2022-06-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Den springande punkten här är att folk på orten inte visste nåt. Nu har S dragit upp det i media. Hon hotade Sara om att inte dra mer uppmärksamhet till fallet, men faktum var att det var S själv som drog massiv uppmärksamhet till fallet. Dumpen går som vanligt i svaromål, vilket S bör veta, och även utan dumpens hjälp hade det listas ut. Som alltid i denna tråd. S har by proxy i ett inlägg skrivit ledtrådar. Och Sara har de facto inte dragit mer uppmärksamhet till fallet. Uppmärksammandet kom iom att S uttalade sig i media.

Nonsens, när folk i tråden skriver vem det rör sig om (nyreggade konton) redan innan artikeln har publicerats och vi vet att bl.a Sara från Dumpen hänger i tråden, då är det uppenbart vem som medvetet har läckt detta.

Inget i artikeln kunde länkas till just mannen ifråga utan det var Dumpens text samt folk som uppenbart känner folk inom den sfären som förmedlade detta till resten av tråden. Eller är folk tankeläsare, haha...
Citera
2022-06-09, 23:55
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
En offentlig person skämtar om och gör humor av pedofili och har en barnsexförbrytare i sitt företags styrelse. Det här är hett stoff och högst relevant. Det är bara peddo-kramare som du som inte förstår det.

Det är riktigt illa. Dom tror dom kan göra hur dom vill eftersom tystnadskulturen är deras räddning. Svin är dom
Citera
2022-06-09, 23:57
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då får väl gäddan använda sitt ägande av foto på ett kön i en anmälan dessutom bevisa att det verkligen är han på bilderna och inte en bild han tagit från nätet, de flesta bilderna är inte helkroppsbilder där ansikte syns tillsammans med det övriga
Jeez! Har ni asperger/adhd hela bunten i den här tråden? Ta inte allt så jävla bokstavligt". [det var ett skämt!]
Citera
2022-06-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Är man kriminell om man slutat dricka , slutar sälja sex och slutat med droger?
Vad har du för källa på att det gäller hämndbegär?

Hur vet du att hon slutat?
Citera
2022-06-10, 00:02
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nonsens, när folk i tråden skriver vem det rör sig om (nyreggade konton) redan innan artikeln har publicerats och vi vet att bl.a Sara från Dumpen hänger i tråden, då är det uppenbart vem som medvetet har läckt detta.

Inget i artikeln kunde länkas till just mannen ifråga utan det var Dumpens text samt folk som uppenbart känner folk inom den sfären som förmedlade detta till resten av tråden. Eller är folk tankeläsare, haha...
Finns massa ledtrådar. Bl annat i by proxy-inlägget här i tråden så beskrevs det att frun inte ville slita upp barnen igen. Migränmartin flyttade för ett par år sen. Där var en ledtråd.
Citera
2022-06-10, 00:07
Medlem
Citat:
En offentlig person skämtar om och gör humor av pedofili och har en barnsexförbrytare i sitt företags styrelse. Det här är hett stoff och högst relevant. Det är bara peddo-kramare som du som inte förstår det.

Nej, det har inte det minsta relevans. Han är komiker och det råder yttrandefrihet i Sverige. Jag tycker att skämten var osmakliga och torra, men sen är jag inte fan av komiker alls. Du har ingen aning om vad för relation Soneby har till mannen och det du ägnar dig åt är associationsskuld vilket är ett något endast en idiot skulle ägna sig åt.

Att du sedan har mage att kalla mig för "peddo-kramare" säger det mesta om hur vidrig du är. Jag har inte en endaste gång försvarat någon pedofil i tråden.

Detta är på samma idiotiska nivå som att någon skulle få för sig att smutskasta Patrik Sjöberg för att hans tränare förgrep sig på minderåriga, det är idioti. Sluta smutskasta folk för att du inte har intellekt att förstå simpla saker, du kallar även mig för "peddo-kramare", ditt vider.
Citera
2022-06-10, 00:09
Medlem
Citat:
Nej, det har inte det minsta relevans. Han är komiker och det råder yttrandefrihet i Sverige. Jag tycker att skämten var osmakliga och torra, men sen är jag inte fan av komiker alls. Du har ingen aning om vad för relation Soneby har till mannen och det du ägnar dig åt är associationsskuld vilket är ett något endast en idiot skulle ägna sig åt.

Att du sedan har mage att kalla mig för "peddo-kramare" säger det mesta om hur vidrig du är. Jag har inte en endaste gång försvarat någon pedofil i tråden.

Detta är på samma idiotiska nivå som att någon skulle få för sig att smutskasta Patrik Sjöberg för att hans tränare förgrep sig på minderåriga, det är idioti. Sluta smutskasta folk för att du inte har intellekt att förstå simpla saker, du kallar även mig för "peddo-kramare", ditt vider.
Har Patrik suttit och skämtat om att penetrera småbarn i sin podd?
Citera
2022-06-10, 00:11
Medlem
Citat:

Fattar inte din poäng utveckla gärna?
Citera
2022-06-10, 00:13
Medlem
sandyhells avatar
Citat:

Då tycker vi olika helt enkelt. Att köra pedofilskämt samtidigt som man driver företag med en pedofil, samtidigt som man är en offentlig person. Snacka du om din associationsskuld. Här blir de trots allt verkligt associerade med varandra, han som skämtar om pedofili och han som är pedofil. Det är inte jag som är vidrig.
Citera
2022-06-10, 00:18
Medlem
Citat:

Det är ett sluttande plan. Idag är det komiker, undra vilka som ska trakasseras imorgon?
Citera
2022-06-10, 00:24
Medlem
Citat:
Då tycker vi olika helt enkelt. Att köra pedofilskämt samtidigt som man driver företag med en pedofil, samtidigt som man är en offentlig person. Snacka du om din associationsskuld. Här blir de trots allt verkligt associerade med varandra, han som skämtar om pedofili och han som är pedofil. Det är inte jag som är vidrig.

en skämtar om pedofili.
en ÄR en pedofil och är ersättare i styrelsen.

givetvis är det lika vidrigt båda två, men rent logiskt kan man inte dra slutsatsen att Sonneby är pedofil. (vilket det ser ut som dumpen vill göra gällande)

menar då matematiskt logiskt med villkorssatser, implikation osv.
Citera
2022-06-10, 00:35
Medlem
Citat:

Återigen, han är en kass komiker och lyssnade på den podcasten precis. Hela skiten är full av hån och kassa skämt mot allt och alla. Jag tycker Rasmus Paludan är en riktig clown, jag är dock mån om hans yttrandefrihet för vi bor i ett land där du har möjlighet att yttra dig och dra dåliga skämt och det är således även min rättighet som individ att tycka att både Paludan och Soneby är väldigt osmakliga.

Soneby är dock som sagt komiker och han driver om allt och alla, på ett mycket tråkigt sätt. Han drar skämt om pedofiler och pedofili, vilket förvisso jag tycker är osmakligt men det är inte samma sak som att vara en "peddo-kramare" eller att han ska behöva associeras med den faktiska pedofilens vidrigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in