Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Jeg tror vi må se på TH først, før vi kan gå videre i saken. Det var tross alt AEH som var THs kone som forsvant.
Man kan tenke hva TH tenkte i 1993 da han gikk i veggen.
Kanskje er han en person som har en 8-16 jobb og som er leder, og kanskje er han en pensjonist som ikke vil slutte å jobbe slik at han kunne ordne det slik at ingen savnet ham mens han var opptatt på dagen for forsvinningen og på planleggingsdagene.
Så alt peker på TH som oppdragsgiver.
Hvis TH var oppdragsgiver:
Hvorfor skulle TH ha godkjent at kontantkortet som ble brukt stammet fra en 20-pakning som ble levert til en dagligvarebutikk som var i nærheten av et sted der det var kryptotreff og som kunne peke på kryptomiljøet
og RU som han hadde kontakt med?
Hvorfor skulle TH ha godkjent at det ble skrevet noen ord i trusselbrev som var typiske ord som
RU brukte + også skrivefeil som RU brukte?
TH hadde jo hatt møter med RU, og TH må jo ha forstått at ved å peke på RU som mistenkelig eller skyldig så peker han samtidig på seg selv.
Men hvis TH er skyldig kan han jo selvsagt ha tenkt at "politiet kommer til å tro at jeg ikke er skyldig ettersom de tenker at hvis jeg hadde vært skyldig så ville jeg ikke ha pekt på RU bl.a. i trusselbrevet (som da samtidig peker på meg pga at jeg hadde møter med RU)."
Hvis TH er skyldig, så var det kanskje planlagt at han var på hyttetur på det strategiske tidspunktet da disse kryptogreiene ble ordnet i Oslo.
Men hadde det ikke vært enda lurere å ha avtalt at dette skulle ordnes mens TH var i utlandet, dersom TH er skyldig og TH ønsket å ha alibi ved å være på et annet sted enn der de kryptogreiene ble ordnet fra Oslo?
Kan noen bevitne at TH var på hyttetur akkurat i de øyeblikkene da de kryptogreiene ble ordnet fra Oslo?
Jeg tenker på hvis TH er skyldig og hvis TH er kryptoeksperten og hvis TH kjørte tur/retur hytta- Oslo og hvis han ordnet kryptogreiene fra Oslo selv mens "han var på hyttetur et helt annet sted enn i Oslo"?