2022-06-10, 16:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Okej, hjälp då till att länka till den rapportering när du ser den, jag tänker inte hålla andan dock.
De har beskjutit M777-batteri tidigare och troligen träffat.

Jag vet du är lite skruvad i huvudet men visst fan rapporteras sånt i väst-media.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-18-22/h_9c24a9b9348d5e9e32ce0cc43e6f15b8

Lycka till att hitta förstört ryskt material i Ryss-media.
Citera
2022-06-10, 16:56
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ditt USA troll, håll dig nu till ämnet, tror du på denna video eller är det fake news igen?
Vad är detta hysteriska tjat från dig gällande USA hela tiden? Är du här för att beskriva ditt avog gentemot USA, samt lite annat som du inte gillar med västerlandet inklusive Sverige? Helt jävla otroligt att sådana femtekolonnare som dig tillåts sitta hålla låda bara för att du postar en länk lite då och då, som utav vissa uppenbarligen anses vara tillräckligt för att anses vara inom ramarna av regelverk. Inte mer än en fis i rymden utav dina inlägg berör ämnet i fråga. För fan, håll dig i kamelforumen eller dra det till någon annan utrikespolitisk tråd som passar balkanagendan. Tråden handlar om konflikten i Ukraina samt de parter som är involverade i den, som tex USA JA, MEN då skall det fan vara något som anknyter USA till konflikten och inte en uppenbar antiagenda om vad USA gjorde nittonhundrafrösihjäl. Det är uppenbarligen jävligt högt i tak när det gäller vad vissa får skriva, och sedan nästa sekund skickas det varningar bara för att ordet USA benämns i en fråga SOM BERÖR KONFLIKTEN.
Det ser dystert ut på östfronten för Ukraina just nu, men misströsta ej gott folk. Det som ser ut som att Ryssen avancerar och styr just nu, men det är för att planering och återhämtning pågår. Det vore vansinnigt att skicka allt nytt material omedelbart till fronten bara för att det hade smällt lite. Med det nya materialet (till Ukraina) medföljer mer än bara träning, och det är strategisk planering, som lyckligtvis Ukraina tar till sig som om de vore vilket västland som helst. Under tiden står den dumme ryssen och tröttar ut sig själv genom att jaga tomma byggnader och fientliga buskar, samtidigt som de underbara sanktionerna sakta börjar fräta inifrån det så alltid värdelösa ryska systemet. Stolthet skapar inga jobb och än mindre håller hungriga magar mättade.

Slava Ukraini
Citera
2022-06-10, 16:56
Avstängd
smaug20017s avatar
Ännu en rysk mongolapa från Burjatien som har kolat...
Citat:
A native of the Buryat tract Adon-Chelon junior sergeant #11одшбр Maxim Vanchikov, born in 1998. was a wonderful person, so he went to kill in a foreign country and for some reason died there
https://twitter.com/666_mancer/status/1535231382670155780

Have a nice trip...
Citera
2022-06-10, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De har beskjutit M777-batteri tidigare och troligen träffat.

Jag vet du är lite skruvad i huvudet men visst fan rapporteras sånt i väst-media.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-18-22/h_9c24a9b9348d5e9e32ce0cc43e6f15b8

Lycka till att hitta förstört ryskt material i Ryss-media.
Du är nog betydligt mer skruvad eller i vart fall mer indoktrinerad.

AB Expressen DN SVT, har inte letat så noga men kan inte komma ihåg en dag utan en död ryss i MSM men aldrig en motsvarande Ukrainare.
Citera
2022-06-10, 16:59
Medlem
Postat denna förut men det var sent så blev troligtvis begraven av rysstroll:

https://newlinesinstitute.org/russia...ty-to-prevent/

Då är det alltså första rapporten ute. Ryssland begår krigsbrott, krigsförbrytelser och troligtvis även folkmord.

”…This report reasonably concludes that Russia bears State responsibility for breaches of Article II and Article III (c) of the Genocide Convention to which it is bound. The report also concludes that there exists undoubtedly a very serious risk of genocide, triggering States’ duty to prevent under Article I of the Genocide Convention. …”

Rekommenderar att ni laddar hem och läser hela rapporten. Sen kan alla Putin-vurmare knipa käft med sin ”Whattabout Donbas” ni går Putins ärenden.

Kortare summering i denna post:

https://www.reddit.com/r/ukraine/com...tm_name=iossmf
Citera
2022-06-10, 17:01
Avstängd
smaug20017s avatar
Vad ska man säga? Stöldgods på en rysk PV....
Detta jävla pissefolk och skiten uppmuntras av befälen att stjäla allt de kan för utebliven lön...

https://twitter.com/666_mancer/status/1535188050782867456
Citera
2022-06-10, 17:02
Bannlyst
Sorry, ryssjävlar.

