen.
Citera
2022-06-11, 19:13
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du förstår inte att det är skillnad på dessa anmälningar?

Hej fabbo IQ gråsten. Förtal är ytterst svårt att få utrett av polisen under allmänt åtal, även utan utgivningsbevis. Amk morgon på måndag blir kul för er pedofiler att lyssna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in