2022-06-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Absolut ingen! Deras enda fördel mot SD är att i princip alla vaccinatare och Putinister man har sett påstår sig vara eller ha varit SD. Sådant skadar ett parti mycket mer än många tror. Hade inte Covid kommit och om Putin hade väntat med sina Stalindrömmar, så hade SD varit betydligt större än idag. Gängvåldet har för kort tid på sig att "lösa problemet".

Är inte det där samtidigt lite motsägelsefullt? Sett flera inlägg som ditt och det enda jag tänker på då är att SD kanske inte är ett parti att räkna med när det krisar?
Citera
2022-06-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Är inte det där samtidigt lite motsägelsefullt? Sett flera inlägg som ditt och det enda jag tänker på då är att SD kanske inte är ett parti att räkna med när det krisar?
Jo, visst är det motsägelsefullt. Jag förstår inte varför så många dårar dras till SD, men hävdar att det ändå är en väldigt liten andel. Dock är de få väldigt synliga och måna(?) om att berätta sina politiska åsikter.

Oavsett det, så anser jag att partiet inte styrs av dårarna, utan att ett starkt SD hade varit enda räddningen för Sverige, för några år sedan. Idag finns inte längre någon räddning, så jag är inte överdrivet intresserad av valresultatet. Sista chansen till räddning var 2018.
Citera
2022-06-10, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
JÖKEN var redan massinvandring din tröge fan.

Om du tror att L i en vågmästarroll kommer ge SD all mandat i migrationsfrågan och L all mandat i skolfrågan så är du blåst. L kommer vara en lika stor igel som MP.

Ni är så jävla fucking pantade. Det kommer vara en jävla massa PK anti SD liberaler på riksdagslistan om L kommer in. Förvåna dig inte om de bryter partilinjen. Dessutom väljer L partiledare i december. Bara gud vet vem dom röstar fram.

Den enda lösningen är att både L och MP åker ur. De här småpartierna förstör alla chanser för en bra regering. Även om MP klarar sig så ska C och V fortfarande komma överens om en budget.

Att mp åker ut finns inte på kartan. Media plus stödröster ordnar så att de blir kvar.
Citera
2022-06-10, 08:52
Medlem
Karmans avatar
SD har nått sin peak enligt denna artikel i SvD. Artikeln är öppen när jag länkar, men vi vet ju hur media gör, så den kan ju bli låst senare:
https://www.svd.se/a/ja5roA/matningarna-eniga-sverigedemokraterna-har-natt-sin-peak
Citera
2022-06-10, 09:02
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
SD har nått sin peak enligt denna artikel i SvD. Artikeln är öppen när jag länkar, men vi vet ju hur media gör, så den kan ju bli låst senare:
https://www.svd.se/a/ja5roA/matningarna-eniga-sverigedemokraterna-har-natt-sin-peak
Inför valet 2014 hade SD 8-10 procent i mätningarna. Slutade med 13 procent.

Opinionsmätningar är bara skitsnack
Citera
2022-06-10, 09:03
Medlem
Citat:

SvD har helt rätt, svenska folket har inte längre förtroende för partiet och framför allt partiledaren. Svenskar gillar inte när man bara babblar och lovar men inte får något gjort. Sverigedemokraterna har varit i riksdagen i 12 år men knappt gjort något för vårat land. Jimmie är långt ifrån populär bland oss svenska folket och det finns bara en väg i opinionerna: nedåt. Folk känner större förtroende för Magdalena och Nooshi som tar ansvar för att vårat land ska styras.
Senast redigerad av itsyourfault 2022-06-10 kl. 09:12.
Citera
2022-06-10, 09:05
Medlem
Reguluss avatar
Goda nyheter nu på morgonen:

Aftonbladet/Demoskop: Liberalerna klättrar över riksdagsspärren

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOlP4L/aftonbladet-demoskop-liberalerna-klattrar-over-riksdagssparren

Här är siffrorna:

V 7,6% (+0,3)

S 30,9% (-0,3)

MP 3,9% (+0,9)

C 7,7% (-0,2)

L 4,2% (+1,3)

KD 5,7% (-0,7)

M 22,1% (-0,8)

SD 16,9% (0,0)
Senast redigerad av Regulus 2022-06-10 kl. 09:11.
Citera
2022-06-10, 09:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Inför valet 2014 hade SD 8-10 procent i mätningarna. Slutade med 13 procent.

