2022-06-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det var inte mycket gas.

Om det vore vinnbart, varför drog inte Ukraina upp gasen då?

Tror du USA kommer acceptera att Ryssland tar Donbass?

Jag vill minnas att västerländska olje/gas företag var engagerade i att "dra upp" gas och olja i östra Ukraina, men dom projekten har gått i stå efter att den psykotiske dvärgen i kreml initierade inbördeskriget därstädes, och senare även inledde sitt anfallskrig mot Ukraina.

Nej, USA (och resten av den civiliserade världen) kommer inte att "acceptera" att ryssland (i.e. putain) tar Donbass, men icke-acceptansen stannar vid fortsatta sanktioner och vapen leveranser till Ukraina.
Citera
2022-06-10, 12:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom använder civila som mänskliga sköldar... kolla videos om hur ukrainska civila förklarar hur dom används av ukrainska soldater och blir utsläpade från sina hem. Dom tar även av sig uniformer och klär sig i civila människors kläder för att kunna maskera sig. Hur jävla vidrigt är inte det???? Utsätta sina egna civila ännu mer för fara. Har ingen som helst empati för dessa nazister på riktigt!!

Det där är ett verkligt problem när det blir intensiva markstrider. Att "släpa ut civila från sina hem" heter egentligen "evakuera civilbefolkningen" och att sedan gömma sig (ta skyl och skydd) i bebyggelse och i förekommande fall röja skjutfält måste alla vettiga soldater göra om de skall kunna genomföra en långsam, stridande reträtt eller i bästa fall klara av att hejda anfallande styrkor på lämpliga platser.

Om sedan civila med annorlunda prioriteringar väljer att stanna kvar i byarna när fienden rycker fram är det inte så svårt att förutse resultatet.
Citera
2022-06-10, 12:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Så i en rättssal är detta ett hållbart argument tycker du? ”Jag tog barnfamilj som mänskligt skydd mot kulorna för att Ryssland attackera.! Tyvärr dog dom pga det men jag har rätt att göra så?”

Eller..
”jag tog av mig min generaluniform och tvinga kvinnan att klä av sig för att jag ville maskera mig och skydda mig själv? Jag klarade mig men hon frös ihjäl i då det var minusgrader”

Tror du att du skulle bli frisläppt?
Nej.

Men du läser ju inte vad jag skriver, så fuck off.
Citera
2022-06-10, 12:34
Medlem
Snapcounts avatar
Finland skall skicka mer grejer till Ukraina :

President Sauli Niinistö har i dag på statsrådets begäran beslutat att skicka mer försvarsmaterielbistånd till Ukraina.

Vad stödpaketet innehåller är oklart. Myndigheterna informerar inte om innehållet, leveranssättet eller tidtabellen av säkerhetsskäl. Försvarsministeriet uppger i ett pressmeddelande att biståndet ska bidra till "de behov som Ukraina har i nuläget".

https://svenska.yle.fi/a/7-10015555/64-3-85242
Citera
2022-06-10, 12:41
Medlem
Riktat till Kuluser, Menea, Baggebo1, Drozd, MasterBait, ClutchShooter, Moretex, HeadsOn och övriga ryss-fanatiker. Här kommer ett klipp från rysk statligt sanktionerad TV där man småbråkar på ryskt manér om huruvida de brittiska fångarna från Mariupol bör skjutas eller hängas. https://youtu.be/2m_bmq6hD8s?t=235

Föreställ er att något liknande sänts i SVT. Eller nej det kan ni såklart inte föreställa er för det finns liksom inte på världskartan att det skulle ske. Inte ens Fox News skulle sända dylikt dravel och psykopatisk idioti.

Mina frågor blir följande: Känner ni er stolta över att vara en del av detta infantila propagandamaskineri? Är ni måhända psykopater själva? Hur såg er barndom ut?
Senast redigerad av Riddim 2022-06-10 kl. 12:46.
Citera
2022-06-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ukrainarna använder alltså civila byggnader i kriget... Dagis,skolor,människors hem... då är det ju inte konstigt att ryssar svarar med bomber i civila byggnader? I media står det ju alltid att ryssar bombat civila utan att förklara varför...Varför gör dom det tro?

Här förklarar en rysk militär hur skola används i syfte att använda som skydd och han visar även en Ukrainsk militärkonserv med nazistiska symboler?. Och skolbok om nationalism .. Wtf.!???????

https://youtu.be/ynyuQ5eMEx0
När nu de barbariska ryssarna har en förkärlek för att terrorbomba städer så kanske det kommer som en nyhet för dig, men folks hus står ofta i just städer och är väldigt besvärliga att flytta på.

