Citat:
Ursprungligen postat av
oresundsbroen
Det verkar som fittliberalerna kommer fixa spärren.
Om inte SD står upp mot M/KD/L så kommer jag ge upp allt som har med sverige att göra. Fyfan om SD skulle behandla L som S gjort mot MP.
Då vill jag ha ett extra val och att liberalerna en gång för alla kastas i soptunnan
I samma ögonblick som Sabuni avgick, blev det uppenbart att vi inte kommer att bli av med varken MP eller L.
På vänstersidan finns många som gärna skulle slippa MP. Allt de behövde få veta är att L är så ultra-super-rökta (typ 2% i alla mätningar) att man inte behöver rädda MP med stödröster. Så hade det kunnat vara om Sabuni stannat. Men högern hade kunnat vinna ändå, om både MP och L åkte ut.
Nu är det så gott som 100% klart att L klarar spärren, och då kommer vänstern att mobilisera för att även MP klarar spärren. 4 år till av Stenevis dumdryga Neandertal-plyte.
Jag kan bara skaka på huvudet varje gång det är val snart och Flashback jublar över att parti X, Y och/eller Z garanterat kommer att ryka denna gång. Jag såg det 2006, 2010, 2014 och 2018. Fatta nån gång... De. Åker. Aldrig. Ut. I. Slutändan.