2022-06-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Vad menar du konkret med att du ”arbetar med ett företag” för att få ut ersättning? Advokater, Hells Angels, inkasso?

Har du lyckats ta reda på vem/vilka som ligger bakom? Hur gjorde du för att stänga ner skiten, och varför just nu?

Han har blivit lurad igen, kallas för en "reinburstmentscam", väldigt vanligt.
Citera
2022-06-09, 11:01
Medlem
Oz på Behindmlm betade av alla dessa kinessiska "klickfarm" bedrägeri appar som ploppat upp här på vårkanten i ett svep häromdagen/idag.

här är shared
https://behindmlm.com/companies/shared989-click-a-button-app-ponzi-collapses-website-gone/

och här är några till (finns en lista i "parkour review"
https://behindmlm.com/mlm-reviews/parkour-review-click-a-button-task-based-app-ponzi/#more-76979
Senast redigerad av slö 2022-06-09 kl. 11:03.
Citera
2022-06-09, 19:26
Medlem
Citat:
Vad menar du konkret med att du ”arbetar med ett företag” för att få ut ersättning? Advokater, Hells Angels, inkasso?

Har du lyckats ta reda på vem/vilka som ligger bakom? Hur gjorde du för att stänga ner skiten, och varför just nu?

Det finns instanser som arbetar med kryptoscamms. Jag tog reda på flera innan jag gick in i "shared" . Sen vägrade de att betala ut efter löfte och vi stängde ner skiten. Lite enkelt förklarat.
Citera
2022-06-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King85
Det finns instanser som arbetar med kryptoscamms. Jag tog reda på flera innan jag gick in i "shared" . Sen vägrade de att betala ut efter löfte och vi stängde ner skiten. Lite enkelt förklarat.
Kan du nämna några av dessa "instanser"?

Och vad menar du med att "de vägrade att betala ut", och vad stängde "ni" ner och på vilket sätt?
Citera
2022-06-10, 01:15
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm

Och vad menar du med att "de vägrade att betala ut", och vad stängde "ni" ner och på vilket sätt?
Det kan han inte såklart. Han har gått på en blåsning och vill rationalisera bort det.
Citera
2022-06-10, 04:29
Medlem
Citat:
Det kan han inte såklart. Han har gått på en blåsning och vill rationalisera bort det.
Tror som du, det var därför jag ställde frågan.
Citera
2022-06-10, 05:11
Medlem
Citat:

De slutade att betala ut pengar och skrev i det sista att det var olika tekniska problem som skulle vara klart den 3 juni. Instansen jag har kontakt med stänger ner sådan sidor. Exakt hur dem gör det kan jag inte svara på. Hade jag kunnat posta en bild hade jag gjort det. Än så länge så har jag inte fått tillbaka mina pengar. Så får väll återkomma när och om det sker.

Men sidan är terminerad nu iallafall och det är ju bra tycker jag.
Citera
2022-06-10, 05:12
Medlem
Citat:

Hahaha, patetiskt. Jag har hela maildialogen.
Citera
2022-06-10, 05:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Hahaha, patetiskt. Jag har hela maildialogen.

Men du kan skriva namnet på företaget eller institutionen.

Det skulle kunna vara en ny scam.

Det finns faktiskt exempel på folk som är så korkade att de faller för samma scammare mer än en gång; typ, folk som köper bostad i Spanien och blir blåsta, och sedan kontaktas av scammarna igen där de får veta att de kan få tillbaka sina pengar...

bara de satsar lite mer.
Citera
2022-06-10, 06:16
Medlem
Citat:
De slutade att betala ut pengar och skrev i det sista att det var olika tekniska problem som skulle vara klart den 3 juni. Instansen jag har kontakt med stänger ner sådan sidor. Exakt hur dem gör det kan jag inte svara på. Hade jag kunnat posta en bild hade jag gjort det. Än så länge så har jag inte fått tillbaka mina pengar. Så får väll återkomma när och om det sker.

Men sidan är terminerad nu iallafall och det är ju bra tycker jag.
Du fantiserar.
Citera
2022-06-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men du kan skriva namnet på företaget eller institutionen.

Det skulle kunna vara en ny scam.

Det finns faktiskt exempel på folk som är så korkade att de faller för samma scammare mer än en gång; typ, folk som köper bostad i Spanien och blir blåsta, och sedan kontaktas av scammarna igen där de får veta att de kan få tillbaka sina pengar...

bara de satsar lite mer.

Jag vet det. Det är av just den anledningen som jag INTE skriver företaget. Inte förens jag vet att det funkar.
Citera
2022-06-10, 09:05
Medlem
Citat:
Du fantiserar.

Försök öppna sidan =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto