2022-06-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jo jo men då tycker jag västerländska medier också kan förklarar det att civila byggnader var ockuperade av ukrainska soldater och besköt Ryssarna ute på gatan.
Därför blev byggnader förstörda och familjer kom i skottlinjen när dom tvingades ut av ukrainska soldater från sina hem.

Media skriver istället ”Ryssarna bombar civila hem barnfamiljer döda”
Ja, självklart , ryssarna skulle överhuvudtaget inte vara där !!!!dom borde vara i Ryssland!!!
Citera
2022-06-10, 13:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Och allt elände kunde ha undvikits om bara den psykotiske dvärgen i kreml INTE hade inlett sitt anfallskrig mot Ukraina med strävan att slakta dess befolkning m.a.a. sin "vision" att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av.

Vidare, OM nu "nazister" i Ukraina utgör ett problem så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries

Fortfarande inte en ursäkt att använda sig av sina egna civila som mänskliga sköldar.
Citera
2022-06-10, 13:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Exakt vilka EU-länder kommer att köpa Rysk gas (eller olja) efter 2030?

DET vill jag gärna höra din utvikning kring. Utifrån samtliga EU-länders uttalade intention att kasta ut rysshelvetet från allt vad leveranser heter,

Det här är ju förstås mina tankar kring det hela.

Där lyfter jag upp europas största syndabock i detta, nämligen Tyskland. Bara betänk hur aviga de är på att faktiskt leverera vapen till Ukraina, som man lovar..

Man har alleredan "double down" på att avveckla sin kärnkraft, bara för några dagar sedan. Skrivs inte mycket om det :

Tyskland vil fortsatt fase ut atomkraft
Det er fortsatt Tysklands mål å fase ut atomkraft, tross usikkerheten i energimarkedet som følge av Russlands krig i Ukraina, sier statsminister Olaf Scholz.

Tyskland stengte halvparten av sine seks atomkraftverk i desember. De tre gjenværende skal etter planen stenges innen utgangen av året. Samtidig er landet en stor importør av russisk gass.

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-4003901-6650
Citera
2022-06-10, 13:23
Medlem
Citat:
Jo jo men då tycker jag västerländska medier också kan förklarar det att civila byggnader var ockuperade av ukrainska soldater och besköt Ryssarna ute på gatan.
Därför blev byggnader förstörda och familjer kom i skottlinjen när dom tvingades ut av ukrainska soldater från sina hem.

Media skriver istället ”Ryssarna bombar civila hem barnfamiljer döda”

Nu tramsar du mer än nödvändigt. Var god förklara för mig hur Ryssland kan invadera ukrainska städer om de inte får gå in civila hem utan att det ses som ockupation av civila hem. Den enda slutsats som går att dra av ditt bisarra resonemang är att alla strider måste ske på åkermark och i skogar och städer är omöjliga att inta såvida inte soldaterna blir inbjudna av de boende i varje enskild lägenhet.
Citera
2022-06-10, 13:25
Medlem
Citat:
Fortfarande inte en ursäkt att använda sig av sina egna civila som mänskliga sköldar.

Det finns ingen "ursäkt" för den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot Ukraina och hens strävan att slakta dess befolkning m.a.a. sin "vision" att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av.

Frågan kvarstår; OM nu "nazister" i Ukraina utgör ett problem så undrar jag VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries
Citera
2022-06-10, 13:28
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja är inget krig det är en speciell militär operation lär dig semantikes betydelse.

Ska ge dig ett pedagogiskt exempel.

Om du skärsår från en kniv, är din arm amputerad då? nej det är ett skärsår och ingen amputation.

Detta är inget krig för jag lovar dig hade ryssland förklarat krig hade detta varit över på nolltid men det är en speciell militär operation av taktisk finess där fokuset är på att demilitarisera och skydda civila.

Man får inte ljuga, Putin ljuger aldrig och lagen är för att inte sprida lögner, absolut inget med att hindra yttrafriheten ty Ryssland är en demokrati.

Putin ljuger aldrig!? Tillåt mig att mer än småle, han ljuger om allt!

Nja ryssen har nog inte så mycket mer att ge. Tar lite land ibland, tappat lite ibland. Ryssen har kört fast men snart kommer Ukraina få en helt annat artilleri även på östfronten och då kommer det inte att bli kul på östfronten.

Tror ryssen är bortjagad vid årsskiftet!
Citera
2022-06-10, 13:33
Bannlyst
Citat:
Förr eller senare tror jag väst kommer ge med sig. Zelensky har västvärlden runt sitt lilla finger han kan nog tigga till sig vad som helst nu genom att använda sin Pathos retorik.

Jag är verkligen orolig för att du har rätt, media och PK har totalt tagit över västvärlden, men vi pratar fortfarande vilt och brett om vår demokrati, helt helt otroligt.
Citera
2022-06-10, 13:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det här är ju förstås mina tankar kring det hela.

Där lyfter jag upp europas största syndabock i detta, nämligen Tyskland. Bara betänk hur aviga de är på att faktiskt leverera vapen till Ukraina, som man lovar..

Man har alleredan "double down" på att avveckla sin kärnkraft, bara för några dagar sedan. Skrivs inte mycket om det :

Tyskland vil fortsatt fase ut atomkraft
Det er fortsatt Tysklands mål å fase ut atomkraft, tross usikkerheten i energimarkedet som følge av Russlands krig i Ukraina, sier statsminister Olaf Scholz.

Tyskland stengte halvparten av sine seks atomkraftverk i desember. De tre gjenværende skal etter planen stenges innen utgangen av året. Samtidig er landet en stor importør av russisk gass.

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-4003901-6650

Hur tänkte man där???
Låter helt dumt.
Citera
2022-06-10, 13:40
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur tänkte man där???
Låter helt dumt.
Tydligen är man rätt självsäker ändå

Kanske därför : " Atomkraft står nå for kun 5 prosent av Tysklands strømproduksjon."
Citera
2022-06-10, 13:40
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
.

Detta är inget krig för jag lovar dig hade ryssland förklarat krig hade detta varit över på nolltid men det är en speciell militär operation av taktisk finess där fokuset är på att demilitarisera och skydda civila.

Ahahahahahaaha puttler gör bort hela Ryssland för all framtid, och du gnider in saltet i såret med dina stackars lögner.

Alla vet hur jävla illa det går för puttler. Alla ser hur man terrorbombar civilbefolkningen. Hur illa de odisciplinerade soldaterna beter sig mot civilbefolkningen.

Men försök du ljuga dig till något.

Du är därmed en del av mördarmaskinen. Tiotusentals, om inte hundratusentals liv på ditt samvete. Skäms du inte? Tänk om alla ni lögnare lagt halva energin på att försöka göra fitt-Ryssland till ett bra land i stället för att starta krig med grannar, då skulle det kanske bli drägligt att vara vanlig ryss.
Citera
2022-06-10, 13:41
Medlem
Citat:
Det finns ingen ursäkt att bomba grannländer. Barnamördare V.Puttin borde hängas i en lyktstolpe på Röda torget så folk får spotta på liket.
Citera
2022-06-10, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja, anfaller man en stad så kommer det att finnas både civila och soldater där.

Det var inte det jag skrev ej heller vad som stod i spoiler, va inte så rapp i käften, ta det lungt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in