Opinionsmätningar är bara skitsnack
Jag tror nog att man lärt sig mäta SD bättre nu. Förmodligen ligger de runt 18 % i nuläget.
Citera
2022-06-10, 09:09
Medlem
oresundsbroens avatar
Det verkar som fittliberalerna kommer fixa spärren.

Om inte SD står upp mot M/KD/L så kommer jag ge upp allt som har med sverige att göra. Fyfan om SD skulle behandla L som S gjort mot MP.

Då vill jag ha ett extra val och att liberalerna en gång för alla kastas i soptunnan
Citera
2022-06-10, 09:10
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Jag tror nog att man lärt sig mäta SD bättre nu. Förmodligen ligger de runt 18 % i nuläget.
Ingen vet.

SD har toppat på 25 procent innan. Det betyder att deras potential är högre

Skulle nog säga att SD har runt 20-21
Citera
2022-06-10, 09:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
SvD har helt rätt, Sverigedemokraterna har inte längre förtroende för partiet och framför allt partiledaren. Svenskar gillar inte när man bara babblar och lovar men inte får något gjort. Sverigedemokraterna har varit i riksdagen i 12 år men knappt gjort något för vårat land. Jimmie är långt ifrån populär bland oss svenska folket och det finns bara en väg i opinionerna: nedåt. Folk känner större förtroende för Magdalena och Nooshi som tar ansvar för att vårat land ska styras.
Vet inte vad du menar med att "Sverigedemokraterna" inte längre har förtroende för partiet och partiledaren? Antar att du menar deras väljare och inte medlemmar. Men det låter ju inte logiskt, man röstar väl inte på ett parti där man inte har förtroende för vare sig partiet eller partiledaren?

Och det där med att SD "knappt gjort något" för vårt land håller jag inte med om. Det är ju SD som under hårt motstånd lyckats föra upp migrationsfrågan på agendan, göra så att den kan diskuteras öppet och fått andra partier att bli mer lika SD i frågan. Dessutom har det ju inte varit särskilt lätt att få eget inflytande i riksdagen, då den sandlådeliknande bokjkotten gjort det svårjobbat för SD. Tittar man seriöst på frågan så ser man att SD gjort så gott de kunnat och att de påverkat den politiska inriktning ordentligt i Sverige.
Citera
2022-06-10, 09:14
Medlem
Citat:
Vet inte vad du menar med att "Sverigedemokraterna" inte längre har förtroende för partiet och partiledaren? Antar att du menar deras väljare och inte medlemmar. Men det låter ju inte logiskt, man röstar väl inte på ett parti där man inte har förtroende för vare sig partiet eller partiledaren?

Och det där med att SD "knappt gjort något" för vårt land håller jag inte med om. Det är ju SD som under hårt motstånd lyckats föra upp migrationsfrågan på agendan, göra så att den kan diskuteras öppet och fått andra partier att bli mer lika SD i frågan. Dessutom har det ju inte varit särskilt lätt att få eget inflytande i riksdagen, då den sandlådeliknande bokjkotten gjort det svårjobbat för SD. Tittar man seriöst på frågan så ser man att SD gjort så gott de kunnat och att de påverkat den politiska inriktning ordentligt i Sverige.

Såg min miss, menade svenska folket har inte lika stort förtroende*.

Politik handlar om att genomföra reformer. Här har Sverigedemokraterna misslyckats kapitalt. Man har inte gjort sig attraktiva för att samarbeta med andra partier. De är klart att de är partiledningens fel och ytterst Jimmie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in