2022-06-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Sammantaget är det ändå helt otroligt att Ryssland med denna specialoperation dragit en linje i sanden mot de queera västmakterna. Det visar att maktbalansen i världen går mot en multipolär värld. USA vet att när (inte om) Ryssland vinner detta, så är världsordningen irreversibelt rubbad till USA:s och petrodollarns nackdel. Det är därför de är så desperata och skickar avancerade vapensystem till UA, det handlar inte om godhet utan om egna geopolitiska intressen.

Fast det var väl för att avnazifiera Ukraina?

Hur kommer det sig att man spekulerar i Rysk tv om att det vore bra att Republikanerna vinner valet så dom inte hjälper Ukraina något mer om man känner sig så självsäkra?

Allt du säger motsäger sig själv. Sluta knarka mannen!
Citera
2022-06-10, 19:40
Medlem
Tillssons avatar
För de som vill se de verkliga resultaten av striderna (döingar m a o)

Citat:
Ukrainsk gore (Rysslands invasion av Ukraina) Allmän tråd från båda sidorna.

(FB) Ukrainsk gore (Rysslands invasion av Ukraina) Allmän tråd från båda sidorna
Citera
2022-06-10, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Står inget om Mariupol i inlägget.
Står om Azot endast.
Exakt, vem har påstått något annat??
Citera
2022-06-10, 19:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det är svårt att ta en bitter finne seriöst när det ska diskuteras Ryssland.

Så ryssarna är dom som använder civila sköldar?

Dina lögner har inga gränser va?

Nej. Ryssarna är dom som skjuter på ukrainarna.
Citera
2022-06-10, 19:44
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Skarp analys.

Särskilt med tanke på att samtliga dina inlägg andas psykfall, vanföreställningar och förorättad 10-åring.

Klarar du av att bemöta faktamässigt i sak istället för att ägna dig åt ad hominem?
Citera
2022-06-10, 19:46
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Sammantaget är det ändå helt otroligt att Ryssland med denna specialoperation dragit en linje i sanden mot de queera västmakterna. Det visar att maktbalansen i världen går mot en multipolär värld. USA vet att när (inte om) Ryssland vinner detta, så är världsordningen irreversibelt rubbad till USA:s och petrodollarns nackdel. Det är därför de är så desperata och skickar avancerade vapensystem till UA, det handlar inte om godhet utan om egna geopolitiska intressen. Man offrar gärna ukrainska liv för egen sak...
Ni vinner? Är det därför ni dammar av T-62: or och T-80 PV? Ni negermongoler är beroende av västerländsk teknologi och investeringar. Ni apor är fucking körda i det långa loppet och det glädjer mig....
Citera
2022-06-10, 19:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Igår kom det uppgifter från pro-rysk källa att UAF var tillbaka på andra sidan floden vid Davydiv Brid. Men nu precis kommer det uppgifter från pro-ukrainsk källa att brohuvudet har växt. Lite osäkert läge där tycks det.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1535305433061244931
Citera
2022-06-10, 19:47
Medlem
Citat:
Snurrigt inlägg. Det är amerikanska demokrater som är de nya krigshetsarna, och de har ju en stor otvättad och korrupt byk att dölja i UA. Säger bara en sak: Hunter Biden et. al... Demokraterna är livrädda för att sanningen ska komma fram.

Jag knarkar inte, jag super. Bara en enda G&T såhär långt dock...

Vad exakt är snurrigt? Jag kan försöka förtydliga? Men har man en psykos kanske det är otydligt.

https://www.washingtonpost.com/world/2022/02/24/putin-denazify-ukraine/

"Russian President Vladimir Putin invoked the Nazis on Thursday when he announced his decision to launch a large-scale military operation in Ukraine.

The Russian leader said that one of the goals of the offensive was to “denazify” the country, part of a long-running effort by Putin to delegitimize Ukrainian nationalism and sell the incursion to his constituency at home."

Så har den agendan ändrats? I såna fall så förmodar jag att du har belägg för det?

Alltså hela landet, just nu är ryssen och runkar i Donbass.
Citera
2022-06-10, 19:50
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Vad exakt är snurrigt? Jag kan försöka förtydliga? Men har man en psykos kanske det är otydligt.

https://www.washingtonpost.com/world/2022/02/24/putin-denazify-ukraine/

"Russian President Vladimir Putin invoked the Nazis on Thursday when he announced his decision to launch a large-scale military operation in Ukraine.

The Russian leader said that one of the goals of the offensive was to “denazify” the country, part of a long-running effort by Putin to delegitimize Ukrainian nationalism and sell the incursion to his constituency at home."

Så har den agendan ändrats? I såna fall så förmodar jag att du har belägg för det?

Alltså hela landet, just nu är ryssen och runkar i Donbass.

At avnazifiera Ukraina har varit ett mål från början. Jag har aldrig påstått annat. Det är bara ett delmål dock.
Citera
2022-06-10, 19:52
Avstängd
smaug20017s avatar
Ännu en mongolapa från Pissland som har kolat. Detta är vad uralnegern skeppar till fronten, en sketen mongolneger...
Citat:
A native of the Duldurginsky district of the Trans-Baikal Territory, reconnaissance sapper Badma Zhunduev first visited Syria, and then went to Ukraine and badme came to a complete hum
https://twitter.com/666_mancer/status/1534987398194548737

DETTA KRIGET ÄR MOT EUROPA FRÅN APAN FRÅN PISSLAND....
Citera
2022-06-10, 19:54
Medlem
Citat:
At avnazifiera Ukraina har varit ett mål från början. Jag har aldrig påstått annat. Det är bara ett delmål dock.

Jaså, det har jag fan missat. Vart har du läst om dessa uttalande?
Citera
2022-06-10, 19:55
Medlem
Citat:
Sammantaget är det ändå helt otroligt att Ryssland med denna specialoperation dragit en linje i sanden mot de queera västmakterna. Det visar att maktbalansen i världen går mot en multipolär värld. USA vet att när (inte om) Ryssland vinner detta, så är världsordningen irreversibelt rubbad till USA:s och petrodollarns nackdel. Det är därför de är så desperata och skickar avancerade vapensystem till UA, det handlar inte om godhet utan om egna geopolitiska intressen. Man offrar gärna ukrainska liv för egen sak...

Nej du - det er Rusland som ofrer ukrainske liv for egen sag, og egne geopolitiske interesser - det var Rusland som okkuperede Ukraine - det var ikke USA eller andre lande.

USA ofrer ikke Ukrainske liv, men derimod forsøger de at hjælpe Ukraine med at forbedre deres kampevne, en kampevne som ingen påtvinger Ukrainerne, men som de selv mobiliserer i imponerende omfang.

De har jo smertelige historiske erfaringer med at være underlagt Rusland, så deres kampmoral kommer ikke af ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in