2022-06-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du är dummare än tåget.

Rysslands planer redan från början är att expandera.
Har du missat alla hyllningar Putin har gjort till det ryska imperiet? Han gjorde det IDAG igen också.
Han nämnde att Ryska imperiet är fantastiskt och vi kommer dit en dag.

Snälla, sluta läs desinformation från pro-Putins och lyssna på vad Putin själv säger. Putin säger att han tänker bygga upp det ryska imperiet och då kommer han få slakta mycket människor. Flera miljoner.

jo lycka till med flera miljoner……usa har tio gånger större militär och utrustning än Ryssland .
Citera
2022-06-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sexistiska Expressen har just nu en artikel om hur en motståndsrörelse mot ryssarna växer fram i dom ockuperade städerna. Det här kommer bli riktigt svårt för Ryssland.

Sedan såg jag på five-thirty-eight att Joe Bidens siffror är urusla nu. Det är inte off topic för kriget kan påverka Biden. Trump hade approval rate 41,6% vid motsvarande tidpunkt. Sleepy Joe har just nu 40,2%.

Jag fick bara en känsla att han skulle kunnat förhindra kriget.

Men hur som helst, Ryssland kan inte vinna detta, det är stor oro bakom fasaden eller potemkin-kulissen.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/v8ci79/from_the_melitopol_partisans/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Här har du en poster från Melitopol med ”kärlek”
Citera
2022-06-09, 22:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
jo lycka till med flera miljoner……usa har tio gånger större militär och utrustning än Ryssland .

Ja. Det har dom.
Jag förstår inte varför inte väst hjälper Ukraina mer.
Jag förstår inte varför Ukraina ändrar sin strategi mer också. Just nu avancerar ryssarna. Ukraina måste vända detta.
Citera
2022-06-09, 22:20
Medlem
https://www.reddit.com/r/NonCredibleDefense/comments/v8ici9/theyre_using_rocks_now/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

R/NonCredibleDefense meme:ar sönder nya bilder på en rysk stridsvagn var de installerat stenar som rpg-skydd.
Citera
2022-06-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ja. Det har dom.
Jag förstår inte varför Ukraina ändrar sin strategi mer också. Just nu avancerar ryssarna. Ukraina måste vända detta.

Ha ha det känns som att du börjar inse? Man hjälper Ukraina med gigantiska resurser. Nato har tränat dem under åtta år och konstaterat att de är på god Nato-nivå. Men man förlorar trots det mot ryssarna.

Och hade man satt in sina soldater direkt så hade det avslöjats att även de hade förlorat. Det finns inget mer man kan göra.
Citera
2022-06-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Såg precis detta...helt sjukt att västvärlden inte vet om det!!! Ukrainarna vägrar överlämna civila då dom används som mänskliga sköldar... https://youtu.be/bvZg-HGw0hs

I västerländsk media har det alltid varit Ryssland som vägrat tillåta civila fly. Nu får man se från en annan vinkel!
Jag tolkar det lika försiktigt som jag gjort om informationen kommit från Ukrainasidan.
Man vet inte vad som ligger bakom, eller om det är arrangerat för att förmedla en önskvärd bild.
Det stämmer säkert?
Däremot kan jag säga att västmedia verkar hugga på det mesta som kommer från Ukrainska regeringskällor.
Det vi kan se är att Ryssland verkar befästa sina positioner, och att Ukraina är i stor nöd, och behöver både kompetens och material.
Det är inte bra att vi måste läsa Al Jazeera och alternativ media för att få en mer heltäckande bild av hur det hela utvecklar sig. Det är dessutom odemokratiskt, och ett stort svek mot befolkningen i väst.
Vi vill ju veta sanningen!
Citera
2022-06-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ja. Det har dom.

ja men väst kan inte hjälpa till ”för mycket”. för då är man tvungen att gå in till slut…. och vad händer om dom väst och USA GÅR in? jo man skjuter på varandra usa plan, väst föygplan och trettio länder till mot ryska plan och allt vad ryssland har.. då är man där världskrig..kan du räkna ut själv att vad som händer efter det? man går in i ryssland och där bor det 140 miljoner människor? vad troru händermed dom flesta där?
man kan inte döda civila människor som fligor så som sagt man kan inte ens tänka tanken att USA NATO OCH VÄST GÅR IN FÖR DET HADE BLIVIT KALLABALIK
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Såg precis detta...helt sjukt att västvärlden inte vet om det!!! Ukrainarna vägrar överlämna civila då dom används som mänskliga sköldar... https://youtu.be/bvZg-HGw0hs

I västerländsk media har det alltid varit Ryssland som vägrat tillåta civila fly. Nu får man se från en annan vinkel!

Det har varit ukrainas strategi hela tiden. Att försvara sig där det finns civila. Glöm inte att man strider i den östra delen av Ukraina där den kvarvarande befolkningen anses vara fiender till Kiev.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha det känns som att du börjar inse? Man hjälper Ukraina med gigantiska resurser. Nato har tränat dem under åtta år och konstaterat att de är på god Nato-nivå. Men man förlorar trots det mot ryssarna.

Och hade man satt in sina soldater direkt så hade det avslöjats att även de hade förlorat. Det finns inget mer man kan göra.

Ryssland avancerar grundat på deras artilleri. Dom skjuter längre än Ukraina.
Ukraina har nyss fått artilleri av USA som tur, men det tar nog tid innan det börjar användas på riktigt.
Citera
2022-06-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Jaha,, du menar den industrin som vi har flyttat på till Kina, Bangladesh, Indien, Vietnam, Thailand etc etc.. ja ja ,, lycka till med det.

P.S.
vet du att ikea, tetra pak mfl fortfarande producerar i Ryssland,,,
Utan produktion ingen BNP, vad är Rysslands BNP innan de startade kriget? Övertygande?
Sveriges om du jämför med Ryssland?
Redovisa gärna siffrorna här i tråden
Hur tror du att Rysslands BNP kommer att påverkas av sanktioner?
Citera
2022-06-09, 22:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
ja men väst kan inte hjälpa till ”för mycket”. för då är man tvungen att gå in till slut…. och vad händer om dom väst och USA GÅR in? jo man skjuter på varandra usa plan, väst föygplan och trettio länder till mot ryska plan och allt vad ryssland har.. då är man där världskrig..kan du räkna ut själv att vad som händer efter det? man går in i ryssland och där bor det 140 miljoner människor? vad troru händermed dom flesta där?
man kan inte döda civila människor som fligor så som sagt man kan inte ens tänka tanken att USA NATO OCH VÄST GÅR IN FÖR DET HADE BLIVIT KALLABALIK

Oj, kunde inte läsa ditt inlägg.
Lär dig att stava.

Vill NATO göra slut med Ryssland så gör dom det. Ryssland tror att dom är större än vad dom är.
Citera
2022-06-09, 22:27
Avslutad
Wagner-gruppens högkvarter bombat och utslaget fullständigt.

https://twitter.com/Existenzse/status/1534975617057406987?t=6hAUBpydirr_p82ivUa2sw&s=19

Goodbye Wagner !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in