2022-06-10, 11:38
Medlem
Är ni efterblivna? Han har ju sparkat personen "Hakuna" när det framkom vad han höll på med, vilket givetvis Dumpenredaktionen visste när man publicerade. Man försöker bara skapa ett mot-drev från ETC-artikeln.

Jävlar vad de fallit i mina ögon. Lamotte all over again.
Senast redigerad av Gurkan09 2022-06-10 kl. 11:42.
Citera
2022-06-10, 11:45
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Du är ett totalt dumpenmongo Soneby har nu berättat att han sparkade personen som var hans ekonomikonsult på direkten i vintras när det blev känt. I brist på alternativ så var personen också suppleant i styrelsen för Sonebys aktiebolag. Det är inte ovanligt att suppleanter bara är med pga formellt krav, utan att ha någon som helst aktiv del i företaget. Att påstå att han driver bolag med en pedofil är sånt jävla ljug om man fattar hur sånt här fungerar

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Brist på alternativ, jasså du, vilken sorts spetskompetens menar du pedofilen hade som gjorde att det inte fanns några alternativ? Fråga: Under vilken tidsperiod var Soneby involverad med pedofilen?

Eftersom du BoHansson är så långsam blev jag tvungen att själv gå in och titta. Sonebys bolag registrerades 2016-01-22. Pedofilen ser ut att ha involverats i Sonebys bolag 2018-05-02 (kan ha skett tidigare, eventuell relation mellan parterna tycks ännu vara okänd):
https://www.bildtagg.se/bild/jka85nvoktdvvzt6qthiye

Pedofilen är återfallande, bland annat dömdes Hallenberg år 2016 för köp av sexuell handling av barn under år 2014. Vi som "fattar hur sånt här fungerar" vet när det finns legala ursäkter och inte. Jag kan tyvärr inte hitta beskrivning av den spetskompetens pedofilen har som gjorde att Soneby ansåg att det rådde "brist på alternativ". Inte för att det finns vare sig ursäkter eller förklaringar men du gjorde mig nyfiken.
Citera
2022-06-10, 11:51
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Eftersom du BoHansson är så långsam blev jag tvungen att själv gå in och titta. Sonebys bolag registrerades 2016-01-22. Pedofilen ser ut att ha involverats i Sonebys bolag 2018-05-02 (kan ha skett tidigare, eventuell relation mellan parterna tycks ännu vara okänd):

Pedofilen är återfallande, bland annat dömdes Hallenberg år 2016 för köp av sexuell handling av barn under år 2014. Vi som "fattar hur sånt här fungerar" vet när det finns legala ursäkter och inte. Jag kan tyvärr inte hitta beskrivning av den spetskompetens pedofilen har som gjorde att Soneby ansåg att det rådde "brist på alternativ". Inte för att det finns vare sig ursäkter eller förklaringar men du gjorde mig nyfiken.

Försök du.

Soneby hittade nån hyfsat random snubbe som fixade med den ekonmiska redovisningen bara, och kollade väl aldrig upp honom på lexbase. Ditt sorgliga Brak-cp.
Senast redigerad av BoHansson 2022-06-10 kl. 11:54.
Citera
2022-06-10, 11:56
Medlem
Citat:

Relation okänd, mannen är sparkad och trots det försöker ni skapa ett drev mot Martin Soneby för att han är en kass komiker och drev om Dumpen. Fräscht.

Dumpen gjorde ju samma skit mot han "Love Nepal"-tönten.
Citera
2022-06-10, 11:59
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Försök du, Soneby hittade nån hyfsat random snubbe som fixade med den ekonmiska redovisningen bara, och kollade väl aldrig upp honom på lexbase. Ditt sorgliga Brak-cp.

Försök du? Soneby involverade sig med dömd pedofil, det är ett faktum, vilket du försökte förneka.

Faktum är även att du så gärna ville frånta Soneby ansvar för sitt engagemang med en pedofil. Varför du ville det kan den som orkar fundera över, men det beror uppenbart inte på att du tillhör dem "som vet hur sånt här fungerar", för människor "som vet hur sånt här fungerar" hamnar inte i Sonebys situation, det gör däremot människor som relativiserar de kriminella gärningar som aktualiseras.
Citera
2022-06-10, 12:12
Medlem
Covid.Costners avatar
Citat:
Försök du? Soneby involverade sig med dömd pedofil, det är ett faktum, vilket du försökte förneka.

Faktum är även att du så gärna ville frånta Soneby ansvar för sitt engagemang med en pedofil. Varför du ville det kan den som orkar fundera över, men det beror uppenbart inte på att du tillhör dem "som vet hur sånt här fungerar", för människor "som vet hur sånt här fungerar" hamnar inte i Sonebys situation, det gör däremot människor som relativiserar de kriminella gärningar som aktualiseras.