Moskva har upphört att existera.

Ukraina har tagit tillbaka beslutet från 1147.

https://twitter.com/mhmck/status/1535261709463592961

Citat:
Kyiv was founded in 482.

In 1147, the Grand Duke of Kyiv and ruler of the Kyivan Rus’, Yuriy Dolhoruky, issued a decree founding Moscow.

In 2022, Kyiv City Council rescinded this decree, saying it was due to a “historical misunderstanding.”

Moscow no longer exists.

Bara att packa ihop grejerna och flytta till Sibirien!
Citera
2022-06-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Hejandet på de två olika sidorna fortsätter samtidigt som civila fortsätter att dö på löpande band.

Får mängder med info från folk om att de ukrainska "flyktingarna" som kommit till Sverige egentligen kommer från platser som Kiev och Lviv där inga stridigheter pågår. De riktiga flyktingarna dvs de från östra delen av Ukraina har ingen möjlighet ta sig till Europa. De flyr till västra Ukraina och Ryssland. I västra Ukraina hyr de lägenheter i andra hand från de "flyktingar" som tagit sig till bl a Sverige.

Det är som vanligt alltså. De verkligen behövande får inte den hjälp de behöver utan de är de med pengar som lyckas ta sig till Europa. Som med Syrien-krisen ungefär.

Jag har träffat åtskilliga från Donbass i Sverige. De bekräftar för övrigt det vi redan visste från opinionsundersökningarna att folket där vill tillhöra Ukraina.
Sedan Kharkiv, Chernihiv, Odessa, Sumy, Poltava och några från Kyiv så klart.
Har bara träffat en enda från västra Ukraina.
Två som jag känner till av de jag träffat har åkt tillbaka till Poltava resp Odesa.
Citera
2022-06-10, 17:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Hur hittar man dit?

Men viktigast är att vår MSM media rapporterar, SVT AB Expressen DN, det är den propagandan som är ensidig

Sök på UAweapons så kommer det upp.

Våran traditionella media tog upp igår att det går dåligt för Ukraina och varför det går dåligt. SVT. Frågor på det?
Citera
2022-06-10, 17:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du är nog betydligt mer skruvad eller i vart fall mer indoktrinerad.

AB Expressen DN SVT, har inte letat så noga men kan inte komma ihåg en dag utan en död ryss i MSM men aldrig en motsvarande Ukrainare.
Vi får diskutera det en dag. Jag kommer ihåg vem du är.

Ingen svensk media rapporterar om enskilda ryska förluster om det inte är något exceptionellt. Varför ska de rapportera om en enskild ukrainsk förlust av en M777?

Jag tror förresten att det NYTimes som var först med att rapportera om förluster av amerikansk M777. Det berör dem mer än oss.

Annars rapporterar ju svensk media när pansarskott hamnar i ryska händer för det berör oss mer men det blundar väl du för.
https://www.expressen.se/nyheter/rysk-styrka-har-tagit--svenska-pansarvapen/

EDIT: Det roliga är väl iofs att pansarskotten inte var Svenska. Men jag förväntar mig inte att svensk media ska veta sånt.
Senast redigerad av Conception 2022-06-10 kl. 17:12.
Citera
2022-06-10, 17:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur fungerar en M777:a?

Vad är det som är så bra med den?
Jag tycker den ser rätt förlåldrad ut.
Citera
2022-06-10, 17:09
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vilka 10 länder?

Alltså, jag vet att den svenska skolan är usel... men någon historia om tiden efter 2:a världskriget måste väl det ändå ha undervisats om.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sovjetunionen
Citat:
Sovjetunionen bestod före upplösningen av 15 rådsrepubliker; samtliga är sedan 1992 självständiga stater.
1 Armeniska SSR 9 Litauiska SSR
2 Azerbajdzjanska SSR 10 Moldaviska SSR
3 Vitryska SSR 11 Ryska SFSR
4 Estniska SSR 12 Tadzjikiska SSR
5 Georgiska SSR 13 Turkmenska SSR
6 Kazakiska SSR 14 Ukrainska SSR
7 Kirgiziska SSR 15 Uzbekiska SSR
8 Lettiska SSR

Då Vitryssland redan är nästan rysk delstat kan vi kolla på de resterande:

Estland, Lettland, Litauen, Moldavien (här har vi dessutom "Transnistrien" med en massa 5:e-kolonn-ryzzar) till väst och Azerbajdzjan, Georgien, Armenien, Tadzjikistan, Turkmenistan, Kirgizistan, Kazakstan och Uzbekistan. Alla dessa vill prutten ha och styra över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in