Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Dom använder civila som mänskliga sköldar... kolla videos om hur ukrainska civila förklarar hur dom används av ukrainska soldater och blir utsläpade från sina hem. Dom tar även av sig uniformer och klär sig i civila människors kläder för att kunna maskera sig. Hur jävla vidrigt är inte det???? Utsätta sina egna civila ännu mer för fara. Har ingen som helst empati för dessa nazister på riktigt!!
Om det sker annat än i undantagsfall ska det fördömas.
De uppgifter som kommer från fångar, rysstroll eller personer i filtreringsläger måste man såklart ta med extrema nypor salt.
De är i ryssens våld och lär säga det de måste för att överleva.
Men.
Huvudfrågan är ju varför i helvete Ryssland har anfallit Ukraina.
Nästa fråga är varför de bombar allt. Urskiljningslöst.
Det. Är. Deras. Fel.
Ev. brister hos Ukraina, som blivit attackerade, kommer i min värld lååångt ner på en priolista.
Tydligen är det tvärtom för dig.
Märkligt. (eller inte)