Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskhank
Jag borde skrivit det. Anmärkningsvärd hög inflation är det oavsett.
Väldigt stor skillnad mellan högst på 40 år och högst någonsin. 8.6% är inte ens hälften av vad det högsta är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskhank
Jag skrev upp mot 50%. Detta baserat på inslag i Aktuellt där en Indier ondgjorde sig över att ett kilo socker gått från 80 rupier till 120 rupier på ett år. Den redovisade inflationen har väldigt lite att göra med vardags inflationen.
Återigen var poängen att det är anmärkningsvärd hög inflation.
Du kanske borde hålla dig till aktuella siffror och inte något random TV inslag. Att en vara går upp i pris betyder inte mycket, det är just därför man har flera olika varor i sin "basket".
De höjde priset på tuggummin från 1 kr till 2 kr. Det innebär att Sverige nu har 100% inflation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskhank
"Markanden i övrigt"? Nu är det du som är slarvig.
Men ja, Bitcoin priset beter sig just nu som FANG aktier. Men ingen har påstått att Bitcoin nått sin fulla potential än, och därför beter den sig inte därefter ännu.
Förstod du inte vad marknaden i övrigt innebär? Med det menas aktiemarknaden, som den följer obligationsmarknaden. Bitcoin har ingen potential, det är en dålig store-of-value och enbart ett investeringsinstrument. Det finns inga användningsområden som inte andra kryptovalutor är bättre på. Allt BTC har är first-mover advantage.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskhank
Detta är ju dina bara ogrundade åsikter. Jag kan säga att du har fel och att Bitcoin kommer nå 100k, men det blir lite låg nivå på diskussionen att bara sitta och lova saker utan att elaborera varför man tror som man tror.
För att den är extremt övervärderad, och byggd på luftslott av hävstång från perpetual contracts. Samtliga cryptos är övervärderade, Tether är ett skämt och kommer försvinna inom snar framtid. Man har inte pengarna som krävs för att backa sin dollar peg, som man redan nu tappat. När Tether ryker, så ryker en stor del av likviditeten.
Med detta + aktiemarknaden + obligationsmarknaden så kommer cryptocurrencies relativt snart flyga ned. Då får man hoppas ni är net short och intelligenta.