Det var ju bara ca 15 minuter sedan du tog reda på hur länge personen varit involverad i bolaget, berätta gärna hur du kommit fram till att Soneby hade koll på att mannen var dömd? Har du redan ringt och frågat?
Citera
2022-06-10, 12:20
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:

Hahaha, trams. Suppleanter är bara utfyllnad och är i 99% av fallen bara där på pappret när det kommer till fåmansbolag, och ekonomikonsulter anställs ofta på studs. Man behöver få ihop redovisningen. Du tror alltså att han gjort någon som helst bakgrundskoll? Han har på sin höjd kollat så att konsultbolaget har ordnad ekonomi. Herrejösses min skapare, vilket mongo du är.
Citera
2022-06-10, 12:42
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:

Trestegshopparen Christian Olsson, höjdhopparen Stefan Holm samt dennes pappa tillika tränare Johnny Holm har alla frotterat sig (för att använda ditt ordval) med den då (förmodat aktive) övergreppsmannen Viljo Nousiainen. Naturligtvis innan det för dem var känt att Viljo Nousiainen hängav sig åt den typen av kriminalitet.

Tycker du att dessa hade "legala ursäkter" (vad nu än det kan tänkas betyda)? Om inte, bör även dessa hängas ut på Dumpen?

Det finns givetvis åtskilliga fall där både dömda och icke dömda sexuallbrottsförövare varit verksamma bland människor som inte känt till personens övergrepp, men som efter att fått vetskap om detta avbrutit allt samarbete. Så oavsett vad du tycker i de enskilda fallen som nu nämnts får du gärna förklara precis var du menar att gränserna rent allmänt går i sådana och vad som är möjligt att ursäkta och inte i sådana situationer.
Citera
2022-06-10, 12:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hahaha, trams. Suppleanter är bara utfyllnad och är i 99% av fallen bara där på pappret när det kommer till fåmansbolag, och ekonomikonsulter anställs ofta på studs. Man behöver få ihop redovisningen. Du tror alltså att han gjort någon som helst bakgrundskoll? Han har på sin höjd kollat så att konsultbolaget har ordnad ekonomi. Herrejösses min skapare, vilket mongo du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Covid.Costner
Det var ju bara ca 15 minuter sedan du tog reda på hur länge personen varit involverad i bolaget, berätta gärna hur du kommit fram till att Soneby hade koll på att mannen var dömd? Har du redan ringt och frågat?

Exakt så här enkelt är det:
De "som vet hur sånt här fungerar" gör bakgrundskontroll på alla anställningar och relationer som kan antas ha betydelse för företaget eller verksamheten. Det handlar förvisso om de juridiska förutsättningarna i Sverige samt kostnaden för felrekryteringar, men inget seriöst företag har råd att förknippas med dåligt, eller ens tveksamt, rykte eller publicitet. Försöker ni påskina annat så beror det just på att ni tillhör de oseriösa "som inte vet hur sånt här fungerar".
Citera
2022-06-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Okej...

Tack för omtanken.

Med all respekt tror jag att jag är bättre lämpad än du att göra den bedömningen. Men vi får se tiden an och vem av oss som får rätt.

Om du nu inte är JK själv så är det bara en våt dröm att nån ska svepa in och ta bort elaka Dumpen.

Med all respekt.
Citera
2022-06-10, 12:49
Medlem
Citat:
Exakt så här enkelt är det:
De "som vet hur sånt här fungerar" gör bakgrundskontroll på alla anställningar och relationer som kan antas ha betydelse för företaget eller verksamheten. Det handlar förvisso om de juridiska förutsättningarna i Sverige samt kostnaden för felrekryteringar, men inget seriöst företag har råd att förknippas med dåligt, eller ens tveksamt, rykte eller publicitet. Försöker ni påskina annat så beror det just på att ni tillhör de oseriösa "som inte vet hur sånt här fungerar".

Jaha, så Dumpen som drivs av en f.d grovt kriminell som har satt andra människors liv i risk åtskilliga gånger genom rattfylla när personen satte sig bakom ratten påverkad är rimligt men att någon har en suppleant som denne uppenbarligen inte har haft koll på är förenat med att personen är pedofilkramare. Så med din logik så är Dumpen inte seriöst. Tack!

Eller just det, seriösa företag har ju ett faktiskt bankkonto och använder inte privata swish-konton. Det tragiska är att Martin Sonebys möjligtvis kasst skötta företag med all sannolikhet har gjort mer rätt för sig än vad Dumpen någonsin kommer göra.

Ditt hyckleri vet inga gränser.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-06-10 kl. 13:00.
Citera
2022-06-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Dumpen lägger upp nakenbilder på Gäddor tillsammans med nedsättande tillmälen. Du kallar inte det förtal?

Sluta hoppas på att ett förtalsåtal kommer radera Dumpen. Eller tror du att nån gädda kommer vilja ta frågan om förtal till rätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in