2022-06-10, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Men vänta nu.. jag minns någonstans ifrån att Ryssarna dominerade i luften?. Det var därför ukraina vill stänga luftrummet och kräver att Nato ska göra det.. vilket Nato inte vill. Eller det kanske bara gällde nån visst område i ukraina?

Du bara MÅSTE sluta läsa kreml-propagandan. Du hamnar så satans fel i diskussionerna.
Citera
2022-06-10, 21:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har Röda Armén slut på pansar? Nu rapporteras det att UAF har gått på offensiven i söder. Pågår strider längs hela fronten nu ju.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1535337445134303233
Citera
2022-06-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Visst visst, låt oss se vem som gnäller mest runt årsskiftet, ryssen eller vi.

Ryssen är ju du din landsförrädare. I Sverige gnäller man inte, här hårdnar näven.
Citera
2022-06-10, 21:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
En krigsfotgraf tog en bild på en ukrainsk civil som är fastbunden av en ukrainsk militär.?
Om det är Azov står dock inte. Om mannen överlevde framgick inte heller. Men jag börjat på riktigt undra vad fan det är för militär dom har i Ukraina.?

Varnar för obehaglig bild!
https://www.economist.com/media-assets/image/1843_20220407_RONHAVIT_001.jpg

Så gör de med plundrare och tjuvar i krigstid, inget konstigt med det. Men du kanske föredrar en kula mellan ögonen? Allt är relativt.
Citera
2022-06-10, 21:23
Medlem
Citat:
Men vänta nu.. jag minns någonstans ifrån att Ryssarna dominerade i luften?. Det var därför ukraina vill stänga luftrummet och kräver att Nato ska göra det.. vilket Nato inte vill. Eller det kanske bara gällde nån visst område i ukraina?

Det existerar inget luftherravälde från Rysslands sida. Visst skjuter Ryssarna kalibri missiler hit och dit men Ukraina får fler och fler luftvärnsrobotar av väst.

Skulle Ryssland ha luftherravälde så skulle det inte flygas några Ukrainska flygplan eller helikoptrar i deras luftrum vilket sker dagligen.

Nu handlar det om ett artilleri krig. Och väst skickar brittiska m270, franska Ceasar, och amerikanska MLRS.

Det kommer börja rassla till rejält snart Ukraina.
Citera
2022-06-10, 21:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så gör de med plundrare och tjuvar i krigstid, inget konstigt med det. Men du kanske föredrar en kula mellan ögonen? Allt är relativt.

Vart finns bevis på det? vill gärna läsa om detta fenomen. Aldrig sett någonsin att ens egen armé gör så mot sitt folk i Europa. Länka gärna mer info.
Citera
2022-06-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Trodde det var nazisterna dom skulle bekämpa? Att Putin sitter och jämför sig med Peter den store det ska bara ignoreras.

Nä, detta är ren o skär imperialism. Precis som UK, USA, Frankrike, Spanien osv har hållit på med.

Inget du påstår kommer få mig att ändra mig.
Jag försöker inte få dig att ändra dig. Jag vill att folk här ska veta sanningen, och många gör det, men väljer ändå att ’heja’ på USA.
Citera
2022-06-10, 21:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vart finns bevis på det? vill gärna läsa om detta fenomen. Aldrig sett någonsin att ens egen armé gör så mot sitt folk i Europa. Länka gärna mer info.

Även vanliga civila gör så nu i krigstid, alternativet är att skära halsen av honom men Ukrainarna är mer civiliserade än så.
Citera
2022-06-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Trodde det var nazisterna dom skulle bekämpa? Att Putin sitter och jämför sig med Peter den store det ska bara ignoreras.

Nä, detta är ren o skär imperialism. Precis som UK, USA, Frankrike, Spanien osv har hållit på med.

Inget du påstår kommer få mig att ändra mig.

Btw, vad gör lite sanktioner? Går ju bra för Ryssland är den dagliga propagandan.

Skrev du samma sak igen fast med ett tillägg om sanktioner?

Klart sanktionerna dom senaste 20 åren har bitit. Ingen påstår något annat.

Men tajmningen för sanktionerna som har införts nu kunde inte ha varit sämre. Mitt i en skyhög inflation, och dom drabbar våran ekonomi otroligt mycket. Bara för att Biden ska få behålla sina korrupta affärer i Ukraina.
Citera
2022-06-10, 21:31
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Zelenskys nazistsoldater får vad dom förtjänar, vad tror ni kommer AB SVT att visa hur effektiva ryssarna är nu när dom tagit av sig ullhanskarna? Dom tom skicka fram läkare lite snabbt så dom kan pumpa den enda överlevande på info i innan han också kolar!

https://twitter.com/200_zoka/status/1533891761025736704

Och kommer skrivbordsmilitären att kommentera detta, han är ju armekille och borde vara mäkta imponerad, 10 ggr mer än den fjantiga piloten han kommenterade.
Gypsy Juden Nazinsky var ute i en tysk tidning för ett par dagar sedan och gnällde över att Ukraina inte fått alla de 5000 st hjälmarna som Tyskland lovade i februari månad.
Konstigt när det gäller Ukraina? Vilket han då om någon bör känna till att det finns tjuvar i Ukraina.

Det är ju mer en regel än ett undantag att saker försvinner på vägen när det handlar om det korrupta skitlandet.
Citera
2022-06-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Mycket mycket lagliga sanktioner. Underbara och behövliga sanktioner dessutom. Utan dessa så hade vi ju haft än fler Biltema guldkedjor sittande i varenda gathörn görandes ingenting....gopnik style. Så sanktionerna är inte bara för att påvisa felaktigheten av att OLAGLIGT invadera Ukraina, utan dessutom för att hålla skiten på mattan så att säga.
Jag skrev om olagliga sanktioner långt innan den speciella militära operationen.

Är lite förvånad av att du har lyckats hålla serberna utanför hittills.
Citera
2022-06-10, 21:34
Medlem
Citat:

Vi har inte krig i Europa utom när Ryssland anfaller Ukraina så statistikt underlag saknas.

Vi får se hur det blir i Ryssland när det faller samman.

När fattar du att du inte vinner någon mark med ditt trams? Tröttnar du inte på förnedringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in