Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Tror du Ukrainarna kommer trycka bort ryssarna nu när dom har fått nya artilleri av USA?
Enligt youtube så verkar Ukraina gilla dessa nya vapensystem, men dom vill ha mer utav dom. Mycket mer.
Kanske dags att börja lyssna på Ukraina.
Jag tror det kan ta tid tills alla vapen från väst är ”up and running” och deras militär är effektiva/sammansvetsade som enheter att vara riktigt effektiva att uppnå den kapacitet var de är dödsmaskiner. Men Ukrainarna är fan duktiga även med den ”skiten” de haft. Pricksäkra är de. Och deras moral är stenhård, de kommer kriga till siste man. Det här är ett existentiellt krig för dem vinna eller försvinna.
Skulle inte förvåna mig om USA kommer testa lite ny militärteknologi där nere.
Vet att det ibland ”läcker” att man skickat andra grejer som de inte nämnt officiellt. Och det är ju såklart självklart att väst inte bara sitter och avslöjar precis allt.
En annan grej att notera är att de rätt ofta man tillkännager vapen och då är dessa vapen redan på Ukainskt territorium när det är ”officiellt” det är ju även ett konstant informations krig.
Jag har för mig att man först skickar en del krigsmateriel för att de Ukrainska styrkorna ska kunna bekanta sig och köra övningar under tiden t.ex US samlar ihop volymerna. Och sen såklart gäller de att dessa hamnar i Ukraina på ett sätt som förvillar Ryssland så att de inte bombas direkt de är på plats.
Men ganska säker på att CIA jobbar dygnet runt för att säkerställa att det flyter på som smör.