Tänk ett steg vidare.., efter i år när den tyska kärnkraften är helt nerstängd, så finns det nog en risk att man sitter ännu mer i Putins gas/energi-famn..
Dom använder civila som mänskliga sköldar... kolla videos om hur ukrainska civila förklarar hur dom används av ukrainska soldater och blir utsläpade från sina hem. Dom tar även av sig uniformer och klär sig i civila människors kläder för att kunna maskera sig. Hur jävla vidrigt är inte det???? Utsätta sina egna civila ännu mer för fara. Har ingen som helst empati för dessa nazister på riktigt!!
Vem är det som angriper ett annat land? Jo nazisten Puttler.
Så i en rättssal är detta ett hållbart argument tycker du? ”Jag tog barnfamilj som mänskligt skydd mot kulorna för att Ryssland attackera.! Tyvärr dog dom pga det men jag har rätt att göra så?”
Eller..
”jag tog av mig min generaluniform och tvinga kvinnan att klä av sig för att jag ville maskera mig och skydda mig själv? Jag klarade mig men hon frös ihjäl i då det var minusgrader”
Tror du att du skulle bli frisläppt?
Det är nazisten Puttler som anfallit ett annat land och dödar och förstör städer och hem. Har han rätt att göra så? Svar nej.
Kanske därför : " Atomkraft står nå for kun 5 prosent av Tysklands strømproduksjon."
Men hur går ekvationerna ihop.., om man nu skall gå på Putins plånbok :
Til tross for at det er et enormt behov for energi henger Tyskland kroken på døren på atomkraftverkene og Nederland stenger det enorme Groningen-feltet, ifølge Bloomberg. Det er estimert at feltet har gass til en verdi av 4.300 milliarder kroner.
Nå som Putin skrur av gasskranen til Tyskland og andre europeiske land hadde et gassfelt til en verdi av 4,3 billioner kroner vært det perfekte våpen mot Putins tiltak og langt på vei hjulpet med å dempe smertene, mener Bloomberg-skribent Lionel Laurent.
Naturligtvis Puttler med sin favoritfilosof Dugin och nazistgrupper som Wagnergruppen. Genom handling bevisas det genom invasion av grannländer. Följer Adolf i fotspåren punkt och pricka.
Väldigt fokus på gas som energikälla. Det är ju också en råvara i kemiindustrin. BASF har varit med och investerat i Nordstream, även om Tyskland löser sin energiförsörjning så måste de lösa hur BASF ska kunna fortsätta sin produktion. Dels för att produkterna är viktiga för annan industri och jordbruk och dels för att de försörjer 60k tyskar direkt och kanske 5-10 ggr fler indirekt.