2022-06-10, 12:03
  #164197
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ukrainarna använder alltså civila byggnader i kriget... Dagis,skolor,människors hem... då är det ju inte konstigt att ryssar svarar med bomber i civila byggnader? I media står det ju alltid att ryssar bombat civila utan att förklara varför...Varför gör dom det tro?

Här förklarar en rysk militär hur skola används i syfte att använda som skydd och han visar även en Ukrainsk militärkonserv med nazistiska symboler?. Och skolbok om nationalism .. Wtf.!???????

https://youtu.be/ynyuQ5eMEx0

Jo.

Det är verkligen konstigt.

Hur Ryssjävlar kan vara så jävla dumma i huvudet att man angriper ett suveränt grannland med vansinnesargumentet att "dom behöver avnazifieras" - samtidigt som halva statsledningen i den egna Duman består av just nazister.

Hur man kan vara så jävla dum i huvudet att man trodde att väst bara skulle stå passiva vid sidan av, bara låta bottenskrapet till ryska apmänniskor få döda civila, våldta kvinnor och barn.
Citera
2022-06-10, 12:06
  #164198
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur tänker du att man ska försvara sig mot en aggressiv anfallare i en stad?
Får man bara ha sin militär i militära byggnader när man försvarar sig egen stad menar du?
Hur tänker du egentligen?

Självklart försvarar man sig där det går, lika självklart evakuerar man civila från dessa platser.
Bryr sig ryssen?
Knappast.
De bombar "allt" i förebyggande syfte, vilket är ett solklart krigsbrott.

Dom använder civila som mänskliga sköldar... kolla videos om hur ukrainska civila förklarar hur dom används av ukrainska soldater och blir utsläpade från sina hem. Dom tar även av sig uniformer och klär sig i civila människors kläder för att kunna maskera sig. Hur jävla vidrigt är inte det???? Utsätta sina egna civila ännu mer för fara. Har ingen som helst empati för dessa nazister på riktigt!!
Citera
2022-06-10, 12:06
  #164199
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ett fullskaligt anfallskrig mot Ukraina var ett stort politisk och militärstrategisk risktagande för Putin men som han ändå var beredd att ta vilket Väst och NATO inte trodde att han skulle göra. Putin äger fortfarande agendan medans Väst och NATO lider av beslutsångest.

Nej. Både Putin och Lavrov hävdade att det inte var aktuellt med ett angreppskrig mot den suveräna staten Ukraina.

Men nu vet vi. Allihopa.

Kan ryssjäveln ljuga så kommer att göra det. En rysk handslag, ett ryskt avtal är inte värt mer än papperet det är skrivet på. Och knappt det.

Opålitlig, ohderlig. Det är typiskt ryska karaktärsdrag.

Som vi nu fått bekräftat en gång för alla.
Citera
2022-06-10, 12:07
  #164200
Medlem
Ukrainska flyganfall mot Cherson. Gör nog underverk för moralen. Vilken jävla supermakt, flyganfall 100+ dagar in.
Citera
2022-06-10, 12:09
  #164201
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom använder civila som mänskliga sköldar... kolla videos om hur ukrainska civila förklarar hur dom används av ukrainska soldater och blir utsläpade från sina hem. Dom tar även av sig uniformer och klär sig i civila människors kläder för att kunna maskera sig. Hur jävla vidrigt är inte det???? Utsätta sina egna civila ännu mer för fara. Har ingen som helst empati för dessa nazister på riktigt!!

Varför ska ukrainarna behöva försvara sig, överhuvudtaget?

Vad har rysshelvetet i Ukraina att göra?

Det är det riktigt vidriga.

Att ryska aphjärnor anser att de har rätt att döda allt som rör sig på ukrainskt område.
Citera
2022-06-10, 12:12
  #164202
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Det här är en av anledningarna ryssar världen över ”kräver” ”respekt”, respekten de vill ha är att total underkuvelse från väst.

”Respekten” vill de få genom att utkräva den med våld.

Det här är en av anledningarna till att jag inte förstår den vurm för Ryssland som riktiga nazister och rasister på Flashback ofta ger uttryck för. Ryssland har ju precis samma mentalitet som vilken spännblatte som helst och drivs av samma typ av hederskomplex som förortsgängen gör. Detta, kryddat med lite bindgalen tjetjensk islamism, skall alltså föreställa räddningen för den vita rasen och dess kultur enligt de som sätter rasfrågan högst på dagordningen. Nej tack, vi har inget att lära från en skock vildar från Uralbergen.
Citera
2022-06-10, 12:13
  #164203
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ukrainska flyganfall mot Cherson. Gör nog underverk för moralen. Vilken jävla supermakt, flyganfall 100+ dagar in.