Vänligen förklara vad nazist betyder
Citera
2022-06-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det där är ett verkligt problem när det blir intensiva markstrider. Att "släpa ut civila från sina hem" heter egentligen "evakuera civilbefolkningen" och att sedan gömma sig (ta skyl och skydd) i bebyggelse och i förekommande fall röja skjutfält måste alla vettiga soldater göra om de skall kunna genomföra en långsam, stridande reträtt eller i bästa fall klara av att hejda anfallande styrkor på lämpliga platser.

Om sedan civila med annorlunda prioriteringar väljer att stanna kvar i byarna när fienden rycker fram är det inte så svårt att förutse resultatet.

Jo jo men då tycker jag västerländska medier också kan förklarar det att civila byggnader var ockuperade av ukrainska soldater och besköt Ryssarna ute på gatan.
Därför blev byggnader förstörda och familjer kom i skottlinjen när dom tvingades ut av ukrainska soldater från sina hem.

Media skriver istället ”Ryssarna bombar civila hem barnfamiljer döda”
Citera
2022-06-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Matpriserna har ju gått upp kraftigt i många länder senaste tiden. Har de gått upp ÄNNU mer i Ryssland eller ligger deras prisökningar i linje med andra länder?

Mycket högre än här.

https://www.statista.com/statistics/1298802/russia-food-inflation-by-product/

https://www.youtube.com/watch?v=cl8QOaCltzk&t=412s Youtube Ryss jmf priserna.
Citera
2022-06-10, 12:50
Medlem
Här kommer en ny daglig dos av Mofastis sanningserum för att ni ska få se verkligheten som den är.

Den oberoende pro-demokratiska reportern Patrick Lancaster är i Kherson och snackar med Ukrainare om situationen där. Både pro-ryska/pro-ukrainska människor ler, mår bra talar öppet om sina åsikter utan någon risk för represalier. Man är glada att man får leva i en demokrati och säga vad man vill.

Det enda som hotar är Ukraina som håller på att försöka bomba civila med sina nya leksaker från NATO som vill se Ukrainare dö i ett förlorat krig. Men ni ser hur alla är glada och 80% stödjer att vara en del av Ryssland. Och man får äntligen se fred, något man endast kunde drömma om under Kievregimens terror.

https://youtu.be/Hhk8r7noUQw
Citera
2022-06-10, 12:51
Medlem
Citat:
Dom använder civila som mänskliga sköldar... kolla videos om hur ukrainska civila förklarar hur dom används av ukrainska soldater och blir utsläpade från sina hem. Dom tar även av sig uniformer och klär sig i civila människors kläder för att kunna maskera sig. Hur jävla vidrigt är inte det???? Utsätta sina egna civila ännu mer för fara. Har ingen som helst empati för dessa nazister på riktigt!!

Varför sprider du desinformation och försvarar den mest vidriga nationen i världen?
Citera
2022-06-10, 12:51
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jo jo men då tycker jag västerländska medier också kan förklarar det att civila byggnader var ockuperade av ukrainska soldater och besköt Ryssarna ute på gatan.
Därför blev byggnader förstörda och familjer kom i skottlinjen när dom tvingades ut av ukrainska soldater från sina hem.

Media skriver istället ”Ryssarna bombar civila hem barnfamiljer döda”

Ryssarna mördade 26000 i Mariupol genom sina bombningar av staden. Oberoende franska journalister har nu hittat 3000 massgravar. Bara toppen på isberget. Ryssarna använder mobila krematorier för att städa bort alla lik.

I hela Ukraina har troligen mer än 50000icivila och barn mördats av ryssfascisterna.
Citera
2022-06-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finland skall skicka mer grejer till Ukraina :

President Sauli Niinistö har i dag på statsrådets begäran beslutat att skicka mer försvarsmaterielbistånd till Ukraina.

Vad stödpaketet innehåller är oklart. Myndigheterna informerar inte om innehållet, leveranssättet eller tidtabellen av säkerhetsskäl. Försvarsministeriet uppger i ett pressmeddelande att biståndet ska bidra till "de behov som Ukraina har i nuläget".

https://svenska.yle.fi/a/7-10015555/64-3-85242

Bra där Finland! Hoppas Sverige gör detsamma snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in