2022-06-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kineserna har räknat på affären och inser att det är en förlust att stödja Ryssland.

https://liveuamap.com/

Kina förnekar att ha lämnat militärt bistånd till Ryssland. översättning så du förstår.
Citera
2022-06-10, 15:04
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
cepe i hjärnan? Jag tror snarare det är folk som använder en sådan form av retorik som har störst problem.

Tids nog får vi veta vad denna konflikt egentligen handlar om. Jag tycker det är däremot är bra att det mer och mer kommit fram att problemet med nazism är stort i det landet.

Ja det får du absolut tycka om du vill 😉

Ryssland har garanterat tillräckligt med nassar på hemmaplan så varför inte städa upp där först isåfall.

Men säg mig då. Vad tror DU anledningen är till att Ryssland invaderade?
Citera
2022-06-10, 15:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu påstår pro-ukrainsk källa att man har börjat använda bilbomber mot Röda Armén i staden Kherson. Fyra döda i förrgår varav en överste.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1535242055416520705
Citera
2022-06-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nej, du ska bevisa att det är fel.

Vilka ord du använder, vad sa din mamma om sådana ord och till människor du ej känner ej ens sett??
om du fattar hur man för ett logiskt resonemang så bör du ochså förstå att det är du som skall verifiera ditt påstående, det är ju det som är grunden till resonemanget, om det du påstår är falskt kommenteras ju ett falskt påstående o det är kanske även en ryss förstår är meningslöst? Men man ska nog inte ha några illusioner när det gäller ryssar
Citera
2022-06-10, 15:17
Bannlyst
Citat:
Det handlar nog inte om det utan snarare att Kina är mycket försiktiga med att blanda sig i andra länders inre angelägenheter, det ska dom ha en eloge för, raka motsatsen mot världspolisen USA.

Efter att Ryssjävlarna och Putain har anfallit ett suveränt land i Europa, dagligen bombar och skjuter ihjäl civila, våldtar kvinnor och barn, begår hemska övergrpp så fort apjävlarna får möjlighet, så skulle jag tippa på att det är nästan en halv miljard människor som är djupt tacksamma för att USA (till skillnad från skitlandet Tyskland) nu tar sitt ansvar och backar upp Ukraina med omfattande vapenleveranser.

Jag har tidigare varit jävligt tveksam till att USA ska agera världspolis men har nu, i och med den ryska aggressionen, helt ändrat åsikt.

USA behövs!
Citera
2022-06-10, 15:18
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu påstår pro-ukrainsk källa att man har börjat använda bilbomber mot Röda Armén i staden Kherson. Fyra döda i förrgår varav en överste.

Rätta takter. Alla mål och medel är tillåtna mot Uralnegrerna!
Citera
2022-06-10, 15:20
Medlem
Citat:
Det handlar nog inte om det utan snarare att Kina är mycket försiktiga med att blanda sig i andra länders inre angelägenheter, det ska dom ha en eloge för, raka motsatsen mot världspolisen USA.

Ok - så ryssland invasion av Ukraina är en inre angelägenhet?
Citera
2022-06-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Men varför sprida något som någon random ryss har sagt?

Tror du inte mer pinsamma saker kommer ur random personer i väst?

Det är ju statssanktionerad TV det där din idiot. Inte nån jävla random snubbe.
Citera
2022-06-10, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Dom är riktigt desperata nu, snart blir det väl självmordsbombare som offrar sig för Zelensky, så sorligt.
Citera
2022-06-10, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Efter att Ryssjävlarna och Putain har anfallit ett suveränt land i Europa, dagligen bombar och skjuter ihjäl civila, våldtar kvinnor och barn, begår hemska övergrpp så fort apjävlarna får möjlighet, så skulle jag tippa på att det är nästan en halv miljard människor som är djupt tacksamma för att USA (till skillnad från skitlandet Tyskland) nu tar sitt ansvar och backar upp Ukraina med omfattande vapenleveranser.

Jag har tidigare varit jävligt tveksam till att USA ska agera världspolis men har nu, i och med den ryska aggressionen, helt ändrat åsikt.

USA behövs!

USA behövs absolut för att dels hålla igång dess krigsindustri(du vet väl hur stor den är) och dels för att hålla igång krigen i världen.
Citera
2022-06-10, 15:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Kan en människa verkligen vara så ointelligent? Har du sett bilder från Tjetjenien, Groznyj jämnat med marken, var det nazister där också som gömde sig i civila byggnader, uppenbarligen var det så. Så lär dig att ryssarna inte kan agera med nålsticksoperationer som Ukraina som tar bort ryska generaler i nålsticksoperationer. Nä ryssarna kan bara slå ut däckverkstäder o dyl. annars är det bombmatta som gäller. Man förstör så mycket man kan för alla andra och av den orsaken att man inte är kapabel att bygga upp ett land med hyfsat välstånd själva

I lågstadiet brukade barnen använda sådant form av retorik mot varandra. Sandlådenivån.

Jag har ingen aning.. och det finns alldeles för mycket utrymme att spekulera i. Jag tror vi ser toppen av ett isberg bara. Kanske har ett rop på hjälp inifrån Ukraina ekat länge.
Västvärlden har dock inte brytt sig ett skit om Ukraina tidigare så jag känner mig lite förvånad att dom nu behandlas som världens bästa folk som ska skyddas till varje pris. För några år sedan var dom i jämförelse med tiggarna som hamnat på gatorna eller som arrangera stöldligor med bulgarien och polen. Ungefär på den nivån var ukraina i folks ögon. Kvinnorna ansågs enbart som horor och folk tyckte Ukraina är fattigt och eländigt.

Jag tycker Wion pratade om en tänkbar anledning till kriget. Det öppna iallafall mina ögon lite extra .... https://www.youtube.com/watch?v=TzgPJeYZaOU&t=379s
Citera
2022-06-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
I lågstadiet brukade barnen använda sådant form av retorik mot varandra. Sandlådenivån.

Jag har ingen aning.. och det finns alldeles för mycket utrymme att spekulera i. Jag tror vi ser toppen av ett isberg bara. Kanske har ett rop på hjälp inifrån Ukraina ekat länge.
Västvärlden har dock inte brytt sig ett skit om Ukraina tidigare så jag känner mig lite förvånad att dom nu behandlas som världens bästa folk som ska skyddas till varje pris. För några år sedan var dom i jämförelse med tiggarna som hamnat på gatorna eller som arrangera stöldligor med bulgarien och polen. Ungefär på den nivån var ukraina i folks ögon. Kvinnorna ansågs enbart som horor och folk tyckte Ukraina är fattigt och eländigt.

Jag tycker Wion pratade om en tänkbar anledning till kriget. Det öppna iallafall mina ögon lite extra .... https://www.youtube.com/watch?v=TzgPJeYZaOU&t=379s

Det är nog den ryska synen på Ukraina du berättar om tror jag.

Men Ukraina har varit på g att söka inträde i EU ända sedan man fick bort den där jävla tattaren som ryssarna fuskat in som "president".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in