Och nu har de tryckt tillbaka ryssjävlarna minst 10 km.

https://www.youtube.com/watch?v=yTtINmLn5J4
Citera
2022-06-10, 12:16
  #164204
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom använder civila som mänskliga sköldar... kolla videos om hur ukrainska civila förklarar hur dom används av ukrainska soldater och blir utsläpade från sina hem. Dom tar även av sig uniformer och klär sig i civila människors kläder för att kunna maskera sig. Hur jävla vidrigt är inte det???? Utsätta sina egna civila ännu mer för fara. Har ingen som helst empati för dessa nazister på riktigt!!
Om det sker annat än i undantagsfall ska det fördömas.
De uppgifter som kommer från fångar, rysstroll eller personer i filtreringsläger måste man såklart ta med extrema nypor salt.
De är i ryssens våld och lär säga det de måste för att överleva.

Men.
Huvudfrågan är ju varför i helvete Ryssland har anfallit Ukraina.
Nästa fråga är varför de bombar allt. Urskiljningslöst.
Det. Är. Deras. Fel.

Ev. brister hos Ukraina, som blivit attackerade, kommer i min värld lååångt ner på en priolista.
Tydligen är det tvärtom för dig.
Märkligt. (eller inte)
Citera
2022-06-10, 12:21
  #164205
Medlem
Office of the UN High Commissioner for Human Rights (OHCHR) har hittills registrerat 9519 civila förluster, 4302 döda och 5217 skadade
https://www.ohchr.org/en/news/2022/06/ukraine-civilian-casualty-update-9-june-2022


Senaste uppdateringen från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden
https://t.me/s/mod_russia
https://vk.com/mil
https://vk.com/wall-133441491_789857
195 flygplan
130 helikoptrar
1168 drönare
336 Luftvärnssystem, S-300, Buk M-1, Osa
3484 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
499 MLRS raketartillerifordon
1843 fältartilleri och granatkastare
3528 enheter av speciella militära fordon.

Senaste uppdateringen från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/334753235503802
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden var ungefär:
31900 Personal / Personer
1409 Pansarvagnar
3450 Bepansrade stridsfordon / APV
712 Artillerisystem
222 MLRS raketartillerifordon
97 Luftvärns system
212 Flygplan
178 Helikoptrar
572 UAV operativ-taktisk nivå
125 Kryssningsrobotar
13 Fartyg / båtar / kutter
2438 Fordon / Bränsletankar
54 Specialutrustning

Tidigare rapporteringar
2022-06-09
2022-06-08 POW 6489
2022-06-07
2022-06-06
2022-06-05
2022-06-04
Citera
2022-06-10, 12:22
  #164206
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Vi diskuterar ditt påstående att EU slutar köpa olja och gas av Ryssland senast i december 2022

Fram med en länk nu som bevisar ditt påstående!

Haha. Nej, vi diskuterar ditt inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
EU kommer vara beroende av rysk gas under många år. Kanske har EU-länderna slutat köpa rysk gas 2030 men troligen tar det betydligt längre tid.

Exakt vilka EU-länder kommer att köpa Rysk gas (eller olja) efter 2030?

DET vill jag gärna höra din utvikning kring.

Utifrån samtliga EU-länders uttalade intention att kasta ut rysshelvetet från allt vad leveranser heter.

Sätt igång, kamrat!
Citera
2022-06-10, 12:24
  #164207
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om det sker annat än i undantagsfall ska det fördömas.
De uppgifter som kommer från fångar, rysstroll eller personer i filtreringsläger måste man såklart ta med extrema nypor salt.
De är i ryssens våld och lär säga det de måste för att överleva.

Men.
Huvudfrågan är ju varför i helvete Ryssland har anfallit Ukraina.
Nästa fråga är varför de bombar allt. Urskiljningslöst.
Det. Är. Deras. Fel.

Ev. brister hos Ukraina, som blivit attackerade, kommer i min värld lååångt ner på en priolista.
Tydligen är det tvärtom för dig.
Märkligt. (eller inte)

Så i en rättssal är detta ett hållbart argument tycker du? ”Jag tog barnfamilj som mänskligt skydd mot kulorna för att Ryssland attackera.! Tyvärr dog dom pga det men jag har rätt att göra så?”

Eller..
”jag tog av mig min generaluniform och tvinga kvinnan att klä av sig för att jag ville maskera mig och skydda mig själv? Jag klarade mig men hon frös ihjäl i då det var minusgrader”

Tror du att du skulle bli frisläppt?
Citera
2022-06-10, 12:28
  #164208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Putin just la till 551,4 miljarder i reservfonden. Mycket noje du

I vilken valuta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in