2022-06-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burre24
Sa jag inte just att jag jobbar i den privata sektorn? Det är väl att ta notan?

EDIT: För att du ska förstå. Mina inbetalda skattepengar betalar ditt jobb på samhall...

Nej, du tvingar andra. Seså du goda samarit, bara ta notan. Du vill, jag vill inte.

Jo tack, säger henet som måste skryta om sin lön på nätet. Samhall, det kom du på. Kanske den gamla sanningen, som man känner andra, känner man sig själv.

Själv är jag på väg i arbete utomlands ( så bra att du gillar att betala, för det blir färre betalare och mer belastningar på samhället för var dag - du finner förr eller senare din smärtpunkt, då är jag redan långt borta ), visste inte att Samhall erbjöd sådana tjänster. Men ja, du känner ju till allt, så nog fan bölar inte du att allt sjunker som en sten, medan skatterna ökar. Det är ju inte dina pengar.
Citera
2022-06-09, 21:52
Medlem
Här lyckades du verkligen med att övertyga mig om att du inte är en resursarbetare på samhall
Citera
2022-06-09, 21:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nu är det juni igen, och ingen missar väl den obligatoriska uppsättningen regnbågsflaggor som skall upp på kommunhus, kollektivtrafik, utanför företag osv osv. Perversiteterna skall ända in i svenskens vardagsrum.

Samtidigt så finns det en politisk ideologi kopplat till skräpet, nämligen att tvinga på oss vanliga människor detta. Och ännu värre så försöker ni tvinga oss att tycka om homosexualitet, Pride, och allt dekadens som det innebär.

Frågeställningar:

- varför vill ni tvinga på oss Pride?
- varför vill ni tvinga oss att tycka om homosexualitet och HBTQ? Det är en dödssynd i Sverige att säga att man är emot konceptet homosexualitet.
- räcker det inte att hbtq har samma rättigheter juridiskt? Varför måste alla även tycka om skiten?

Osv.
För att man fått order uppifrån om att detta är viktigt att pusha.
Citera
2022-06-09, 21:54
Medlem
Ska mina skattepengar verkligen gå till att arbetsträna den här idioten?
Citera
2022-06-10, 16:39
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Min syn:
Jag har inget emot homosexuella, vad de gör hemma i sängen skiter jag i.
...
Felet är att det som med allt annat i väst och speciellt i sverige infiltreras av vänstern och politiseras.

Jag håller med. Jag ser det som individens privatsak vem vederbörande väljer att dela liv, bostad och säng med. Jag behöver inte besvära mig att ha en åsikt i frågan.

Pride är politik. I politiska frågor tar jag mig rätten att ha en åsikt, och jag tar mig rätten att yttra mina åsikter. Jag är motståndare till den politik som förknippas med Pride-rörelsen.
Citera
2022-06-11, 15:37
Medlem
Citat:
Anser ni att det är socialt accepterat att ogilla homosexualitet?
Nej, det vill jag inte direkt påstå.
Citera
2022-06-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag håller med. Jag ser det som individens privatsak vem vederbörande väljer att dela liv, bostad och säng med. Jag behöver inte besvära mig att ha en åsikt i frågan.

Pride är politik. I politiska frågor tar jag mig rätten att ha en åsikt, och jag tar mig rätten att yttra mina åsikter. Jag är motståndare till den politik som förknippas med Pride-rörelsen.

Om man inte förstår kopplingen mellan acceptansen av homosexuella med Pride så är man inte särskilt intelligent. Den retoriken du använder användes även på 80-talet när homosexualitet inte var lika accepterat och redan då tyckte man att de gått för långt. Att du nu accepterar homosexualitet är på grund av att övriga samhället gör de, vilket möjliggjorts av alla som gått Pride tidigare i historien och demonstrerat för sina rättigheter.
Citera
2022-06-11, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Om man inte förstår kopplingen mellan acceptansen av homosexuella med Pride så är man inte särskilt intelligent. Den retoriken du använder användes även på 80-talet när homosexualitet inte var lika accepterat och redan då tyckte man att de gått för långt. Att du nu accepterar homosexualitet är på grund av att övriga samhället gör de, vilket möjliggjorts av alla som gått Pride tidigare i historien och demonstrerat för sina rättigheter.

Alla homofiler gillar väl inte Pride?
Citera
2022-06-11, 17:46
Medlem
Citat:
Nu är det juni igen, och ingen missar väl den obligatoriska uppsättningen regnbågsflaggor som skall upp på kommunhus, kollektivtrafik, utanför företag osv osv. Perversiteterna skall ända in i svenskens vardagsrum.

Samtidigt så finns det en politisk ideologi kopplat till skräpet, nämligen att tvinga på oss vanliga människor detta. Och ännu värre så försöker ni tvinga oss att tycka om homosexualitet, Pride, och allt dekadens som det innebär.

Frågeställningar:

- varför vill ni tvinga på oss Pride?
- varför vill ni tvinga oss att tycka om homosexualitet och HBTQ? Det är en dödssynd i Sverige att säga att man är emot konceptet homosexualitet.
- räcker det inte att hbtq har samma rättigheter juridiskt? Varför måste alla även tycka om skiten?

Osv.
Ingen tvingar dig till Pride och ingen tvingar dig att tycka om homosexualitet. Det är inte förbjudet i Sverige att anse att homosexualitet är fel. Många kristna och muslimska församlingar i Sverige anser just det. Du verkar ha problem som inte kan lösas på Flashback om du känner dig tvingad att tycka om homosexualitet .
Citera
2022-06-11, 22:19
Medlem
Citat:
Anser ni att det är socialt accepterat att ogilla homosexualitet?
Nej självklart inte. Det betyder inte att du tvingas att gilla det. Du har rätt till alla dina åsikter, även de efterblivna.
Citera
2022-06-11, 22:47
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault

Men det borde ju innebära att Pride-rörelsen har uppnått sitt mål, och därför inte längre behöver driva några kampanjer.

Som jag har uppfattat det, så tenderar Pride-rörelsens företrädare att vara anhängare av intersektionalism, och det är någonting som provocerar mig. Intersektionalism är en obehaglig ideologi som handlar om att kategorisera människor som onda och goda utifrån ett antal egenskaper. Intersektionalismen beskriver människor som antingen "förtryckare" eller "förtryckta", men det som menas är ond eller god.

Att beteckna människor som "förtryckare" eller "förtryckta" handlar inte om att skapa acceptans. Det handlar om att skapa motsättningar. Det är den huvudsakliga anledningen till att jag tycker illa om Pride-spektaklet.
Citera
2022-06-12, 11:27
Avslutad
Här har ni en homosexuell grabb som verkligen inte gillar Pride och allt vad det står för. Sommaren 2017 och 2018 var jag dock på spektaklet men valde att inte gå igen när jag hörde hur SD behandlades den sistnämnda sommaren ("elefanten i rummet", behöver jag säga mer?). Sen att stå där och se politikerna (läs: främst Annie Rööv) godhetsknarka och gå viftande med regnbågsflaggor, med falska leenden gjorde att jag ville kräkas.

Missförstå mig inte; hat mot homosexuella är aldrig rätt!! Men Pride kan ju bara dra något gammalt över sig då det hela har blivit en uppvisning i vem som är mest god och som visar att "jag är minsann tolerant och inkluderande, se på mig!!!".

Var nästan lite skadeglad när Pride inte kunde genomföras 2020 och 2021 på grund av omständigheterna som rådde då. Men det får jag la inte säga för då är jag homofob I guess?

Fridens liljor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in